Berta Sándor

Apple - az iRadio kapcsán a Sonyval is sikerült megállapodni

Ahogy arra számítani lehetett, a kaliforniai társaság képviselői a Universal és a Warner után megegyeztek az utolsó nagy zenei kiadóval is. Az iRadio zenei streaming-szolgáltatás elindítása elől így elvileg minden akadály elhárult.

Az All Things Digital és a Billboard magazin egyaránt arról számolt be, hogy a két félnek sikerült megállapodnia, így az iRadio a zeneipar részéről zöld utat kaphat. Az eddigi információk alapján a szolgáltatás ingyenes lesz, annak működését az Apple reklámok, illetve az azokból befolyó bevételek segítségével finanszírozná. Ugyan a felhasználók nem kereshetnének rá az egyes zeneszámokra, de megadhatják a kedvenc zenei stílusukat és így választhatnának a kilistázott dalok közül. Ilyen elven működik az Amerikai Egyesült Államokban hallgatható Pandora internetrádió is.

Az Apple vezetőinek számos kérdést kellett tisztázniuk a kiadók képviselőivel. Ezek egyike volt, hogy a csupán rövid ideig meghallgatott, vagyis nem teljes hosszukban lejátszott zeneszámok után is teljes licencdíjat kell-e fizetnie az új streaming-platformnak. A Sony azt az álláspontot képviselte, hogy a részletek meghallgatása is licencdíj-köteles. Marty Bandier, a Sony/ATV Music vezérigazgatója most elmondta, hogy két évre szóló megállapodást kötöttek az Apple képviselőivel és a reklámbevételek 10 százalékát kapják meg. Az Apple már korábban megállapodott a Warner Music Group és a Universal Music Group illetékeseivel.

Az amerikai újságírók arra számítanak, hogy az Apple az új szolgáltatást nem a kezdődő WWDC fejlesztői konferencián mutatja be, hanem először az üzleti partnereit tájékoztatja a koncepcióról és az abban rejlő integrációs lehetőségekről. Az egyeztetések hátterében az állt, hogy a szerzői jogok tulajdonosainak számító kiadók a zeneszámaikért sokkal nagyobb licencdíjat akartak kérni, mint a hasonló streaming-ajánlatok esetében. A társaság eredetileg azt ajánlotta fel a kiadóknak, hogy 100 lejátszott dalonként 6 centet fizet, de ezt nem fogadták el, a Universal Music például csak akkor lett volna elégedett, ha az összeg 12,5 centet tett volna ki. Az Apple ezután azt is felajánlotta, hogy a szerzői jogtulajdonosok részesülhetnek a reklámbevételekből, illetve felmerült az is, hogy mindenképpen kifizet bizonyos átalányösszeget. Néhány nappal ezelőtt arról írtunk, hogy az Apple és a Sony álláspontja még nagyon eltérő volt, mindez azonban már a múlt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Papichulo #15
    de ebbol mar van vegtelen szamu ingyenes.

    Most van vegtelen+1 ;)

    De akkor mondok egy olyat, ami egyikben sincs. Siri vezerles! Futas kozben csak szolsz a telefonodnak, hogy valtson valami rock adora, es voila!

    Egyebkent ez az egesz inkabb csak az Apple okoszisztemaban szamit ujdonsagnak, mivel abba remekul illeszkedik es osszedolgozik a tobbi termekkel. Mint peldaul iTunes wishlist a hallgatott szamokbol. Nincs kedvem feature listakat elemezgetni, de gondolom van meg par hasonlo elonye. Plusz meg a fizetos (reklamok nelkuli) valtozata is olcsobb, mint a legtobb fizetos szolgaltatas. Havi cca. $2-ert megkapod az iTunes Radio es iTunes Match szolgaltatasokat.
  • cateran #14
    Hopp, bocsi elorkoltam..kimaradt, hogy nem a shoutcasthez, hanem zillio masik online music listenerhez hasonlitva. Teszem azt Spotify...vagy Radiotuna vagy ...es a lista vegtelen. Ne ertsd felre, most nem ekezem az Applet, mert hajra-hajra, baj nem lehet belole, de ebbol mar van vegtelen szamu ingyenes.
  • Papichulo #13
    Shoutcastban tudsz a kovetkezo szamra lepni? Vagy egy konkret eloado dalaibol csatornat kesziteni? Vagy megmondani, hogy ezt a dalt ne jatsza tobbet? Vagy, hogy egy adott dalhoz hasonlokat jatszon le? Soroljam meg?

    Biztos, hogy jol olvastad te azt a szoveget? :)
  • cateran #12
    Vettem a faradtsagot es elolvastam...az exclusive songs reszen kivul miben is lesz annyira masabb? Ja, meg azon kivul, hogy a match resz eves dijas? Most Applehaterkedest, trollkodast, flamelest felreteve, ez 1 nagy 0....
  • Papichulo #11
    Te ugy erzed, hogy ez a megfelelo valasz az alabbi kerdesre: "ez mitől lesz több, mint pl a winampba integrált Shoutcast "? Szerinted ennyi az osszes kulonbseg a ket platform kozott? Ezt tudtad csak kiemelni az "elonyei" kozul? Erdekes vilagnezet...
  • Ferrer #10
    Tetsuo testvér, az a helyzet, hogy az Artistjustnál ugyanolyan magyarok vannak mint te meg én. Mi sem vagyunk jobbak..
  • kvp #9
    "Instead of hearing the occasional ad, you can listen to iTunes Radio completely ad-free when you subscribe to iTunes Match. Subscribe for just $24.99 a year."
  • Papichulo #8
    Igen, kizarolg ennyi lesz a kulonbseg... jol megfogtad a lenyeget.

    A kevesbe ignoransaknak viszont: http://www.apple.com/itunes/itunes-radio/
  • cateran #7
    Ilyesmire gondolsz?
  • kvp #6
    "mitől lesz több, mint pl a winampba integrált Shoutcast "

    Ezert fizetni is lehet majd az itunes-on keresztul...