Berta Sándor
Többfunkciós robotjárművet álmodott meg a Toyota
A japán autógyártó egy új koncepciót mutatott be.
A Toyota e-Palette nem csupán egy elektromos gépkocsi, hanem gyakorlatilag egy - akkumulátorok segítségével - teljesen önállóan közlekedő többfunkciós jármű, amely lehet minibusz, guruló iroda, orvosi szoba, játékszoba vagy szerviz, valamint szállítóautó. Az egyes változatok hossza 4 és 7 méter között lehet. A kiállított dizájnmodell hossza 4,8 méter volt, a szélessége 2 méter, míg a magassága 2,25 méter. Akio Toyoda, a Toyota első embere a Las Vegasban rendezett Consumer Electronics Show (CES) keretében tartott beszédében kijelentette, hogy az embereknek ma még el kell menniük a különböző boltokba, de holnap már az üzletek jöhetnek hozzájuk.
A megálmodott e-Palette modellek könnyen átkonfigurálhatók és akár 24 órán át is működhetnek. Az első gépkocsikat a 2020-as tokiói nyári olimpiai játékokon helyezhetik üzembe. A Toyotának sikerült több vállalatot is megnyernie az e-Palette szövetségbe való belépéshez. A társaságok között van az Amazon, a DiDi Chuxing, a Mazda, a Pizza Hut és az Uber. Közülük a DiDi Chuxing, a Mazda és az Uber technológiai partnerek.
Az e-Palette modellekbe beépített technológia származhat a japán gyártótól, de akár más szolgáltatótól is. A partnercégek a Toyota saját Mobility Services Platform (MSPF) nevű megoldása mellett akár a saját fedélzeti rendszereiket is alkalmazhatják. Toyoda hangsúlyozta, hogy a cél az, hogy a Toyota autógyártó helyett mobilitásszolgáltatóvá váljon.
A Toyota e-Palette nem csupán egy elektromos gépkocsi, hanem gyakorlatilag egy - akkumulátorok segítségével - teljesen önállóan közlekedő többfunkciós jármű, amely lehet minibusz, guruló iroda, orvosi szoba, játékszoba vagy szerviz, valamint szállítóautó. Az egyes változatok hossza 4 és 7 méter között lehet. A kiállított dizájnmodell hossza 4,8 méter volt, a szélessége 2 méter, míg a magassága 2,25 méter. Akio Toyoda, a Toyota első embere a Las Vegasban rendezett Consumer Electronics Show (CES) keretében tartott beszédében kijelentette, hogy az embereknek ma még el kell menniük a különböző boltokba, de holnap már az üzletek jöhetnek hozzájuk.
A megálmodott e-Palette modellek könnyen átkonfigurálhatók és akár 24 órán át is működhetnek. Az első gépkocsikat a 2020-as tokiói nyári olimpiai játékokon helyezhetik üzembe. A Toyotának sikerült több vállalatot is megnyernie az e-Palette szövetségbe való belépéshez. A társaságok között van az Amazon, a DiDi Chuxing, a Mazda, a Pizza Hut és az Uber. Közülük a DiDi Chuxing, a Mazda és az Uber technológiai partnerek.
Az e-Palette modellekbe beépített technológia származhat a japán gyártótól, de akár más szolgáltatótól is. A partnercégek a Toyota saját Mobility Services Platform (MSPF) nevű megoldása mellett akár a saját fedélzeti rendszereiket is alkalmazhatják. Toyoda hangsúlyozta, hogy a cél az, hogy a Toyota autógyártó helyett mobilitásszolgáltatóvá váljon.