Berta Sándor
Zenei keresőt támogat Carlos Slim
A Shazam segítségével egyszerűen és gyorsan lehet felkutatni a világhálón a különböző zeneszámokat. A világ leggazdagabb embere 40 millió dollárral támogatja a szolgáltatás fejlesztését.
A Shazam számára a sikert egyértelműen az okostelefonok megjelenése és elterjedése hozta el. Azóta ugyanis a felhasználók - alkalmazások segítségével - minden melódiát tudnak rögzíteni a készülékükön, majd másodpercek alatt kideríthetik a dal előadóját, címét és megvásárolhatják a művet. A koncepció rendkívül sikeres, nem véletlen, hogy a platformot már világszerte 350 millióan használják és felfigyelt rá Carlos Slim mexikói milliárdos is, aki az América Móvil nevű távközlési társaságán keresztül 40 millió dollárt fektet be a cégbe. Emellett a két fél stratégiai együttműködési megállapodást is kötött egymással. Mindez azt jelenti, hogy a Shazam mobil alkalmazását a jövőben az América Móvil által forgalmazott összes mobil készülékére előre feltelepítik.
A mostani segítség kapóra jön a brit vállalatnak, amely szeretne új piacokon is megjelenni. A jövőben például a televíziókon is elérhetővé válna, azért, hogy profitáljon az úgynevezett Second Screen jelenségből. A Second Screen arra utal, hogy egyre többen néznek úgy tévét, hogy közben be van kapcsolva az okostelefonjuk vagy a tábla PC-jük is. 18 hónapon belül a televíziós hirdetések fontosabbak lehetnek a Shazam számára, mint a zenei keresés.
Az amerikai tévénézők már egy ideje a Shazam alkalmazásukon keresztül tájékozódhatnak az aktuális televíziós programról, az egyes színészekről és a műsorokkal kapcsolatos információkról. Sőt, a reklámszünetekben lehetőség van arra is, hogy az éppen ajánlott termékekkel kapcsolatban tájékozódjanak az emberek, megnézzék a különleges ajánlatokat, sőt, akár meg is vásárolják a különböző termékeket. Az Unilever, a Procter & Gamble és az American Express már be is vonták a reklámkampányaikba a szolgáltatást.
A Shazam számára a sikert egyértelműen az okostelefonok megjelenése és elterjedése hozta el. Azóta ugyanis a felhasználók - alkalmazások segítségével - minden melódiát tudnak rögzíteni a készülékükön, majd másodpercek alatt kideríthetik a dal előadóját, címét és megvásárolhatják a művet. A koncepció rendkívül sikeres, nem véletlen, hogy a platformot már világszerte 350 millióan használják és felfigyelt rá Carlos Slim mexikói milliárdos is, aki az América Móvil nevű távközlési társaságán keresztül 40 millió dollárt fektet be a cégbe. Emellett a két fél stratégiai együttműködési megállapodást is kötött egymással. Mindez azt jelenti, hogy a Shazam mobil alkalmazását a jövőben az América Móvil által forgalmazott összes mobil készülékére előre feltelepítik.
A mostani segítség kapóra jön a brit vállalatnak, amely szeretne új piacokon is megjelenni. A jövőben például a televíziókon is elérhetővé válna, azért, hogy profitáljon az úgynevezett Second Screen jelenségből. A Second Screen arra utal, hogy egyre többen néznek úgy tévét, hogy közben be van kapcsolva az okostelefonjuk vagy a tábla PC-jük is. 18 hónapon belül a televíziós hirdetések fontosabbak lehetnek a Shazam számára, mint a zenei keresés.
Az amerikai tévénézők már egy ideje a Shazam alkalmazásukon keresztül tájékozódhatnak az aktuális televíziós programról, az egyes színészekről és a műsorokkal kapcsolatos információkról. Sőt, a reklámszünetekben lehetőség van arra is, hogy az éppen ajánlott termékekkel kapcsolatban tájékozódjanak az emberek, megnézzék a különleges ajánlatokat, sőt, akár meg is vásárolják a különböző termékeket. Az Unilever, a Procter & Gamble és az American Express már be is vonták a reklámkampányaikba a szolgáltatást.