Berta Sándor
Az autonóm teherautókra fókuszál a Daimler
A gyártónál háttérbe szorul az önállóan közlekedő személygépkocsik fejlesztése.
Ola Kallenius, a Daimler új vezetője azt szeretné, hogy a konszern minél gyorsabban keressen pénzt az autonóm közlekedéssel. A személyszállító járműveket erre a célra nem tartja ideálisnak, ezért úgy nyilatkozott, hogy a fejlesztések figyelme inkább az önállóan közlekedő teherautók felé fordul. Ez azt jelenti, hogy a Daimlernél a jövőben nem élveznek elsőbbséget a személyszállító robotgépkocsik fejlesztése. A menedzser az újságírókkal folytatott megbeszélésen kifejtette, hogy az áruszállító járművek esetében a legvonzóbb az üzleti modell és leginkább a különböző közlekedési csomópontok közötti teherautó-forgalmat emelte ki.
A Daimler új vezetője kitért arra is, hogy a Mercedes a jövőben is az aktív biztonságtechnikák javításán dolgozik azért, hogy lehetővé tehesse az autonóm közlekedést. A prioritásváltás ugyanakkor nem jelenti azt, hogy bármelyik korábban bejelentett projekt veszélybe kerülne. és továbbra is be fognak ruházni az autonóm személyszállításba is. Azonban az erőforrásaikat olyan módon használják majd fel, hogy a lehető leggyorsabban bevételt generáljanak.
A Daimler már 2016-ban jelezte, hogy hálózatba köti a tehergépkocsikat és a következő öt évben félmilliárd eurót áldoz a célra. Tavaly szeptemberben pedig kiderült, hogy a Daimler Trucks és a Torc Robotics az Amerikai Egyesült Államokban teszteli az első nagy mértékben automatizált (SAE 4-es szintű) kamionját. A próbautakra Virginiában kerül majd sor és több hónapon keresztül fognak zajlani a forgalommal elől elzárt útszakaszokon.
Ola Kallenius, a Daimler új vezetője azt szeretné, hogy a konszern minél gyorsabban keressen pénzt az autonóm közlekedéssel. A személyszállító járműveket erre a célra nem tartja ideálisnak, ezért úgy nyilatkozott, hogy a fejlesztések figyelme inkább az önállóan közlekedő teherautók felé fordul. Ez azt jelenti, hogy a Daimlernél a jövőben nem élveznek elsőbbséget a személyszállító robotgépkocsik fejlesztése. A menedzser az újságírókkal folytatott megbeszélésen kifejtette, hogy az áruszállító járművek esetében a legvonzóbb az üzleti modell és leginkább a különböző közlekedési csomópontok közötti teherautó-forgalmat emelte ki.
A Daimler új vezetője kitért arra is, hogy a Mercedes a jövőben is az aktív biztonságtechnikák javításán dolgozik azért, hogy lehetővé tehesse az autonóm közlekedést. A prioritásváltás ugyanakkor nem jelenti azt, hogy bármelyik korábban bejelentett projekt veszélybe kerülne. és továbbra is be fognak ruházni az autonóm személyszállításba is. Azonban az erőforrásaikat olyan módon használják majd fel, hogy a lehető leggyorsabban bevételt generáljanak.
A Daimler már 2016-ban jelezte, hogy hálózatba köti a tehergépkocsikat és a következő öt évben félmilliárd eurót áldoz a célra. Tavaly szeptemberben pedig kiderült, hogy a Daimler Trucks és a Torc Robotics az Amerikai Egyesült Államokban teszteli az első nagy mértékben automatizált (SAE 4-es szintű) kamionját. A próbautakra Virginiában kerül majd sor és több hónapon keresztül fognak zajlani a forgalommal elől elzárt útszakaszokon.