Berta Sándor

Felismerik majd a vezetési mintákat a Hyundai autói

Mindez a mesterséges intelligencia integrálásával valósul meg.

A Hyundai bejelentette, hogy kifejlesztette a Smart Cruise Control (SCC) nevű rendszert, amely a gépi tanulás segítségével igazodik a sofőrök vezetési szokásaihoz. A technológiát a jövőben a dél-koreai gyártó összes járművébe beépítik majd. Woongjun Jang, a Hyundai Motor Group alelnöke elmondta, hogy az SCC jelentős mértékben javít a korábbi ADAS technológia intelligenciáján azért, hogy nőjön a félautonóm funkciók gyakorlati használhatósága.

Az új rendszer a vezetési mintákat három pont alapján elemzi ki. Ezek az adott gépkocsi előtt haladó autótól való távolság, a gyorsulás és a reakcióképesség. Emellett figyelembe veszi a sebességet és a vezetési körülményeket is. Az előoldali kamera és a radar folyamatosan rögzítik a vezetési információkat, s azokat elküldik egy központi számítógépnek, amely kiválogatja a fontos és a kevésbé fontos részleteket, majd azonosítja a sofőr vezetési mintáját és azt folyamatosan frissíteni fogja. A Highway Driving Assist-System nevű megoldás segítségével, amely automatikus sávváltás-támogatással rendelkezik, a Smart Cruise Control eléri a 2,5-es autonóm közlekedési szintet és biztosítja a megfelelő követési távolság betartását az előre beállított sebesség mellett.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Piel #2
    Egyetértek! Régóta vezetek.
    Ezek a technológiák jó dolgok lehetnek, de manapság már azok akik friss jogosítvánnyal kijönnek az utcára ritkán kapnak olyan képzést közlekedési morálból amivel ne veszélyeztetnék a többieket. Ráadásul itt vannak azok szép számmal aki alá apuci, meg anyuci betolta a nagy drága autót és mehetsz gyermekem. A mi időnkben (mintha annyira öreg lennék) azok a ma már veteránnak számító Ladák, Skodák stb. voltak ahol MEG KELLETT tanulni vezetni, fékezni vezetést támogató rendszerek nélkül. Így kaptunk anno jogosítványt. Itt kellene kezdeni mindenkinek. Vagy megtanul vezetni, vagy kiszáll és megy tömegközlekedéssel. A vezetést segítő rendszerek valóban segíthetnek, de sokszor a friss jogosítvánnyal rendelkezőket hamis biztonságérzetbe ringatja ezért sokszor túlvállalják magukat. Ha azt szokta meg, hogy majd az autó segít, akkor bizony nagy baj lehet belőle.
    De szerintem a cikkben csak arról beszélnek, hogy a vezető stílusát szeretnék monitorozni. Viszont nincs autó amit nem lehet ellopni, nincs számítógépes rendszer amit nem lehet feltörni, tehát az adat letöltés még talán nem is, de az online adat visszatöltések veszélyesek lehetnek, főleg ha rosszindulattal párosul. Ismerve a mai technikai kísérletezgetéseket a telefonok szoftvereit is rendszeresen frissítgetik, na ha az autóét is így akarják, akkor sok balesetre számíthatunk. Ha álló helyzetben frissít a gép még akkor is valami megváltozhat az autó viselkedésében. Ha egyszerűbben akarom leírni, akkor megváltozik az autó úttartása, megváltozik a kanyarban való viselkedése. Ugye van az a tájékoztató amit a szoftver frissítéseknél kiír a gép. Na azt ugye mindenki el fogja olvasni? Vagy mégsem? A tapasztalat azt mutatja, hogy nem. Ha nincsenek az autó számítógépében eltárolt személyes profilok akkor hogyan fogja a család minden egyes tagját figyelmeztetni a számítógép, hogy tegnap frissítettem ezt vagy azt, ugye mondta a tegnapi sofőröm?
    Minden számítógép annyira intelligens mint a programozója. Ugye ha mindenre gondol! Valóban mindenre tud gondolni?
  • Scooter #1
    Az ilyen híreken mindig jót mosolygok. Amikor ilyen önvezető, meg elemző dolgok lesznek egy autóban és akkor fogok kiszállni az autózásból, de végleg. Nekem az az élvezet, ha én vezetem az autót, nem ő engem. Lassan már a sok mostani fiatal, életképtelen nem is fog vezetni.
    Utoljára szerkesztette: Scooter, 2019.11.15. 08:52:02