Berta Sándor

Biztonsági szoftver hálózatba kötött autókhoz

Immár a gépkocsikra is elérhető az első védelmi megoldás. A sofőrnek semmi dolga nincs a rendszerrel.

A Symantec bejelentette, hogy hozzáférhető a dolgok internetéhez kapcsolódó termékekhez, ezáltal a hálózatba kötött járművekhez is használható Anomaly Detection for Automotive. A szoftver lehetővé teszi a különböző lehetséges biztonsági fenyegetések időben történő felismerését és semlegesítését.

Az új megoldás egyaránt használja a gépi tanulást, az időbélyeget és a dinamikus státuszdiagram-elemzéseket azért, hogy felismerje egy autó rendszerén belül a hírmintákat, az adatközvetítéseket és az eszközazonosítókat. Ezek alapján a biztonsági csomag megtanulja, hogy milyen a fedélzeti rendszer normális viselkedése és képes felhívni a vezető figyelmét a szokatlan vagy gyanús tevékenységekre, amelyek egy esetleges támadásra utalhatnak.

A funkciók között van az összes beérkező üzenet vizsgálata csomagelemzéses (Deep Packet Inspection) módszerrel, valamint az eddig ismeretlen támadási formák felismerése. A csomag az egyes eseteket automatikusan a vélt kockázati szinteknek megfelelően kategorizálja. A gépkocsigyártóknak nem kell semmilyen szabályt vagy irányelvet manuálisan meghatározniuk. A fedélzeti elemezések segítségével a Symantec csökkenti a járművön kívülre küldött adatmennyiséget. A folyamat automatikus, abba a sofőrnek semmilyen formában sem kell beavatkoznia.

Az Anomaly Detection for Automotive alkalmazásához nincs szükség új hardver beszerzésére. A követelmények minimálisak és a cég szerint a téves riasztások aránya alacsony. A csomag elvileg szinte az összes jelenlegi hardverrel és operációs rendszerrel, például a beágyazott platformokkal is kompatibilis.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • moikboy #2
    Kurvajo! Mi lenne ha esetleg az autokba olyan szoftver kerulne ami eleve nem tamadhato meg? Capability-based OS mondjuk?
  • Skylake #1
    Ó, de jó, már úgy hiányzott! Ez körülbelül olyan, mint amikor egy adott gyógyszer mellékhatásának csökkentésre be kell kapni még egy pirulát - mi persze további mellékhatásokkal rendelkezik.

    A mérleg egyik serpenyőjében az úgynevezett kényelem, amit ezek a rendszerek adnak. A mérleg másik serpenyőjében pedig mindaz a fáradozás, amit e kényelmi célú rendszerek fenntartása és biztonságosan tartása, és erre irányuló erőfeszítések (A biztonság mértéke nem egy abszolút fogalom, mivel a biztonság az informatikában napi szinten változik). Kérdéses, hogy nem ez a második serpenyő súlyosabb valójában, az első tartalmára vonatkozó piaci hype ellenére. Legyen szó bármilyen ilyen célú fedélzeti rendszerről, amit be kell védeni a hálózatba kötés okán.