3
  • Kara kán
    #3
    Arra nem képsek a mérnökeink, hogy egy elszabadult mozdonyt / vonatot leállítsanak. Pedig ez pofonegyszerű lenne, még a magyar mérnökönek is. Tudniillik, a távvezérlés, meg ugye a GPS-nyomkövetés alapkövetelmény kellene, hogy legyen egy 20 tonnás monstrumnál, de legutóbb Soroksáron is annyit tudtak tenni, hogy mechanikus eszközökkel, magyarán váltóval kisiklatták a behemótot.
    De mondhatmám a kamiont is, amelyet mondjuk egy terrorista vezet, mint Nizzában.
    Normális – mondom normális! – körülmények között azt is le kellene tudni állítani a rendőrségnek, de nem, nem és nem, még mindig nem lehetséges. Minden műszaki feltétel adott pedig, mert hiszen a nagy nyugati furvarozóknál régóta gps-nyomkövetés van, még a zsúrkocsikon is, de a biztonság, emberek élete le van sajnálva, esetleg a vagyonvédelem számít, de ha migráncssimogatós szempontok szólnak közbe, még az sem.
    Utoljára szerkesztette: Kara kán, 2016.09.26. 10:59:22
  • kvp
    #2
    A tartalekrendszer szerintem a szamitogeptol fuggetlen kormany es fek akar lenni, ami felulbiralhatja a gep donteseit. Gyakorlatilag egy hasznalhato veszfek. (csak vonattal ellentetben egy autot fekezes kozben is iranyitani kell, mert nincs alatta sin)

    Alternativa lenne meg teljesen automata jarmuvek szamara egy hivatalos biztonsagi rendszer, ami sajat szenzorokkal es elektronikaval rendelkezik es biztonsagos modon meg tudja allitani az autot ha gondot eszlel, felulirva az okosabbik rendszert. Elonye, hogy mivel csak a veszmegallashoz szukseges utkozeselkerules es a kozponti rendszer hibajnak detektalasa kell bele, ezert egyszerubb korrekt szoftvert irni hozza. Eleg ha a kormanyt es a feket tudja kezelni, tovabba kepes kiiktatni a kozponti szamitogepet es a hajtasrendszert.
  • Ender Wiggin #1
    Tartalékrendszer? Az eddigiek alapján a szenzorokon száll el minden modell. Az ember szenzorai védve vannak az utastérben, az autóé meg mindig koszos lesz. De sebaj. Vegyük ki a kormányt is meg a pedálokat is!