• liberty2
    #5
    Tetsuo-val értek egyet, mind a kettő részvevőt kell büntetni. A támadót amiért egyáltalán elkezdett támadni, az autógyártót mert hagyott hibát az autóban.

    Azonban azt ne felejtsük el, hogy lehetetlen a tökéletes védelmet megépíteni, tehát egy bizonyos szint után nem lehetne az autógyártót büntetni. Hiszen azért vannak egyes szolgáltatások, hogy a tulajdonos kényelmét szolgálják. Ha nem akarná a cég, hogy a tulajdonos kényelmesen élvezhesse a technológia adta lehetőségeket akkor még mindig a VW Golf 1-es lenne a csúcsmodell. Ezzel nem lehet mit kezdeni, a technológia fejlődik.

    Azonban az is tény, hogy mivel a vezeték nélküli technológia az ami elsősorban fejlődik rengeteg lesz a "környezeti adatszennyezés" (igen, új fogalom). Vagyis kérve, nem kérve belefutunk a saját eszközeinkkel is az adatokba amikkel mások "szennyezik" a környezetet. Pl, kapcsold be a telefonodon a WiFi-t (ha nem lenne) és sétálj a Margit körúton nézve, hogy hány WiFi-t látsz. Ez is pl adatszennyezés. Minek kell látnom nekem Marika néni otthoni wifijét? Elegendő lenne rejtett SSID-t beállítani és kész. 1-es szintű biztonság és kevesebb szennyezés. De ugyan ez igaz az autókban lévő Bluetoot eszközökre is.

    Amíg a kényelem/biztonság mérlege nem dől inkább a biztonság felé mint a kényelem felé addig ilyen esetek gyakoriak lesznek. Az autógyártóknak pedig nem az az érdekük, hogy biztonságos autót csináljanak mert azt csak nagyon szűk réteg vásárolná meg. (Elnökök, miniszterek, diktátorok, uralkodók, stb) Az átlag Gipsz Jakab azt fogja nézni, hogy a olcsón vásárolt okostelefonja bluetooth-on automatikusan csatlakozik-e az autóhoz, esetleg meg kell-e nyomni 2 gombot (többre nem lenne képes az agya, hogy megjegyezze). Szóval ez van....