Berta Sándor
Saját 5G-hálózatot épít a Volkswagen
A konszern számos más gyártó példáját követi majd.
Jonas Kulawik, a Volkswagen szóvivője a dpa német hírügynökségnek azt nyilatkozta, hogy a gyáraikban saját 5G-hálózatot akarnak kiépíteni az alkalmazott több ezer robot hálózatba kötésére és mindent elkövetnek azért, hogy ipari használatra 5G-licenceket kapjanak. Az új technológiát fokozatosan fogják bevezetni, ezért először tesztüzemre kerül majd sor. Bár a részleteket egyelőre nem lehet tudni, az már biztos, hogy Wolfsburgban és Zwickauban felszerelik az új hálózatot.
Március végén a SPIEGEL azt írta, hogy számos cég - így az Audi, a Daimler és a BMW is - tervezi a saját belső 5G-hálózata kiépítését, ezért a hálózatüzemeltetők attól tartanak, hogy elveszíthetik a fontos üzleti ügyfeleiket. Az új infrastruktúra segítségével az ipari robotokat vezeték nélkül lehetne vezérelni és a szállítójárművek vagy a targoncák is vezető nélkül manőverezhetnének a csarnokokban.
Kulawik nem zárta ki, hogy a későbbiekben együttműködnek majd valamelyik mobilszolgáltatóval, de egyelőre mindenképpen a saját rendszerüket akarják létrehozni, mert így akarják a gyártásukat rugalmasabbá és hatékonyabbá tenni. Egyedül a wolfsburgi üzemükben 5000 robot dolgozik, de további gépek és berendezések is vannak ott. Miután a gépkocsikban egyre több a szoftver, ezért a jövőben a továbbítandó adatmennyiségek is folyamatosan nőni fognak. A Porsche szintén azt szeretné, hogy 2020-tól már működjenek az első 5G-infrastruktúrái.
Jonas Kulawik, a Volkswagen szóvivője a dpa német hírügynökségnek azt nyilatkozta, hogy a gyáraikban saját 5G-hálózatot akarnak kiépíteni az alkalmazott több ezer robot hálózatba kötésére és mindent elkövetnek azért, hogy ipari használatra 5G-licenceket kapjanak. Az új technológiát fokozatosan fogják bevezetni, ezért először tesztüzemre kerül majd sor. Bár a részleteket egyelőre nem lehet tudni, az már biztos, hogy Wolfsburgban és Zwickauban felszerelik az új hálózatot.
Március végén a SPIEGEL azt írta, hogy számos cég - így az Audi, a Daimler és a BMW is - tervezi a saját belső 5G-hálózata kiépítését, ezért a hálózatüzemeltetők attól tartanak, hogy elveszíthetik a fontos üzleti ügyfeleiket. Az új infrastruktúra segítségével az ipari robotokat vezeték nélkül lehetne vezérelni és a szállítójárművek vagy a targoncák is vezető nélkül manőverezhetnének a csarnokokban.
Kulawik nem zárta ki, hogy a későbbiekben együttműködnek majd valamelyik mobilszolgáltatóval, de egyelőre mindenképpen a saját rendszerüket akarják létrehozni, mert így akarják a gyártásukat rugalmasabbá és hatékonyabbá tenni. Egyedül a wolfsburgi üzemükben 5000 robot dolgozik, de további gépek és berendezések is vannak ott. Miután a gépkocsikban egyre több a szoftver, ezért a jövőben a továbbítandó adatmennyiségek is folyamatosan nőni fognak. A Porsche szintén azt szeretné, hogy 2020-tól már működjenek az első 5G-infrastruktúrái.