Berta Sándor

A háztartási eszközöknél erősít a Samsung

A dél-koreai óriáscég az üzleti esztendő utolsó negyedévében 9 billió wonos nyereségről számolt be és már merész terveket szövöget: a fehéráruk terén is átvennék az uralmat.

A nyilvánosságra hozott eredmények érthetően derűlátásra adnak okot és a gyártó fenntartandó a növekedést új területeken jelenne meg, illetve új piacokat hódítana meg. Yoon Bo-keun, a Samsung egyik vezetője elmondta, hogy az okostelefonok, a memóriák, a kijelzők és a televíziók mellett 2015-ig a fehéráruk, vagyis a háztartási berendezések és az egészségügyi termékek piacán is vezető pozícióba akarnak kerülni.


A hűtő 8 collos LCD-jén naptáron bejelölhetjük az ételek lejáratát vagy akár recepteket, egyéb szoftvereket tölthetünk le rá vezetéknélküli kapcsolaton át

A vállalat először hűtőszekrényeket dobna piacra, majd az egészségügyi készülékek piacán jelenne meg és 2020-ig 1,2 billió wont fordítana egészségügyi cégek felvásárlására. Ez gyakorlatilag közvetlen hadüzenetet jelent az Electroluxnak, a Panasonicnak, a Siemensnek és más társaságoknak, de csak így látják lehetségesnek a forgalmuk nagyarányú növelését.

Yoon Bo-keun 2011-ig a Samsung televíziórészlegét vezette, ezért sokan csak Mister TV-nek nevezik. Vezetésével vált a cég a televíziópiac meghatározó szereplőjévé és mindez akkor valósult meg, amikor a Sony, a Panasonic és a Sharp ezen a területen már évek óta folyamatosan veszteségeket könyveltek el. "Biztos vagyok abban, hogy 2015-ig mi leszünk az első számú háztartási berendezéseket gyártó konszern és 18 milliárd dolláros forgalomra teszünk majd szert" - jelentette ki Yoon Bo-keun.


A cég mosógépe okostelefonról vezérelhető

Az IDC piackutató cég tavaly decemberben azt prognosztizálta, hogy még évekig folytatódhat a Samsung kontra Apple verseny. A dél-koreai gyártó 500 millió mobiltelefont szállítana le az idén, ezek közül mintegy 350 millió okostelefon lesz. Lee Kun Hee, a Samsung Electronics Co. elnöke nemrég azt szorgalmazta, hogy az alkalmazottak fejlesszenek ki új üzleti modelleket azért, hogy az egyre növekvő konkurenciával és a gyenge világgazdasággal szemben is helyt tudjanak állni. "Új üzleti területeket kell találnunk, mert ezektől függ a Samsung jövője" - tette hozzá.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • slickboy #18
    Folyékony mosószeren gondolkodtál már?
  • G_ArchAngel #17
    "sot a jelenlegi delkoreai allamelnok is kozzuluk kerult ki"

    Igen, Hugo Chavezt is istenkent tisztelik a venezuelai olajmunkasok es az olajpenzbol szponzoralt sportolok. Veletlenek nincsenek: penz = hatalom.


    How many times did Samsung pivot their business before becoming the No.1 smart phone seller in the world, beating Apple at their own game? 13 TIMES! Here’s how...

    START HERE - Lee Byung-chull launched Samsung to sell groceries in South Korea in 1938

    PIVOT No.1 - By the early 1940s, in a competitive grocery market, Lee changed tack, went vertical and Samsung began producing and selling their own noodles

    PIVOT No.2 - By 1950, with the Korean War ruining his business, Lee left Seoul and turned Samsung into a sugar company with its own sugar refinery

    PIVOT No.3 - After the war, in 1954, Lee switched Samsung’s focus again, launching the largest woollen mill in Korea

    PIVOT No.4 - As Korea developed, Lee switched to cater for the growing population, focusing Samsung on selling insurance and securities.

    PIVOT No.5 - By 1960, Lee had switched Samsung again to focus on electronics, with its first electronic product being a black & white TV.

    PIVOT No.6 - By 1980, Lee moved Samsung into telecoms, producing telephone switch boards and fax systems

    PIVOT No.7 - When Lee died in 1987, Samsung separated into four companies - Department stores; Chemicals & logistics; Paper/Telecom; and electronics.

    PIVOT No.8 - By 1980, Samsung Electronics decided to focus on international investing, investing in plants and semiconductor facilities around the world.

    PIVOT No.9 - By 1990, Samsung began moving from investing to property, and became a world leader in construction, with building contracts on 3 of the world’s tallest buildings: Petronas Towers in Malaysia, Taipei 101 in Taiwan and Burj Khalifa in UAE.

    PIVOT No.10 - In an attempt to rationalise during the 1990s recession, in 1993 Lee’s son, Lee Kun-Hee, began downsizing, selling many subsidiaries and merging the rest.

    PIVOT No.11 - By the late 1990s, the merging of electonics, engineering and chemicals in Samsung led to the company becoming the largest producer of memory chips in the world

    PIVOT No.12 - As memory chips became more competitive, in 1995 Samsung switched to liquid-crystal displays, and over the next 10 years became the world’s largest manufacturer for flat screen TVs.

    PIVOT No.13 - By 2010, with liquid-crystal displays becoming more competitive, Samsung launched a 10 year growth strategy, with smart phones being a key focus. At this point, they were already providing Apple with many components for the new iPhone.

    END HERE! (For now) - This year, in 2012, Samsung became the world’s largest mobile phone and smart phone maker, outselling iPhones two to one.

