Berta Sándor
Együttműködik a Hyundai és az Aptiv
A gyártó és az autóipari beszállító közösen akar technológiákat fejleszteni az autonóm gépkocsikhoz.
A Hyundai Motor Group és az Aptiv képviselői bejelentették, hogy egy közös vállalatot hoznak létre négy milliárd dollár értékben. A cél 2020-tól a vezeték nélküli rendszerek tesztelése és 2022-től egy közös platform létrehozása a robottaxi-szolgáltatók, a flottaüzemeltetők és az autonóm járművek gyártói számára.
Az új közös cég a tervek alapján felgyorsítja majd azoknak az autonóm technológiáknak a fejlesztését és értékesítését, amelyeknél a rendszer szinte teljesen vagy teljes mértékben minden vezetői feladatot el tud látni. Ez az úgynevezett 4. és 5. SAE-szint.
A Hyundai, a Kia és a Hyundai Mobis összesen 1,6 milliárd dollárt, valamint 400 millió dollár értékű technikákat, kutatási erőforrásokat és szellemi tulajdont akar befektetni. Az Aptiv biztosítja a kooperációhoz az általa kifejlesztett technológiát, a szellemi tulajdonát, illetve körülbelül 700 autonóm vezetési megoldás-szakértőt. Az új társaság székhelye Bostonban lesz. A tranzakciót még engedélyezniük kell az illetékes hatóságoknak és várhatóan 2020 második negyedévében zárulhat le.
Az Aptiv a nyáron részt vett az autonóm vezetés első fehér könyvének kidolgozásában. A Safety First for Automated Driving (SaFAD) című kiadvány az automatizált közlekedés biztonságos rendszereinek megteremtéséhez szükséges keretfeltételeket tartalmazza és annak az elvnek a fontosságát hangsúlyozza, hogy már a robotautók tervezésekor foglalkozni kell a biztonság kérdésével.
A Hyundai Motor Group és az Aptiv képviselői bejelentették, hogy egy közös vállalatot hoznak létre négy milliárd dollár értékben. A cél 2020-tól a vezeték nélküli rendszerek tesztelése és 2022-től egy közös platform létrehozása a robottaxi-szolgáltatók, a flottaüzemeltetők és az autonóm járművek gyártói számára.
Az új közös cég a tervek alapján felgyorsítja majd azoknak az autonóm technológiáknak a fejlesztését és értékesítését, amelyeknél a rendszer szinte teljesen vagy teljes mértékben minden vezetői feladatot el tud látni. Ez az úgynevezett 4. és 5. SAE-szint.
A Hyundai, a Kia és a Hyundai Mobis összesen 1,6 milliárd dollárt, valamint 400 millió dollár értékű technikákat, kutatási erőforrásokat és szellemi tulajdont akar befektetni. Az Aptiv biztosítja a kooperációhoz az általa kifejlesztett technológiát, a szellemi tulajdonát, illetve körülbelül 700 autonóm vezetési megoldás-szakértőt. Az új társaság székhelye Bostonban lesz. A tranzakciót még engedélyezniük kell az illetékes hatóságoknak és várhatóan 2020 második negyedévében zárulhat le.
Az Aptiv a nyáron részt vett az autonóm vezetés első fehér könyvének kidolgozásában. A Safety First for Automated Driving (SaFAD) című kiadvány az automatizált közlekedés biztonságos rendszereinek megteremtéséhez szükséges keretfeltételeket tartalmazza és annak az elvnek a fontosságát hangsúlyozza, hogy már a robotautók tervezésekor foglalkozni kell a biztonság kérdésével.