Berta Sándor

Gyors kapcsolatra van szükség a hálózatba kötött autókhoz

Az autók és a közlekedési infrastruktúra, azaz például a lámpák közötti kommunikáció tesztelését végzi a Huawei és a Fraunhofer Társaság. A projektben német és kínai szakemberek vesznek részt.

A Fraunhofer Társaság Nyílt Kommunikációs Rendszerek Intézete (FOKUS) és a Huawei munkatársai egy berlini tesztterületen próbálják ki az első LTE-V2X termékeket. A V2X rövidítés a járművek és bármilyen más tárgy közötti kommunikációt jelöli. A kompatibilis rendszereknek köszönhetően az autók például nem csupán egy másik gépkocsival, hanem bármilyen infrastruktúrával vagy objektummal, így akár egy lámpával is kommunikálhatnak és ezáltal jelentős mértékben nőhet a közlekedésbiztonság. A technológia alapvető fontosságú a hálózatba kötött járművek elterjedéséhez és alapul szolgálhat a jövőbeli 5G-hálózatok számára is. Az autók így még gyorsabban oszthatják meg a sebességükkel, a pillanatnyi helyzetükkel és az útjukba került akadályokkal kapcsolatos adatokat.

A Huawei az első gyártó, amely kereskedelmi forgalomban kapható LTE-V2X-kompatibilis eszközöket kínál a közlekedés területén. A Huawei és a Fraunhofer Társaság intézete most közösen akarja intergrálni ezeket a termékeket egy digitális tesztterület rendszereibe. A kutatók a technológiát elsősorban arra akarják használni, hogy felhívják a figyelmet a veszélyekre (építési helyek, elakadt gépkocsik stb.), a vészfékezéses szituációkra és a közlekedési lámpák sebességajánlásaira. Az együttműködés célja a meglévő és az utcai infrastruktúra digitalizálására alkalmas készülékek kipróbálása.

A cégek szerint a közlekedésbiztonság legfontosabb építőelemeit az utcai infrastruktúra digitalizálása és a járművek fogják jelenteni. Az Audi volt az első olyan autógyártó, amely össze akarta kötni a gépkocsikat a városi környezettel. Autóikban például a sofőr a Time-to-Green funkciónak köszönhetően láthatja majd azt az információt, hogy az éppen engedélyezett sebességgel elérhető-e a következő zöld lámpa vagy sem. Amennyiben valaki tudja, hogy egy lámpa mikor vált pirosra vagy zöldre, akkor sokkal nyugodtabban és hatékonyabban vezet, s időt és üzemanyagot lehet megtakarítani azzal, ha nem kell minden lámpánál megállni, ezáltal a közlekedés is folyamatosabbá válik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • igazamvanvagyig #1
    A lassú is elég.Persze akkor nem szabad gyorsan menni.