Berta Sándor
2021-től közlekedhetnek a Ford robottaxijai
A gyártó három amerikai városban akarja bevezetni a szolgáltatását.
John Rich, a Ford robotjármű-részlegének operatív üzletért felelős vezetője bejelentette, hogy a társaság Miami, Austin és Washington, D.C. útjain fogja 2021-től elindítani a robottaxijait, ugyanakkor nem akar sem az Uberrel, sem a Lyfttel versenyezni. A menedzser hozzátette, hogy az eltérő helyi vezetési stílusok miatt esett a választásuk a három városra és kiemelte, hogy ő személy szerint nem is gondolta volna, hogy az egyes településeken ennyire eltérők lehetnek a vezetési szokások.
Rich hangsúlyozta, hogy a céljuk nem a különböző platformok, hanem a sofőrök kiváltása. A felhasználandó szoftvert az Argo AI nevű vállalat fejleszti és a Ford egy saját fejlesztésű, hibrid meghajtású modellt akar majd robottaxiként alkalmazni. A gyártó azért tette le a voksát a hibrid meghajtás mellett, mert a csak elektromos meghajtás esetén túl sokszor kellene feltölteni az akkumulátorokat, így azok előbb tönkremennének, míg a gyakori töltés miatt kevesebbet közlekedhetnének a gépkocsik.
A három városban fokozatosan építik majd ki azt a területet, ahol a robottaxik közlekedni fognak, de a cél az, hogy már a kezdetekkor lefedjék a szolgáltatással a települések jelentős részét. Az is eldőlt, hogy a projekt első szakaszában biztonsági sofőrök is lesznek az autókban, a járművek számát ugyanakkor csak akkortól fogják "agresszív módon" növelni, hogy már nem lesz szükség biztonsági vezetőkre. Azt egyelőre még vizsgálják a szakemberek, hogy mekkora sebességgel haladhatnak majd a gépkocsik. A túl lassú sebesség nem lenne elég hatékony.
A Ford már 2017 februárjában milliárdokat fektetett be az Argo AI startupba, majd 2018 júniusában robotjárművekre épülő ételszállító szolgáltatást tesztelt Miami utcáin, míg 2018 augusztusában a Ford Autonomous Vehicles LLC nevű külön leányvállalatába szervezte ki az önálló közlekedéssel kapcsolatos tevékenységeit. Érdekesség, hogy a Daimler és a Bosch, valamint a BMW robottaxijai szintén 2021-től közlekedhetnek majd.
John Rich, a Ford robotjármű-részlegének operatív üzletért felelős vezetője bejelentette, hogy a társaság Miami, Austin és Washington, D.C. útjain fogja 2021-től elindítani a robottaxijait, ugyanakkor nem akar sem az Uberrel, sem a Lyfttel versenyezni. A menedzser hozzátette, hogy az eltérő helyi vezetési stílusok miatt esett a választásuk a három városra és kiemelte, hogy ő személy szerint nem is gondolta volna, hogy az egyes településeken ennyire eltérők lehetnek a vezetési szokások.
Rich hangsúlyozta, hogy a céljuk nem a különböző platformok, hanem a sofőrök kiváltása. A felhasználandó szoftvert az Argo AI nevű vállalat fejleszti és a Ford egy saját fejlesztésű, hibrid meghajtású modellt akar majd robottaxiként alkalmazni. A gyártó azért tette le a voksát a hibrid meghajtás mellett, mert a csak elektromos meghajtás esetén túl sokszor kellene feltölteni az akkumulátorokat, így azok előbb tönkremennének, míg a gyakori töltés miatt kevesebbet közlekedhetnének a gépkocsik.
A három városban fokozatosan építik majd ki azt a területet, ahol a robottaxik közlekedni fognak, de a cél az, hogy már a kezdetekkor lefedjék a szolgáltatással a települések jelentős részét. Az is eldőlt, hogy a projekt első szakaszában biztonsági sofőrök is lesznek az autókban, a járművek számát ugyanakkor csak akkortól fogják "agresszív módon" növelni, hogy már nem lesz szükség biztonsági vezetőkre. Azt egyelőre még vizsgálják a szakemberek, hogy mekkora sebességgel haladhatnak majd a gépkocsik. A túl lassú sebesség nem lenne elég hatékony.
A Ford már 2017 februárjában milliárdokat fektetett be az Argo AI startupba, majd 2018 júniusában robotjárművekre épülő ételszállító szolgáltatást tesztelt Miami utcáin, míg 2018 augusztusában a Ford Autonomous Vehicles LLC nevű külön leányvállalatába szervezte ki az önálló közlekedéssel kapcsolatos tevékenységeit. Érdekesség, hogy a Daimler és a Bosch, valamint a BMW robottaxijai szintén 2021-től közlekedhetnek majd.