Berta Sándor
Felismerik majd a vezetési mintákat a Hyundai autói
Mindez a mesterséges intelligencia integrálásával valósul meg.
A Hyundai bejelentette, hogy kifejlesztette a Smart Cruise Control (SCC) nevű rendszert, amely a gépi tanulás segítségével igazodik a sofőrök vezetési szokásaihoz. A technológiát a jövőben a dél-koreai gyártó összes járművébe beépítik majd. Woongjun Jang, a Hyundai Motor Group alelnöke elmondta, hogy az SCC jelentős mértékben javít a korábbi ADAS technológia intelligenciáján azért, hogy nőjön a félautonóm funkciók gyakorlati használhatósága.
Az új rendszer a vezetési mintákat három pont alapján elemzi ki. Ezek az adott gépkocsi előtt haladó autótól való távolság, a gyorsulás és a reakcióképesség. Emellett figyelembe veszi a sebességet és a vezetési körülményeket is. Az előoldali kamera és a radar folyamatosan rögzítik a vezetési információkat, s azokat elküldik egy központi számítógépnek, amely kiválogatja a fontos és a kevésbé fontos részleteket, majd azonosítja a sofőr vezetési mintáját és azt folyamatosan frissíteni fogja. A Highway Driving Assist-System nevű megoldás segítségével, amely automatikus sávváltás-támogatással rendelkezik, a Smart Cruise Control eléri a 2,5-es autonóm közlekedési szintet és biztosítja a megfelelő követési távolság betartását az előre beállított sebesség mellett.
A Hyundai bejelentette, hogy kifejlesztette a Smart Cruise Control (SCC) nevű rendszert, amely a gépi tanulás segítségével igazodik a sofőrök vezetési szokásaihoz. A technológiát a jövőben a dél-koreai gyártó összes járművébe beépítik majd. Woongjun Jang, a Hyundai Motor Group alelnöke elmondta, hogy az SCC jelentős mértékben javít a korábbi ADAS technológia intelligenciáján azért, hogy nőjön a félautonóm funkciók gyakorlati használhatósága.
Az új rendszer a vezetési mintákat három pont alapján elemzi ki. Ezek az adott gépkocsi előtt haladó autótól való távolság, a gyorsulás és a reakcióképesség. Emellett figyelembe veszi a sebességet és a vezetési körülményeket is. Az előoldali kamera és a radar folyamatosan rögzítik a vezetési információkat, s azokat elküldik egy központi számítógépnek, amely kiválogatja a fontos és a kevésbé fontos részleteket, majd azonosítja a sofőr vezetési mintáját és azt folyamatosan frissíteni fogja. A Highway Driving Assist-System nevű megoldás segítségével, amely automatikus sávváltás-támogatással rendelkezik, a Smart Cruise Control eléri a 2,5-es autonóm közlekedési szintet és biztosítja a megfelelő követési távolság betartását az előre beállított sebesség mellett.
Amikor ilyen önvezető, meg elemző dolgok lesznek egy autóban és akkor fogok kiszállni az autózásból, de végleg. Nekem az az élvezet, ha én vezetem az autót, nem ő engem. Lassan már a sok mostani fiatal, életképtelen nem is fog vezetni.