Berta Sándor
OLED-kijelző kerülhet a Hyundai luxusmodelljébe
Folytatódik a Samsung benyomulása az autópiacra, egyre több alkatrészt szállít különböző cégeknek.
Amennyiben összejön az üzlet a Hyundai Motors és a Samsung Display között, úgy az lesz az első alkalom, hogy a Hyundai OLED-panelt integrál valamelyik gépkocsijába. A kijelzőt a műszerfalba építenék be és központi információs képernyőként szolgálna. A két fél között tavaly kezdődtek el az együttműködéssel kapcsolatos egyeztetések, ugyanakkor a Hyundai bizonytalan volt a technológia biztonsága és tartóssága miatt, mert úgy vélte, hogy az OLED még nem bizonyított a piacon, hiszen ilyen paneleket még sosem alkalmazták a közúti járművek sorozatgyártása során. Ennek oka az volt, hogy a szakértők állítása alapján a tartósság és a fényerő szempontjából - közvetlen napfénynek kitéve - gyengébbek, mint a folyadékkristályos kijelzőpanelek.
Bennfentesek szerint a Hyundai szeretett volna néhány mintapéldányt kapni a szerződés megkötése előtt, de a Samsung Display ettől elzárkózott, mert tartott a technológia kiszivárgásától. A Samsung OLED-paneljeit az Audi A8-as típusaiban is felhasználják. Amennyiben a sorozatgyártás elindul, akkor ez lesz a dél-koreai konszern első autóipari OLED-panelje.
Az üzlettel egyébként mindkét fél jól járhat: a Samsung szeretné megvetni a lábát az autópiacon, míg a Hyundainak segítségre van szüksége ahhoz, hogy a luxusszedánjait fejlett elektronikával szerelje fel. Az ilyen modellekre ugyanis egyre nagyobb a kereslet. Joo Dae-young, a Koreai Fotonikus Technológiai Intézet Opto-mechatronikai Kutatóközpontjának vezetője elmondta, hogy a Samsung nem csupán kijelzőket szeretne értékesíteni a Hyundainak. Ez csak egy része a vállalat álmának, amely az, hogy autós platformokat, chipeket, képernyőket, informatikai szórakoztató rendszereket, akkumulátorokat, hangfalakat és operációs rendszert (Tizen) egyaránt kínáljon a partnereinek.
A két fél közötti kooperáció nem új, hiszen a Samsung már 2013-ban elérhetővé tette az LCD-paneljeit a Hyundai navigációs rendszere számára, de a szállításokat egy idő után leállította, mivel kivonult a piacról, az ottani jelenlétét ugyanis nem tartotta elég jövedelmezőnek. Mindez hozzájárult ahhoz, hogy a rivális LG Display növelhesse a részesedését a piacon. Az IHS Markit adatai alapján egyébként a gépkocsik képernyőpiaca az idén 9 milliárd dolláros lesz, míg 2022-re már 20 milliárd dolláros.
A Hyundai Motor 2030-ig teljesen önműködő autókat akar, míg a Samsung nemrég robotautó-tesztelési engedélyt kapott és az első tesztautót pont a Hyundai biztosítja a számára. Az óriáscég nem akar komplett autonóm járműveket készíteni, hanem csupán technológiákat fejlesztene az önálló közlekedéshez. A Samsung tudatosan készült a robotjárművek piacán való megjelenésre, hiszen már most is gyárt autókba chipeket, és tavaly novemberben 8 milliárd dollárért felvásárolta az elsősorban HiFi-specialistaként és autóipari beszállítóként ismert Harman International Industries céget, az üzletre később a Harman részvényesei rábólintottak.
Amennyiben összejön az üzlet a Hyundai Motors és a Samsung Display között, úgy az lesz az első alkalom, hogy a Hyundai OLED-panelt integrál valamelyik gépkocsijába. A kijelzőt a műszerfalba építenék be és központi információs képernyőként szolgálna. A két fél között tavaly kezdődtek el az együttműködéssel kapcsolatos egyeztetések, ugyanakkor a Hyundai bizonytalan volt a technológia biztonsága és tartóssága miatt, mert úgy vélte, hogy az OLED még nem bizonyított a piacon, hiszen ilyen paneleket még sosem alkalmazták a közúti járművek sorozatgyártása során. Ennek oka az volt, hogy a szakértők állítása alapján a tartósság és a fényerő szempontjából - közvetlen napfénynek kitéve - gyengébbek, mint a folyadékkristályos kijelzőpanelek.
Bennfentesek szerint a Hyundai szeretett volna néhány mintapéldányt kapni a szerződés megkötése előtt, de a Samsung Display ettől elzárkózott, mert tartott a technológia kiszivárgásától. A Samsung OLED-paneljeit az Audi A8-as típusaiban is felhasználják. Amennyiben a sorozatgyártás elindul, akkor ez lesz a dél-koreai konszern első autóipari OLED-panelje.
Az üzlettel egyébként mindkét fél jól járhat: a Samsung szeretné megvetni a lábát az autópiacon, míg a Hyundainak segítségre van szüksége ahhoz, hogy a luxusszedánjait fejlett elektronikával szerelje fel. Az ilyen modellekre ugyanis egyre nagyobb a kereslet. Joo Dae-young, a Koreai Fotonikus Technológiai Intézet Opto-mechatronikai Kutatóközpontjának vezetője elmondta, hogy a Samsung nem csupán kijelzőket szeretne értékesíteni a Hyundainak. Ez csak egy része a vállalat álmának, amely az, hogy autós platformokat, chipeket, képernyőket, informatikai szórakoztató rendszereket, akkumulátorokat, hangfalakat és operációs rendszert (Tizen) egyaránt kínáljon a partnereinek.
A két fél közötti kooperáció nem új, hiszen a Samsung már 2013-ban elérhetővé tette az LCD-paneljeit a Hyundai navigációs rendszere számára, de a szállításokat egy idő után leállította, mivel kivonult a piacról, az ottani jelenlétét ugyanis nem tartotta elég jövedelmezőnek. Mindez hozzájárult ahhoz, hogy a rivális LG Display növelhesse a részesedését a piacon. Az IHS Markit adatai alapján egyébként a gépkocsik képernyőpiaca az idén 9 milliárd dolláros lesz, míg 2022-re már 20 milliárd dolláros.
A Hyundai Motor 2030-ig teljesen önműködő autókat akar, míg a Samsung nemrég robotautó-tesztelési engedélyt kapott és az első tesztautót pont a Hyundai biztosítja a számára. Az óriáscég nem akar komplett autonóm járműveket készíteni, hanem csupán technológiákat fejlesztene az önálló közlekedéshez. A Samsung tudatosan készült a robotjárművek piacán való megjelenésre, hiszen már most is gyárt autókba chipeket, és tavaly novemberben 8 milliárd dollárért felvásárolta az elsősorban HiFi-specialistaként és autóipari beszállítóként ismert Harman International Industries céget, az üzletre később a Harman részvényesei rábólintottak.