Berta Sándor
Az autógyártásban is szerepet kaphat az 5G
Már két konszern is teszteli, hogy a technológia miként jelenhet meg a gépkocsik elkészítésében.
Az Audi és az Ericsson az 5G használatát próbálgatják a járműgyártásban. A projekt az ipari dolgok internetére (IIoT) fókuszál. Az együttműködés célja az, hogy megvizsgálják az 5G-ben rejlő lehetőségeket és azt, hogy a technológia mennyire jövőbiztos és felel meg az autógyártás követelményeinek. A két óriáscég szakértőiből álló csapat a gaimersheimi Audi Production Lab területén hoz létre egy 5G-tesztkörnyezetet. Frank Loydl, az Audi informatikai vezetője szerint a teljesen hálózatba kötött üzemek fogják meghatározni a jövőbeli gyártást, ezért meghatározó jelentőségű a számukra egy olyan nagyobb teljesítményű hálózati infrastruktúra, amely valós időben tud reagálni a különböző helyzetekre. Megvizsgálják, hogy az ingolstadti gyár mellett más létesítményekben is alkalmazható lenne-e az 5G.
A tervezett tesztkörnyezetben a szakértőkből álló csapat azt vizsgálja, hogy megvalósulhat-e egy kábel nélküli interakció egy ipari robot és egy ragasztást végző alkalmazás között. Ez egy olyan automatizált eljárás, amely a járműgyártásban egy ideje napirenden van. A kutatáshoz az Ericsson koncepciós hálózatát használják majd, amelyet úgy alakítottak ki, hogy alternatív vagy kiegészítő technológiák bármikor hozzáilleszthetők legyenek az éppen alkalmazott gyártási komponens kapcsolatokhoz. Az utóbbiak lehetnek vezeték nélküliek (WiFi, WLAN) vagy vezetékesek (Ethernet).
Erik Ekudden, az Ericsson műszaki vezetője kifejtette, hogy világszerte indítottak 5G ipari programokat azért, hogy a gyártóknak segítsenek a termelés fokozásában és új üzleti lehetőségek felfedezésében. Az Audival közös projektjük lehetőséget kínál arra, hogy láthassák, mi lehetséges akkor, ha az 5G megjelenik a gépkocsigyártás területén és ezáltal lehetővé teszik a valóban intelligens vezeték nélküli gyártást.
Az Audi és az Ericsson az 5G használatát próbálgatják a járműgyártásban. A projekt az ipari dolgok internetére (IIoT) fókuszál. Az együttműködés célja az, hogy megvizsgálják az 5G-ben rejlő lehetőségeket és azt, hogy a technológia mennyire jövőbiztos és felel meg az autógyártás követelményeinek. A két óriáscég szakértőiből álló csapat a gaimersheimi Audi Production Lab területén hoz létre egy 5G-tesztkörnyezetet. Frank Loydl, az Audi informatikai vezetője szerint a teljesen hálózatba kötött üzemek fogják meghatározni a jövőbeli gyártást, ezért meghatározó jelentőségű a számukra egy olyan nagyobb teljesítményű hálózati infrastruktúra, amely valós időben tud reagálni a különböző helyzetekre. Megvizsgálják, hogy az ingolstadti gyár mellett más létesítményekben is alkalmazható lenne-e az 5G.
A tervezett tesztkörnyezetben a szakértőkből álló csapat azt vizsgálja, hogy megvalósulhat-e egy kábel nélküli interakció egy ipari robot és egy ragasztást végző alkalmazás között. Ez egy olyan automatizált eljárás, amely a járműgyártásban egy ideje napirenden van. A kutatáshoz az Ericsson koncepciós hálózatát használják majd, amelyet úgy alakítottak ki, hogy alternatív vagy kiegészítő technológiák bármikor hozzáilleszthetők legyenek az éppen alkalmazott gyártási komponens kapcsolatokhoz. Az utóbbiak lehetnek vezeték nélküliek (WiFi, WLAN) vagy vezetékesek (Ethernet).
Erik Ekudden, az Ericsson műszaki vezetője kifejtette, hogy világszerte indítottak 5G ipari programokat azért, hogy a gyártóknak segítsenek a termelés fokozásában és új üzleti lehetőségek felfedezésében. Az Audival közös projektjük lehetőséget kínál arra, hogy láthassák, mi lehetséges akkor, ha az 5G megjelenik a gépkocsigyártás területén és ezáltal lehetővé teszik a valóban intelligens vezeték nélküli gyártást.