SG.hu
Fizetnénk a gyorsabb internetért
A nagyobb sebesség érdekében az európai internethasználók 45%-a hajlandó nagyobb internetcsomagra előfizetni vagy szolgáltatót váltani.
Az internethasználók számára egyre fontosabb az internetkapcsolat sebessége – erre a megállapításra jutott az az uniós szintű felmérés, amely azt vizsgálja, hogy az európai polgárok hogyan használják az internetet. Az európai háztartások közel fele (45%) nagyobb internetcsomagra fizetne elő vagy szolgáltatót váltana a gyorsabb internetkapcsolat érdekében. Ez annyit jelent, hogy az internet-előfizetés kiválasztásakor az ár mellett a sebesség vált a legfontosabb tényezővé. "A fogyasztók számára egyre fontosabb, hogy internetkapcsolatuk elég gyors legyen például videók nézéséhez. Azok számára pedig, akik vállalkozásaikat otthonról irányítják, a sebesség egyúttal versenyképességet is jelent. Döntéseik meghozatalakor a fogyasztók most már az árat és a sebességet egyaránt figyelembe veszik." - nyilatkozta Neelie Kroes, az Európai Bizottság alelnöke.
A felmérés eredményei arra is rámutattak, hogy a költségek miatt a háztartások több mint fele (54 %) korlátozza belföldi és nemzetközi mobilhívásait. A 2013. évi felmérés szerint azonban 11%-kal (60%-ról 49%-ra) csökkent azok száma, akik a saját hálózatukon kívüli hálózatokba irányuló hívások költsége miatt aggódnak. Ez egyértelmű jele annak, hogy az EU által a mobilszolgáltatók végződtetési díjainak csökkentésére tett erőfeszítések kezdik meghozni gyümölcsüket.
A megkérdezettek 20%-a úgy nyilatkozott, hogy olykor nehezen fér hozzá az online tartalmakhoz, illetve mobiltelefonján nem elérhetők el bizonyos alkalmazások (ez a mutató 2011 decembere óta 4 százalékponttal emelkedett). Ez gyakrabban fordul elő videók nézésekor (42%), zenehallgatáskor (22%), ingyenes videók letöltésekor (22%), események élő közvetítésekor (20%) vagy online játékokkal való játék során (19%). A hangminőség is hagy kívánnivalót maga után. A megkérdezettek csupán 38%-a vélte úgy, hogy a mobilján nagyon jó a hangminőség. Ez a mutató a vezetékes telefon esetében 49%, az interneten keresztül bonyolított telefonhívások esetében pedig 25% volt.
A hálózatsemlegesség és a szerzői jog szempontjából a videofelvételek blokkolása a legzavaróbb probléma. A felnőtt résztvevők 34%-a vesz igénybe VoIP-telefonszolgáltatásokat (a 2012. évi 27%-hoz képest). A telekommunikációs szolgáltatásokat a háztartások 45%-a csomagban vásárolja ugyanattól a szolgáltatótól (ilyen például a televízió, a szélessávú internet, a vezetékes telefon és a mobilszolgáltatás kombinációja). Közülük (vagyis a háztartások 45%-a közül) 40% fontolgatta már a szolgáltatóváltást, azonban 29% úgy véli, hogy a csomagok feltételeit nem könnyű összehasonlítani.
Az internethasználók számára egyre fontosabb az internetkapcsolat sebessége – erre a megállapításra jutott az az uniós szintű felmérés, amely azt vizsgálja, hogy az európai polgárok hogyan használják az internetet. Az európai háztartások közel fele (45%) nagyobb internetcsomagra fizetne elő vagy szolgáltatót váltana a gyorsabb internetkapcsolat érdekében. Ez annyit jelent, hogy az internet-előfizetés kiválasztásakor az ár mellett a sebesség vált a legfontosabb tényezővé. "A fogyasztók számára egyre fontosabb, hogy internetkapcsolatuk elég gyors legyen például videók nézéséhez. Azok számára pedig, akik vállalkozásaikat otthonról irányítják, a sebesség egyúttal versenyképességet is jelent. Döntéseik meghozatalakor a fogyasztók most már az árat és a sebességet egyaránt figyelembe veszik." - nyilatkozta Neelie Kroes, az Európai Bizottság alelnöke.
A felmérés eredményei arra is rámutattak, hogy a költségek miatt a háztartások több mint fele (54 %) korlátozza belföldi és nemzetközi mobilhívásait. A 2013. évi felmérés szerint azonban 11%-kal (60%-ról 49%-ra) csökkent azok száma, akik a saját hálózatukon kívüli hálózatokba irányuló hívások költsége miatt aggódnak. Ez egyértelmű jele annak, hogy az EU által a mobilszolgáltatók végződtetési díjainak csökkentésére tett erőfeszítések kezdik meghozni gyümölcsüket.
A megkérdezettek 20%-a úgy nyilatkozott, hogy olykor nehezen fér hozzá az online tartalmakhoz, illetve mobiltelefonján nem elérhetők el bizonyos alkalmazások (ez a mutató 2011 decembere óta 4 százalékponttal emelkedett). Ez gyakrabban fordul elő videók nézésekor (42%), zenehallgatáskor (22%), ingyenes videók letöltésekor (22%), események élő közvetítésekor (20%) vagy online játékokkal való játék során (19%). A hangminőség is hagy kívánnivalót maga után. A megkérdezettek csupán 38%-a vélte úgy, hogy a mobilján nagyon jó a hangminőség. Ez a mutató a vezetékes telefon esetében 49%, az interneten keresztül bonyolított telefonhívások esetében pedig 25% volt.
A hálózatsemlegesség és a szerzői jog szempontjából a videofelvételek blokkolása a legzavaróbb probléma. A felnőtt résztvevők 34%-a vesz igénybe VoIP-telefonszolgáltatásokat (a 2012. évi 27%-hoz képest). A telekommunikációs szolgáltatásokat a háztartások 45%-a csomagban vásárolja ugyanattól a szolgáltatótól (ilyen például a televízió, a szélessávú internet, a vezetékes telefon és a mobilszolgáltatás kombinációja). Közülük (vagyis a háztartások 45%-a közül) 40% fontolgatta már a szolgáltatóváltást, azonban 29% úgy véli, hogy a csomagok feltételeit nem könnyű összehasonlítani.