Berta Sándor
Ausztriában nehezen büntethető az autók rendszereinek feltörése
Számos jogi kiskapu van jelenleg a gépkocsikkal kapcsolatos szabályozásokban.
Lukas Feiler, a Baker & McKenzie ügyvédi iroda szakértője elmondta, hogy a közúti járművek egyre könnyebben feltörhetők lesznek, ugyanis mindegyikbe egyre több számítógépes alkatrészt építenek be. Azonban bonyolítja a helyzetet, hogy az autókat feltörő hackereket Ausztriában egyelőre nem lehet büntetni, egészen addig, amíg a tevékenységük miatt nem történik baleset. Emellett csak akkor büntetik a hackelést, ha a cél az adatszerzés és a kémkedés.
Érdekesség, hogy még az sem büntethető, aki egy gépkocsit a távolból feltör. Amennyiben viszont valaki egy autópályán haladó járművet hackel meg és azzal balesetet okoz, testi sértésért vagy gyilkosságért vonható felelősségre, a minimum pedig az, hogy károkozásért áll bíróság elé. A lényeg, hogy ezen a területen bőven vannak kiskapuk, s az autók feltörését és a kémkedést szét kellene választani egymástól.
Feiler hozzátette, hogy a dolgok internetéhez kapcsolódó minden eszköz esetében elvárható lenne a megfelelő védelem biztosítása és a rendszerek szempontjából kritikusan fontos funkciókat sem kellene a kiegészítő funkciókkal összekötni. Ezzel párhuzamosan integrálni kellene a rendszerekbe tűzfalat is. Mindez rendkívül nagy mértékben megnövelhetné a gépkocsik biztonságát. Fontos viszont, hogy a túlzottan nagy mértékű szabályozás sem hasznos, például az innovációt szempontjából.
Lukas Feiler, a Baker & McKenzie ügyvédi iroda szakértője elmondta, hogy a közúti járművek egyre könnyebben feltörhetők lesznek, ugyanis mindegyikbe egyre több számítógépes alkatrészt építenek be. Azonban bonyolítja a helyzetet, hogy az autókat feltörő hackereket Ausztriában egyelőre nem lehet büntetni, egészen addig, amíg a tevékenységük miatt nem történik baleset. Emellett csak akkor büntetik a hackelést, ha a cél az adatszerzés és a kémkedés.
Érdekesség, hogy még az sem büntethető, aki egy gépkocsit a távolból feltör. Amennyiben viszont valaki egy autópályán haladó járművet hackel meg és azzal balesetet okoz, testi sértésért vagy gyilkosságért vonható felelősségre, a minimum pedig az, hogy károkozásért áll bíróság elé. A lényeg, hogy ezen a területen bőven vannak kiskapuk, s az autók feltörését és a kémkedést szét kellene választani egymástól.
Feiler hozzátette, hogy a dolgok internetéhez kapcsolódó minden eszköz esetében elvárható lenne a megfelelő védelem biztosítása és a rendszerek szempontjából kritikusan fontos funkciókat sem kellene a kiegészítő funkciókkal összekötni. Ezzel párhuzamosan integrálni kellene a rendszerekbe tűzfalat is. Mindez rendkívül nagy mértékben megnövelhetné a gépkocsik biztonságát. Fontos viszont, hogy a túlzottan nagy mértékű szabályozás sem hasznos, például az innovációt szempontjából.