Berta Sándor

Robotautó-tesztelési engedélyt kapott a Samsung

A társaság másfél évvel ezelőtt alapította a saját járműfejlesztő részlegét és most szintet léphet.

A The Wall Street Journal értesülései alapján a Samsung megkapta az illetékes dél-koreai hatóságtól, a helyi földművelésügyi, infrastrukturális és közlekedési minisztériumtól a jóváhagyást arra, hogy tesztelhesse saját önállóan közlekedő gépkocsijait. A minisztérium közlése szerint az utóbbi egy évben ez már a 20-ik kiadott engedély, az első a Hyundaié volt, és tovább fogják egyszerűsíteni a szabályozást hogy az ország le ne maradjon a versenyben.

Az első tesztautót a Hyundai biztosítja a társaság számára, habár kevesen tudják, hogy a cég az autógyártáshoz is ért: a japán Nissan segítségével 1994-ben jött létre a Samsung Motors, melyet 2000-ben a Renault felvásárolt, de a dél-koreai cég a részvények ötödét megtartotta. A Samsung szóvivője kifejtette, hogy az óriáscég nem akar komplett autonóm járműveket készíteni, hanem csupán technológiákat fejlesztene az önálló közlekedéshez. A saját jármű hanyagolása üzleti szempontból nagyon is érthető, hiszen így a kifejlesztett szoftveres technológiákat más autómárkáknak is el lehet majd adni, ezért dobta az Apple is az ötletet.


A dél-koreai autógyárban készülő járműveket Renault márkanév alatt forgalmazzák

Az első tesztelési célokra használt gépkocsiban az általuk megalkotott hardvereket és gépi tanuló szoftvereket próbálják majd ki, a járműveket lézerszkennerekkel és radarokkal szerelik fel. A vállalat 2015 decemberében jelentette be a saját autófejlesztő részlege létrehozását, amely mind informatikai és szórakoztató rendszerek, mind hardverekkel és szoftverek készítésével foglalkozik.

A Samsung tudatosan készült a robotjárművek piacán való megjelenésre, hiszen már most is gyárt autókba chipeket, és tavaly novemberben 8 milliárd dollárért felvásárolta az elsősorban HiFi-specialistaként és autóipari beszállítóként ismert Harman International Industries céget, az üzletre később a Harman részvényesei rábólintottak. A holding emellett 2015-ben érdekes ötlettel állt elő: a teherautók hátoldalán lévő nagy méretű kijelzőkön jelenítenék meg a kamionok elejére helyezett kamera képét. Az autonóm járművek piacát 2025-re 42 milliárd dollárosra becsülik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!