Berta Sándor
Apple - az iRadio kapcsán a Sonyval is sikerült megállapodni
Ahogy arra számítani lehetett, a kaliforniai társaság képviselői a Universal és a Warner után megegyeztek az utolsó nagy zenei kiadóval is. Az iRadio zenei streaming-szolgáltatás elindítása elől így elvileg minden akadály elhárult.
Az All Things Digital és a Billboard magazin egyaránt arról számolt be, hogy a két félnek sikerült megállapodnia, így az iRadio a zeneipar részéről zöld utat kaphat. Az eddigi információk alapján a szolgáltatás ingyenes lesz, annak működését az Apple reklámok, illetve az azokból befolyó bevételek segítségével finanszírozná. Ugyan a felhasználók nem kereshetnének rá az egyes zeneszámokra, de megadhatják a kedvenc zenei stílusukat és így választhatnának a kilistázott dalok közül. Ilyen elven működik az Amerikai Egyesült Államokban hallgatható Pandora internetrádió is.
Az Apple vezetőinek számos kérdést kellett tisztázniuk a kiadók képviselőivel. Ezek egyike volt, hogy a csupán rövid ideig meghallgatott, vagyis nem teljes hosszukban lejátszott zeneszámok után is teljes licencdíjat kell-e fizetnie az új streaming-platformnak. A Sony azt az álláspontot képviselte, hogy a részletek meghallgatása is licencdíj-köteles. Marty Bandier, a Sony/ATV Music vezérigazgatója most elmondta, hogy két évre szóló megállapodást kötöttek az Apple képviselőivel és a reklámbevételek 10 százalékát kapják meg. Az Apple már korábban megállapodott a Warner Music Group és a Universal Music Group illetékeseivel.
Az amerikai újságírók arra számítanak, hogy az Apple az új szolgáltatást nem a kezdődő WWDC fejlesztői konferencián mutatja be, hanem először az üzleti partnereit tájékoztatja a koncepcióról és az abban rejlő integrációs lehetőségekről. Az egyeztetések hátterében az állt, hogy a szerzői jogok tulajdonosainak számító kiadók a zeneszámaikért sokkal nagyobb licencdíjat akartak kérni, mint a hasonló streaming-ajánlatok esetében. A társaság eredetileg azt ajánlotta fel a kiadóknak, hogy 100 lejátszott dalonként 6 centet fizet, de ezt nem fogadták el, a Universal Music például csak akkor lett volna elégedett, ha az összeg 12,5 centet tett volna ki. Az Apple ezután azt is felajánlotta, hogy a szerzői jogtulajdonosok részesülhetnek a reklámbevételekből, illetve felmerült az is, hogy mindenképpen kifizet bizonyos átalányösszeget. Néhány nappal ezelőtt arról írtunk, hogy az Apple és a Sony álláspontja még nagyon eltérő volt, mindez azonban már a múlt.
Az All Things Digital és a Billboard magazin egyaránt arról számolt be, hogy a két félnek sikerült megállapodnia, így az iRadio a zeneipar részéről zöld utat kaphat. Az eddigi információk alapján a szolgáltatás ingyenes lesz, annak működését az Apple reklámok, illetve az azokból befolyó bevételek segítségével finanszírozná. Ugyan a felhasználók nem kereshetnének rá az egyes zeneszámokra, de megadhatják a kedvenc zenei stílusukat és így választhatnának a kilistázott dalok közül. Ilyen elven működik az Amerikai Egyesült Államokban hallgatható Pandora internetrádió is.
Az Apple vezetőinek számos kérdést kellett tisztázniuk a kiadók képviselőivel. Ezek egyike volt, hogy a csupán rövid ideig meghallgatott, vagyis nem teljes hosszukban lejátszott zeneszámok után is teljes licencdíjat kell-e fizetnie az új streaming-platformnak. A Sony azt az álláspontot képviselte, hogy a részletek meghallgatása is licencdíj-köteles. Marty Bandier, a Sony/ATV Music vezérigazgatója most elmondta, hogy két évre szóló megállapodást kötöttek az Apple képviselőivel és a reklámbevételek 10 százalékát kapják meg. Az Apple már korábban megállapodott a Warner Music Group és a Universal Music Group illetékeseivel.
Az amerikai újságírók arra számítanak, hogy az Apple az új szolgáltatást nem a kezdődő WWDC fejlesztői konferencián mutatja be, hanem először az üzleti partnereit tájékoztatja a koncepcióról és az abban rejlő integrációs lehetőségekről. Az egyeztetések hátterében az állt, hogy a szerzői jogok tulajdonosainak számító kiadók a zeneszámaikért sokkal nagyobb licencdíjat akartak kérni, mint a hasonló streaming-ajánlatok esetében. A társaság eredetileg azt ajánlotta fel a kiadóknak, hogy 100 lejátszott dalonként 6 centet fizet, de ezt nem fogadták el, a Universal Music például csak akkor lett volna elégedett, ha az összeg 12,5 centet tett volna ki. Az Apple ezután azt is felajánlotta, hogy a szerzői jogtulajdonosok részesülhetnek a reklámbevételekből, illetve felmerült az is, hogy mindenképpen kifizet bizonyos átalányösszeget. Néhány nappal ezelőtt arról írtunk, hogy az Apple és a Sony álláspontja még nagyon eltérő volt, mindez azonban már a múlt.