Berta Sándor

Többfunkciós robot­járművet álmodott meg a Toyota

A japán autógyártó egy új koncepciót mutatott be.

A Toyota e-Palette nem csupán egy elektromos gépkocsi, hanem gyakorlatilag egy - akkumulátorok segítségével - teljesen önállóan közlekedő többfunkciós jármű, amely lehet minibusz, guruló iroda, orvosi szoba, játékszoba vagy szerviz, valamint szállítóautó. Az egyes változatok hossza 4 és 7 méter között lehet. A kiállított dizájnmodell hossza 4,8 méter volt, a szélessége 2 méter, míg a magassága 2,25 méter. Akio Toyoda, a Toyota első embere a Las Vegasban rendezett Consumer Electronics Show (CES) keretében tartott beszédében kijelentette, hogy az embereknek ma még el kell menniük a különböző boltokba, de holnap már az üzletek jöhetnek hozzájuk.


A megálmodott e-Palette modellek könnyen átkonfigurálhatók és akár 24 órán át is működhetnek. Az első gépkocsikat a 2020-as tokiói nyári olimpiai játékokon helyezhetik üzembe. A Toyotának sikerült több vállalatot is megnyernie az e-Palette szövetségbe való belépéshez. A társaságok között van az Amazon, a DiDi Chuxing, a Mazda, a Pizza Hut és az Uber. Közülük a DiDi Chuxing, a Mazda és az Uber technológiai partnerek.


Az e-Palette modellekbe beépített technológia származhat a japán gyártótól, de akár más szolgáltatótól is. A partnercégek a Toyota saját Mobility Services Platform (MSPF) nevű megoldása mellett akár a saját fedélzeti rendszereiket is alkalmazhatják. Toyoda hangsúlyozta, hogy a cél az, hogy a Toyota autógyártó helyett mobilitásszolgáltatóvá váljon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    Ez nem automegoszto hanem egy varosi aruszallito es mobil bolt platform. Ezert hivjak e-raklap-nak... (elektromos hajtasu raklap) Setaloutcai boltoknak arufeltoltesre es fesztivalokra jo, de nem autonak szanjak.
  • NEXUS6 #1
    Az a gond ezzel a közösségi kocsikázással, hogy lást pl. a Green-go költségeit gyakorlatilag összemérhető azzal, mintha lenne egy kocsid, vagy esetenként hagyományos kocsit bérelnél. Ha a kocsibérlés nem terjedt el, akkor ez miért terjedne el?
    Illetve az átmeneti időszakban kinek, melyik családnak van erre forrása, a hagyományos kocsi mellett, aminek bizonyos funkcióit ez nem tudja kiváltani, így azt is fenn kéne tartani!?