Berta Sándor
Átlátszóvá tenné az A-oszlopokat a Toyota
Ehhez nem kamerákat használnának, hanem a vastag oszlopok körül tükrökkel hajlítanák meg a fényt.
A Toyota egy új szabadalmat nyújtott be az Amerikai Egyesült Államokban, mely szerint átlátszóvá tennék a gépkocsikban a vezető előtt balra és jobbra lévő, a látóteret kitakaró tetőtartó oszlopokat. Az ötlet nem új, hiszen 2014-ben már a Land Rover előállt hasonló technikával. Annak a lényege az volt, hogy kamerák bevonásával a vezető szinte "keresztül láthat" a motorháztetőn és a motoron.
A Toyota által szabadalmaztatott technika arra építene, hogy az úgynevezett A- és B-oszlopok csak útban vannak, amennyiben a vezető látni akarja a közlekedésben résztvevő gyalogosokat, kerékpárosokat és más járműveket. Ezek az utóbbi évtizedben a biztonsági előírások szigorodásával egyre masszívabbak lettek, és főleg kis ívű kanyarodáskor okozhatnak baleseteket. Némely gyártó egy aprócska háromszög alakú üveg beépítésével próbál segíteni ezen.
Az elmúlt években - a szigorított biztonsági előírások miatt - felerősödtek azok a törekvések, hogy a sofőröket minél kevesebb dolog akadályozza a kilátásban. A Toyota azonban még egy lépéssel továbbmenne: azt akarja, hogy az összes látást akadályozó tényező eltűnjön az autókból. Ugyanakkor ennek a megvalósításában nem akarna különleges anyagokat vagy kamerákat alkalmazni. A megoldást a több tükörből álló rendszer jelentené. A tükrök a fényt az A- és B-oszlopokat megkerülve juttatnák el a vezetőhöz. Mindez optikailag úgy tűnne az illető számára, hogy az oszlopok átláthatók. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a rendszert mikor és milyen formában építhetik be a gépkocsikba.
A Toyota egy új szabadalmat nyújtott be az Amerikai Egyesült Államokban, mely szerint átlátszóvá tennék a gépkocsikban a vezető előtt balra és jobbra lévő, a látóteret kitakaró tetőtartó oszlopokat. Az ötlet nem új, hiszen 2014-ben már a Land Rover előállt hasonló technikával. Annak a lényege az volt, hogy kamerák bevonásával a vezető szinte "keresztül láthat" a motorháztetőn és a motoron.
A Toyota által szabadalmaztatott technika arra építene, hogy az úgynevezett A- és B-oszlopok csak útban vannak, amennyiben a vezető látni akarja a közlekedésben résztvevő gyalogosokat, kerékpárosokat és más járműveket. Ezek az utóbbi évtizedben a biztonsági előírások szigorodásával egyre masszívabbak lettek, és főleg kis ívű kanyarodáskor okozhatnak baleseteket. Némely gyártó egy aprócska háromszög alakú üveg beépítésével próbál segíteni ezen.
Az elmúlt években - a szigorított biztonsági előírások miatt - felerősödtek azok a törekvések, hogy a sofőröket minél kevesebb dolog akadályozza a kilátásban. A Toyota azonban még egy lépéssel továbbmenne: azt akarja, hogy az összes látást akadályozó tényező eltűnjön az autókból. Ugyanakkor ennek a megvalósításában nem akarna különleges anyagokat vagy kamerákat alkalmazni. A megoldást a több tükörből álló rendszer jelentené. A tükrök a fényt az A- és B-oszlopokat megkerülve juttatnák el a vezetőhöz. Mindez optikailag úgy tűnne az illető számára, hogy az oszlopok átláthatók. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a rendszert mikor és milyen formában építhetik be a gépkocsikba.