Berta Sándor
Robottaxikat tesztel az USA-ban a Daimler
Megerősítést nyert a korábban kiszivárgott információ.
A Daimler és a Bosch tavaly novemberben San José városát választotta ki az alkalmazásalapú, teljesen automatizált és vezető nélküli szolgáltatása tesztelésére. Akkor eldőlt, hogy a két óriáscég Mercedes Benz S-osztályú modelleket fog használni. Michael Hafner, a Daimler robottaxik fejlesztéséért felelős vezetője márciusban azt nyilatkozta, hogy az első teszteket az idei év második felében szeretnék elkezdeni, a távlati cél pedig az, hogy 2021-től már ne csupán az Amerikai Egyesült Államokban, hanem Európában is működjenek a robottaxik.
Most kiderült, hogy a Daimler valóban tesztelni kezdte a járműveket az USA-ban. Jól értesült forrásokra hivatkozva az Automotive News írta meg, hogy jelenleg már több mint 30 robottaxi közlekedik Kalifornia útjain. Ola Kallenius, a német autóipari konszern vezetője hangsúlyozta, hogy az elsődleges céljuk a hatékonyság javítása és a fejlesztés során jelentkező többletmunkák kiszűrése. A kísérleti projekt elsősorban a felhasználói élmény megragadásáról szól.
Az alkalmazott modellek nagy része Mercedes Benz S-osztályú autó, amelyeket LiDAR szenzorral szereltek fel. Mindegyik autóban jelen van egy biztonsági vezető is, aki vészhelyzetben be tud avatkozni és ha szükséges, átveszi az irányítást. A menedzser kiemelte, hogy nem állítják le a robottaxik fejlesztését és akkor fognak megjelenni a piacon, amikor annak eljön az ideje és a rendszereik kiforrottak lesznek. Ez pedig aligha a közeljövőben lesz.
A Daimler és a Bosch tavaly novemberben San José városát választotta ki az alkalmazásalapú, teljesen automatizált és vezető nélküli szolgáltatása tesztelésére. Akkor eldőlt, hogy a két óriáscég Mercedes Benz S-osztályú modelleket fog használni. Michael Hafner, a Daimler robottaxik fejlesztéséért felelős vezetője márciusban azt nyilatkozta, hogy az első teszteket az idei év második felében szeretnék elkezdeni, a távlati cél pedig az, hogy 2021-től már ne csupán az Amerikai Egyesült Államokban, hanem Európában is működjenek a robottaxik.
Most kiderült, hogy a Daimler valóban tesztelni kezdte a járműveket az USA-ban. Jól értesült forrásokra hivatkozva az Automotive News írta meg, hogy jelenleg már több mint 30 robottaxi közlekedik Kalifornia útjain. Ola Kallenius, a német autóipari konszern vezetője hangsúlyozta, hogy az elsődleges céljuk a hatékonyság javítása és a fejlesztés során jelentkező többletmunkák kiszűrése. A kísérleti projekt elsősorban a felhasználói élmény megragadásáról szól.
Az alkalmazott modellek nagy része Mercedes Benz S-osztályú autó, amelyeket LiDAR szenzorral szereltek fel. Mindegyik autóban jelen van egy biztonsági vezető is, aki vészhelyzetben be tud avatkozni és ha szükséges, átveszi az irányítást. A menedzser kiemelte, hogy nem állítják le a robottaxik fejlesztését és akkor fognak megjelenni a piacon, amikor annak eljön az ideje és a rendszereik kiforrottak lesznek. Ez pedig aligha a közeljövőben lesz.