Berta Sándor
A vártnál hamarabb autonómak lehetnek az autók
Két gyártó összefogott azért, hogy minél előbb megjelenhessenek a településeken az önállóan közlekedő gépkocsik.
A Bosch és a Daimler a teljesen automatizált (SAE-Level 4 szint) és a vezető nélküli közlekedés (SAE-Level 5 szint) területén egyaránt együttműködik a jövőben. A cél egy olyan kiforrott rendszer kifejlesztése és bevezetése, amelyet a sofőr nélküli közúti járművek a városokon belüli közlekedésben használhatnak.
A projekt egyesíti a két társaság megoldásait, s mindez azt eredményezheti, hogy a két félnek sikerül a korábban tervezettnél, vagyis 2030-nál sokkal hamarabb bevezetnie a kifejlesztett technológiáit. Ezáltal a településeken javítani lehet a forgalmon, a biztonságon és többek között az autómegosztó szolgáltatások is népszerűbbé válhatnak. Utóbbiaknak köszönhetően azok is mobilabbak lehetnek, akiknek nincs jogosítványuk, így egyébként nem lenne esélyük részt venni a közúti közlekedésben - kivéve, ha utasként ülnek egy gépkocsiban.
A Daimler egyik szóvivője kifejtette, hogy azért tudják a tervezett 2030-as határidőnél előbb elkészíteni a rendszereket, mert a vártnál gyorsabban fejlődtek a szenzorok. A távlati cél az, hogy a sofőr jusson el a járműhöz és ne fordítva. Egy bizonyos városrészen belül a felhasználók okostelefonnal rendelhetnek majd egy autómegosztó szolgáltatáson belül használt gépkocsit vagy egy robottaxit.
A gyártók azért, hogy ellensúlyozni tudják a technika magas fejlesztési költségeit, különböző üzleti lehetőségeket keresnek. Ola Källenius, a Daimler fejlesztési vezetője azt nyilatkozta, hogy a robottaxik első prototípusai 2020-ig készülhetnek el, míg az első üzleti modellek 2025-ig jelenhetnek meg. Amennyiben a költségek csökkennek, megvalósulhat a sorozatgyártás is.
A Bosch és a Daimler a teljesen automatizált (SAE-Level 4 szint) és a vezető nélküli közlekedés (SAE-Level 5 szint) területén egyaránt együttműködik a jövőben. A cél egy olyan kiforrott rendszer kifejlesztése és bevezetése, amelyet a sofőr nélküli közúti járművek a városokon belüli közlekedésben használhatnak.
A projekt egyesíti a két társaság megoldásait, s mindez azt eredményezheti, hogy a két félnek sikerül a korábban tervezettnél, vagyis 2030-nál sokkal hamarabb bevezetnie a kifejlesztett technológiáit. Ezáltal a településeken javítani lehet a forgalmon, a biztonságon és többek között az autómegosztó szolgáltatások is népszerűbbé válhatnak. Utóbbiaknak köszönhetően azok is mobilabbak lehetnek, akiknek nincs jogosítványuk, így egyébként nem lenne esélyük részt venni a közúti közlekedésben - kivéve, ha utasként ülnek egy gépkocsiban.
A Daimler egyik szóvivője kifejtette, hogy azért tudják a tervezett 2030-as határidőnél előbb elkészíteni a rendszereket, mert a vártnál gyorsabban fejlődtek a szenzorok. A távlati cél az, hogy a sofőr jusson el a járműhöz és ne fordítva. Egy bizonyos városrészen belül a felhasználók okostelefonnal rendelhetnek majd egy autómegosztó szolgáltatáson belül használt gépkocsit vagy egy robottaxit.
A gyártók azért, hogy ellensúlyozni tudják a technika magas fejlesztési költségeit, különböző üzleti lehetőségeket keresnek. Ola Källenius, a Daimler fejlesztési vezetője azt nyilatkozta, hogy a robottaxik első prototípusai 2020-ig készülhetnek el, míg az első üzleti modellek 2025-ig jelenhetnek meg. Amennyiben a költségek csökkennek, megvalósulhat a sorozatgyártás is.