Berta Sándor
Mérföldkőhöz érkezett a hálózatba kötött autóknál a Mercedes
Még egyetlen gépkocsi sem volt olyan mértékben felszerelve elektronikával, mint az új E-sorozatú modell.
Sajjad Khan, a Daimler újonnan létrehozott digitális jármű és mobilitás részlegének vezetője az egyre szélesebb körű hálózatba kötöttségben és a minden szempontból intelligens autóban hisz. A 42 éves menedzser korábban a Magna és a BMW munkatársa is volt, újabban a Mercedes digitalizálással kapcsolatos fejlesztéseiért felelős. Khan Pakisztánban született, Kanadában és az Amerikai Egyesült Államokban tanult, majd a Szilícium-völgyben csatlakozott a Daimler képviselőihez.
"Egyetlen oka van annak, hogy miért az Apple tette az okostelefont naggyá és miért nem a Motorola vagy a Nokia. S annak is egyetlen oka van, hogy miért van tucatnyi Google és Baidu kvalitású cég az USA-ban illetve Kínában, és ezekkel szemben miért csupán egyetlen nagy IT-vállalat van Európában. Ez pedig az I to P faktor, vagyis el kell találni azt az időt, amire egy ötletnek szüksége van ahhoz, hogy termékké váljon" - fejtette ki a Daimler illetékese. Khan leszögezte, hogy Európában sem az autóiparban, sem más területen nincs hiány ötletekből, azonban ezek megvalósításában már komoly lemaradásban van a kontinens. Ez minden autógyártó számára nagy problémává válhat, függetlenül attól, hogy milyen osztályba tartozó modellekről van szó.
Szerinte a digitalizálás annyira magától értetődő dolog, mint az, hogy a gépkocsiknak négy kerekük van. Aki ebben a versenyben lemarad, annak alig van esélye a későbbi sikerre. Khan elutasítja az olyan megoldásokat, mint a gesztusvezérlés vagy az érintőképernyő. Amennyiben rajta múlik, akkor a jövőben minél kevesebb dolgot kell a vezetőknek kezelniük. A fedélzeti rendszernek számos dolgot magától kell majd intéznie, például a navigációs célpontok rendszeres átvételét vagy a kedvenc éttermek megtanulását.
Mindezen adatoknak azonban csak akkor van értelmük, ha a jármű kezdeni is tud valamit a különböző lehetőségekkel. Az E-sorozatú Mercedesekben a térképek nem csupán a benzinkutakat jelenítik meg, hanem az aktuális árakat is, de természetesen csak annak az üzemanyagfajtának az árait, amelyet az adott autó használ. Aki egy benzines modellt vezet, annak a dízel ára nem fontos.
Az E-sorozat egyik legfontosabb ismertetőjegye a folyamatos frissítések kiadása. Khan elmondta, hogy korábban 2 évenként frissítették a szoftvert, majd ez az idő lecsökkent 8 hónapra, most pedig már 3 hónap. A frissítések mind a gyári új, mind a már leszállított és forgalomban lévő autókhoz egyaránt elérhetők. Nem csupán alkalmazásokat lehet így utólag letölteni, hanem az ügyfélszolgálattal is könnyebben kapcsolatot lehet tartani. Az új E-osztályú modelljébe a gyártó igyekezett minél több funkciót belezsúfolni. A legnagyobb innovációt a "Drive Pilot" funkció jelenti, amelynek köszönhetően megvalósítható a teljesen automatikus vezetés.
Sajjad Khan, a Daimler újonnan létrehozott digitális jármű és mobilitás részlegének vezetője az egyre szélesebb körű hálózatba kötöttségben és a minden szempontból intelligens autóban hisz. A 42 éves menedzser korábban a Magna és a BMW munkatársa is volt, újabban a Mercedes digitalizálással kapcsolatos fejlesztéseiért felelős. Khan Pakisztánban született, Kanadában és az Amerikai Egyesült Államokban tanult, majd a Szilícium-völgyben csatlakozott a Daimler képviselőihez.
"Egyetlen oka van annak, hogy miért az Apple tette az okostelefont naggyá és miért nem a Motorola vagy a Nokia. S annak is egyetlen oka van, hogy miért van tucatnyi Google és Baidu kvalitású cég az USA-ban illetve Kínában, és ezekkel szemben miért csupán egyetlen nagy IT-vállalat van Európában. Ez pedig az I to P faktor, vagyis el kell találni azt az időt, amire egy ötletnek szüksége van ahhoz, hogy termékké váljon" - fejtette ki a Daimler illetékese. Khan leszögezte, hogy Európában sem az autóiparban, sem más területen nincs hiány ötletekből, azonban ezek megvalósításában már komoly lemaradásban van a kontinens. Ez minden autógyártó számára nagy problémává válhat, függetlenül attól, hogy milyen osztályba tartozó modellekről van szó.
Szerinte a digitalizálás annyira magától értetődő dolog, mint az, hogy a gépkocsiknak négy kerekük van. Aki ebben a versenyben lemarad, annak alig van esélye a későbbi sikerre. Khan elutasítja az olyan megoldásokat, mint a gesztusvezérlés vagy az érintőképernyő. Amennyiben rajta múlik, akkor a jövőben minél kevesebb dolgot kell a vezetőknek kezelniük. A fedélzeti rendszernek számos dolgot magától kell majd intéznie, például a navigációs célpontok rendszeres átvételét vagy a kedvenc éttermek megtanulását.
Mindezen adatoknak azonban csak akkor van értelmük, ha a jármű kezdeni is tud valamit a különböző lehetőségekkel. Az E-sorozatú Mercedesekben a térképek nem csupán a benzinkutakat jelenítik meg, hanem az aktuális árakat is, de természetesen csak annak az üzemanyagfajtának az árait, amelyet az adott autó használ. Aki egy benzines modellt vezet, annak a dízel ára nem fontos.
Az E-sorozat egyik legfontosabb ismertetőjegye a folyamatos frissítések kiadása. Khan elmondta, hogy korábban 2 évenként frissítették a szoftvert, majd ez az idő lecsökkent 8 hónapra, most pedig már 3 hónap. A frissítések mind a gyári új, mind a már leszállított és forgalomban lévő autókhoz egyaránt elérhetők. Nem csupán alkalmazásokat lehet így utólag letölteni, hanem az ügyfélszolgálattal is könnyebben kapcsolatot lehet tartani. Az új E-osztályú modelljébe a gyártó igyekezett minél több funkciót belezsúfolni. A legnagyobb innovációt a "Drive Pilot" funkció jelenti, amelynek köszönhetően megvalósítható a teljesen automatikus vezetés.