    With so much change, what remains the same? When Lee began his company all those years ago, he called it ‘Samsung’ which means ‘Three Stars’ in Korean. His three meant ‘big, numerous, powerful’ and the stars meant ‘eternal’. From the beginning, his vision for Samsung was to leave a legacy as a leader in whichever market made sense at the time.

    That strategy has led to Samsung having sales today of over $250 billion and producing about a fifth of South Korea’s total exports.

    How many times have you pivoted your business onto a new wave of success when things aren’t going your way? What is the bigger purpose you are pivoting your business around?

    In fast changing times, take Samsung as an example: Set a bigger purpose, with long term vision and short term results, and have the courage to switch when you need to.

    It takes courage, it takes commitment and, as Samsung says in their most recent ads, ‘It doesn’t take a genius’.
  • kvp #16
    Pedig egy kb. 15 eves samsung mikro meg mukodik, ami raadasul egy eredeti lehel huton tartozkodik mar vagy 8 eve. Ennek kesobb gyartott hasonlo analog valtozata is jo ideje mukodik, tovabba a ketto kozott gyartott tipus a munkahelyemen. A lenyeg, hogy ezek kivetel nelkul analog, elektromechnaikus vezerlesu rendszerek. A samsung ugyanis foleg szoftvert nem tud irni, mikrosutobe sem.

    "A porszívójuk 30 percig ment a dobozból kicsomagolás után. Ez új rekord."

    Eloszor nekem is leallt a hovedelem miatt, de az utolag elolvasott kezikonybol kiderult, hogy rosszul hasznaltam, sot osszerakni sem jol raktam ossze. Aztan persze miutan lehult a motor mar jol mukodik. Ez is majd 10 eve birja, csak arra kell figyelni, hogy maximalis motorteljesitmenyen 50%-os porzsak telitettseg folott tulmelegszik a motor. Vagy 30%-ra kell venni a szivoerot, vagy 50%-nal cserelni a pozsakot.

    Egyebkent samsung kijelzovel eloszor irorszagban osszerakott ibm szamitogepben talalkoztam, mint kiderult mar a 90-es evek elejen samsung memoria es monitor volt a legtobb nyugati markas termekben. Ebben az idoszakban vittek az apple gyartast kinaba, szinte elsokent a nyugati cegek kozott. Azota a tobbi ceg is kovette oket. Mostanara eljutottunk oda, hogy a delkoerai termekek jelentik a nyugati minoseget...

    Ha mar samsung, akkor nem tudom ki tudja, de ok az egyik legjelentosebb hajogyarto ceg is, sot a ceget alapito csalad az elso koreai kiralyi csalad leszarmazottai sot a jelenlegi delkoreai allamelnok is kozzuluk kerult ki.
  • zpe #15
    Legfeljebb akkor veszem a termékét, ha véletlen valamibe samu memóriát raknak.
    Az még elmegy.:)
    Viszont nagyon rossz lenne, ha sokmindenből csak samut lehetne venni !
  • Vaszilij Artyom #14
    Akarni akarja mert jelenleg ez a világ legnagyobb és legösszetettebb cége. Minden szir szart gyárt, de ha nem veszed a termékét nem fogja átvenni a vezető szerepet az adott részen ez ilyen egyszerű.
  • zpe #13
    Már korábban is mondtam, hogy ez a genyó samsung lassan WC-csészék és talán a hamburgerek piacán is át akarja venni a vezető szerepet.
    Ezek lassan olyanok lesznek mint az OCP a Robotzsaruban.
    Isten mentsen meg tőlük.
  • halgatyó #12
    Tipikus dácia-effekt

    Minden gépfajta gyártásához tapasztalat is kell. Nem elég a nagynevű cég, tapasztalat nélkül ilyen banális hibákon bukhat egy bonyolult gép.
  • Vaszilij Artyom #11
    Ilyen mosógépem volt de ilyen gondom nem volt vele
  • halgatyó #10
    Csatlakoznék az előttem szólókhoz.
    Samsung WF-F862 mosógép.
    Akkkora szar, hogy visszakívánom a régi orosz-NDK elpusztíthatatlan masinákat.
    "fuzzy-logic"... villognak a nagyképű hülyeségekkel, de az a pipa alakú gumicső, ami a mosóporadagoló nyílástól leviszi a bejövő vizet és a mosóport, állandóan eldugul. Már 3-szor pucoltam ki. Ki kell szedni, és a kőkeményre összeállt mosóport kiverni belőle.
    És persze a leghozzáférhetetlenebb helyen van, olyan rejtett plussz csavarral is rögzített előlap-rész mögött, amely csavar a szervíz manuálban nincs benne... jó, mondjuk ez csak első alkalommal volt szívás. De a rugós bilincseket a mosóporos víztől csúszós kézzel kegyetlen munka visszarakni.

    Samsungot egyelőre ne vegyetek. Talán majd 2-3 év múlva, ha kezdenek jó hírek is szivárogni (de csak megbízható helyekről! ismerőstől, ilyesmi)
  • cloud.strife #9
    Jól emlékszel. évek óta ugyanaz a félkamu parasztvakítás megy a cégeknél, az OLED tévéjüket is már 3 éve tologatják.

    Minden japán óriásnak a fejlesztési raktárában többszáz hasonló érdekes fejlesztés lehet, csak Ők nem viszik ki az ilyen kiállításokra, teljesen felesleges olyanokat mutogatni, amit aztán belátható időn belül nem tudsz megvenni.