Berta Sándor
Mindenkit az internetre csatlakoztatna Zuckerberg
Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója bejelentette, hogy a cége és további hat társaság szövetséget hoznak létre, amelynek célja, hogy mindenkinek internethozzáférése legyen.
Zuckerberg azt akarja elérni, hogy bárki, bárhol egyszerűen besétálhasson egy üzletbe, vehessen egy telefont, felkapcsolódhasson az internetre és hozzáférjen ugyanazokhoz a dolgokhoz, amelyekhez minden más internet-felhasználó. A Facebook-alapító szerint a kapcsolattartás mindenkit megillető jog. A kampányra létrehozott internet.org nevű csoport megpróbálja támogatni a fejlődő országok azon törekvését, hogy mindenkinek internetelérést biztosítsanak és adatokat hatékonyabban használhassák, illetve oszthassák meg az emberek. A cégeket is támogatnák abban, hogy még több felhasználónak legyen internetelőfizetése.
A Facebook eddig egymilliárd dollárt fektetett be a projektbe, de az alapítók között van a Samsung, a Nokia, a Qualcomm, az Ericsson, a Mediatek és az Opera Software is. Mark Zuckerberg becslései alapján jelenleg csak 2,7 milliárd embernek van internetje, ez a teljes népesség egyharmada. A számuk évente kevesebb, mint kilenc százalékkal nő. A menedzser hozzátette: az internet.org különböző módon oldaná a meg a problémát és további partnereket vonnának be a kezdeményezésbe.
A Facebookot jelenleg havonta 1,15 milliárdan használják, azonban a további növekedést gátolja az, hogy sok embernek nincs internethozzáférése. A legnagyobb elmaradás a kelet-afrikai Eritrea (0,8 százalék), a délkelet-ázsiai Kelet-Timor (0,9 százalék) és Mianmar (1,1 százalék) területén van. Az Egyesült Államok lakosságának 19 százaléka nem rendelkezik internet-hozzáféréssel. Világszerte ötmilliárdan használnak mobiltelefont, de a többségnek nincs okostelefonja. Az előfizetők jelentős része nem engedheti meg magának az internetcsomagokat. A csoport minden olyan projektben részt akar venni, amely növelheti az együttműködést és az internetelérések számát. A tagok kihasználják majd az egyes mobilszolgáltatókhoz, kormányokhoz, tudósokhoz és nem állami szervezetekhez fűződő kapcsolataikat.
Zuckerberg egyébként a profiljában lévő, Is Connectivity a Human Right című anyagban azt írta a kezdeményezéssel kapcsolatban, hogy "Azért koncentrálok erre a dologra, mert hiszem, hogy ez a generációnk egyik legnagyobb kihívása." Más vállalatok is próbálkoznak hasonló missziókkal, például a Google rádióantennákkal felszerelt ballonokat küld a sztratoszférába a Loon nevű projekt részeként, amelynek célja, hogy összekapcsolja az internettel nem rendelkezőket. A mobiltelefon-gyártók mindeközben azon igyekeznek, hogy olcsó - kevesebb, mint 15 dollárba (3400 forint) kerülő - okostelefonokat fejlesszenek ki.
Zuckerberg azt akarja elérni, hogy bárki, bárhol egyszerűen besétálhasson egy üzletbe, vehessen egy telefont, felkapcsolódhasson az internetre és hozzáférjen ugyanazokhoz a dolgokhoz, amelyekhez minden más internet-felhasználó. A Facebook-alapító szerint a kapcsolattartás mindenkit megillető jog. A kampányra létrehozott internet.org nevű csoport megpróbálja támogatni a fejlődő országok azon törekvését, hogy mindenkinek internetelérést biztosítsanak és adatokat hatékonyabban használhassák, illetve oszthassák meg az emberek. A cégeket is támogatnák abban, hogy még több felhasználónak legyen internetelőfizetése.
A Facebook eddig egymilliárd dollárt fektetett be a projektbe, de az alapítók között van a Samsung, a Nokia, a Qualcomm, az Ericsson, a Mediatek és az Opera Software is. Mark Zuckerberg becslései alapján jelenleg csak 2,7 milliárd embernek van internetje, ez a teljes népesség egyharmada. A számuk évente kevesebb, mint kilenc százalékkal nő. A menedzser hozzátette: az internet.org különböző módon oldaná a meg a problémát és további partnereket vonnának be a kezdeményezésbe.
A Facebookot jelenleg havonta 1,15 milliárdan használják, azonban a további növekedést gátolja az, hogy sok embernek nincs internethozzáférése. A legnagyobb elmaradás a kelet-afrikai Eritrea (0,8 százalék), a délkelet-ázsiai Kelet-Timor (0,9 százalék) és Mianmar (1,1 százalék) területén van. Az Egyesült Államok lakosságának 19 százaléka nem rendelkezik internet-hozzáféréssel. Világszerte ötmilliárdan használnak mobiltelefont, de a többségnek nincs okostelefonja. Az előfizetők jelentős része nem engedheti meg magának az internetcsomagokat. A csoport minden olyan projektben részt akar venni, amely növelheti az együttműködést és az internetelérések számát. A tagok kihasználják majd az egyes mobilszolgáltatókhoz, kormányokhoz, tudósokhoz és nem állami szervezetekhez fűződő kapcsolataikat.
Zuckerberg egyébként a profiljában lévő, Is Connectivity a Human Right című anyagban azt írta a kezdeményezéssel kapcsolatban, hogy "Azért koncentrálok erre a dologra, mert hiszem, hogy ez a generációnk egyik legnagyobb kihívása." Más vállalatok is próbálkoznak hasonló missziókkal, például a Google rádióantennákkal felszerelt ballonokat küld a sztratoszférába a Loon nevű projekt részeként, amelynek célja, hogy összekapcsolja az internettel nem rendelkezőket. A mobiltelefon-gyártók mindeközben azon igyekeznek, hogy olcsó - kevesebb, mint 15 dollárba (3400 forint) kerülő - okostelefonokat fejlesszenek ki.