Berta Sándor
Big Datával tenné biztonságosabbá a közlekedést a Ford
A gyártó szeretné azonosítani azokat a helyeket, ahol gyakran történnek balesetek.
A Ford tavaly már megvizsgálta, hogy a Big Data miként támogathatja a városokat abban, hogy a különösen veszélyeztetett helyszíneket, forgalmas kereszteződéseket és útszakaszokat előre fel lehessen ismerni. A konszern Smart Mobility nevű részlege komoly mennyiségű adatot gyűjtött össze Londonban a közlekedő járművekkel és a vezetői szokásokkal kapcsolatban. A szakemberek feljegyezték többek között a fékezési folyamatokat és azok intenzitását, illetve a vészvillogók aktiválásait. Ilyen módon azonosították a lehetséges hibaforrásokat és baleseti helyszíneket. Ehhez a projekthez kapcsolódott a mostani program, amelynek keretében a kutatók arra voltak kíváncsiak, hogy megállapítható-e, hogy bizonyos útszakaszok miért veszélyesebbek a többinél.
Jon Scott, a Ford Mobility projektvezetője közölte, hogy a Big Data használata a lehetséges veszélyforrások felismerésére nem csak egy elméleti lehetőség, bebizonyították, hogy a koncepció valóban működik. Együtt dolgoztak az útépítő szakértőkkel azért, hogy jobban megértsék, hogy miért vannak problémák az adott helyeken és javaslatokat tettek azok megoldására. A hálózatba kötött gépkocsik adatainak elemzése után megállapították, hogy melyik útszakaszokon lehetnek a legnagyobb valószínűséggel közlekedési balesetek.
Amanda Wickens, a program partnerének számító Traffic Watch UK ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a fékezési és a kanyarodási manőverek kiértékelése során figyelmesek lettek rosszul elhelyezett közlekedési táblákra, valamint szabálysértésekre is. Mindenesetre valódi esély van arra, hogy a hálózatba kötött technológiák és az autóinformációk kielemzésének segítségével a jövőben csökkenteni lehet majd a balesetek számát.
A Ford egyeztetéseket folytat a helyi hatóságokkal arról, hogy miként lehetne a kritikus helyeken a közlekedési lámpák mellett figyelmeztetéseket elhelyezni; ahol szükséges, ritkítani a növényzetet, hogy a közlekedési résztvevők jobban beláthassák a területet; illetve, hol lehetne kiszélesíteni az utakat. A gyártó járművei Londonban egymillió kilométert tettek meg és több mint 500 millió különböző adatot gyűjtöttek. Az illetékes városvezetőkkel tárgyalások kezdődtek arról, hogy a jövőben hasonló projektek indulhassanak Valenciában és Kölnben.
A Ford tavaly már megvizsgálta, hogy a Big Data miként támogathatja a városokat abban, hogy a különösen veszélyeztetett helyszíneket, forgalmas kereszteződéseket és útszakaszokat előre fel lehessen ismerni. A konszern Smart Mobility nevű részlege komoly mennyiségű adatot gyűjtött össze Londonban a közlekedő járművekkel és a vezetői szokásokkal kapcsolatban. A szakemberek feljegyezték többek között a fékezési folyamatokat és azok intenzitását, illetve a vészvillogók aktiválásait. Ilyen módon azonosították a lehetséges hibaforrásokat és baleseti helyszíneket. Ehhez a projekthez kapcsolódott a mostani program, amelynek keretében a kutatók arra voltak kíváncsiak, hogy megállapítható-e, hogy bizonyos útszakaszok miért veszélyesebbek a többinél.
Jon Scott, a Ford Mobility projektvezetője közölte, hogy a Big Data használata a lehetséges veszélyforrások felismerésére nem csak egy elméleti lehetőség, bebizonyították, hogy a koncepció valóban működik. Együtt dolgoztak az útépítő szakértőkkel azért, hogy jobban megértsék, hogy miért vannak problémák az adott helyeken és javaslatokat tettek azok megoldására. A hálózatba kötött gépkocsik adatainak elemzése után megállapították, hogy melyik útszakaszokon lehetnek a legnagyobb valószínűséggel közlekedési balesetek.
Amanda Wickens, a program partnerének számító Traffic Watch UK ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a fékezési és a kanyarodási manőverek kiértékelése során figyelmesek lettek rosszul elhelyezett közlekedési táblákra, valamint szabálysértésekre is. Mindenesetre valódi esély van arra, hogy a hálózatba kötött technológiák és az autóinformációk kielemzésének segítségével a jövőben csökkenteni lehet majd a balesetek számát.
A Ford egyeztetéseket folytat a helyi hatóságokkal arról, hogy miként lehetne a kritikus helyeken a közlekedési lámpák mellett figyelmeztetéseket elhelyezni; ahol szükséges, ritkítani a növényzetet, hogy a közlekedési résztvevők jobban beláthassák a területet; illetve, hol lehetne kiszélesíteni az utakat. A gyártó járművei Londonban egymillió kilométert tettek meg és több mint 500 millió különböző adatot gyűjtöttek. Az illetékes városvezetőkkel tárgyalások kezdődtek arról, hogy a jövőben hasonló projektek indulhassanak Valenciában és Kölnben.