Berta Sándor
Évekig folytatódhat a Samsung kontra Apple verseny
A Samsung az okostelefonok rohamos elterjedésében játszott szerepe miatt lett a számítástechnikai ipar meghatározó gyártója, de szorosan ott van a nyomában az Apple.
Az IDC piackutató cég a legújabb anyagában arra volt kíváncsi, hogy mely gyártók töltenek be komoly szerepet az okostelefon-, a táblagép- és a PC-gyártásban. Az első helyet listájukon a Samsung szerezte meg, a második az Apple, míg a harmadik a Lenovo lett. A dél-koreai konszern az idei esztendő harmadik negyedévében összesen 66,1 millió eszközt adott el, ez 21,8 százalékos piaci részesedést jelent. Az Apple 45,8 millió értékesített terméke 15,1 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán a Lenovo szerepel 21,1 millió készülékkel, ez kereken 7 százalékos piaci részesedést jelent. A nehéz helyzetben lévő Hewlett-Packard biztosította magának a negyedik, a Sony pedig az ötödik helyet. Előbbi 14 millió, utóbbi 11 millió eszközt adott el. Mindez 4,5, illetve 3,6 százalékos piaci részesedésnek felelt meg.
Az IDC előrejelzést is készített a következő négy esztendőre, mely szerint a legnagyobb növekedés nem a tábla PC-k, hanem az okostelefonok piacán várható. 2016-ra az értékesített modellek száma elérheti az 1,4 milliárdot. Ugyanez az adat a táblák esetében 282,7 millió lehet, ami kétségkívül komoly növekedés az idei 122,3 millióról. A szakemberek szerint az asztali számítógépek piaca stagnálni fog, 150 millió PC-t adnak majd el, míg a laptopoknál a növekedés 31,1 százalékos lesz, ez 268,8 millió értékesített készüléket jelent.
Véleményük szerint a Samsung és az Apple párharca a következő éveket is egyértelműen meg fogja határozni, s ebből - ha a közeljövőben már valóban nem a szabadalmi pereken lesz a hangsúly - profitálhatnak majd a vásárlók.
Az IDC piackutató cég a legújabb anyagában arra volt kíváncsi, hogy mely gyártók töltenek be komoly szerepet az okostelefon-, a táblagép- és a PC-gyártásban. Az első helyet listájukon a Samsung szerezte meg, a második az Apple, míg a harmadik a Lenovo lett. A dél-koreai konszern az idei esztendő harmadik negyedévében összesen 66,1 millió eszközt adott el, ez 21,8 százalékos piaci részesedést jelent. Az Apple 45,8 millió értékesített terméke 15,1 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán a Lenovo szerepel 21,1 millió készülékkel, ez kereken 7 százalékos piaci részesedést jelent. A nehéz helyzetben lévő Hewlett-Packard biztosította magának a negyedik, a Sony pedig az ötödik helyet. Előbbi 14 millió, utóbbi 11 millió eszközt adott el. Mindez 4,5, illetve 3,6 százalékos piaci részesedésnek felelt meg.
Az IDC előrejelzést is készített a következő négy esztendőre, mely szerint a legnagyobb növekedés nem a tábla PC-k, hanem az okostelefonok piacán várható. 2016-ra az értékesített modellek száma elérheti az 1,4 milliárdot. Ugyanez az adat a táblák esetében 282,7 millió lehet, ami kétségkívül komoly növekedés az idei 122,3 millióról. A szakemberek szerint az asztali számítógépek piaca stagnálni fog, 150 millió PC-t adnak majd el, míg a laptopoknál a növekedés 31,1 százalékos lesz, ez 268,8 millió értékesített készüléket jelent.
Véleményük szerint a Samsung és az Apple párharca a következő éveket is egyértelműen meg fogja határozni, s ebből - ha a közeljövőben már valóban nem a szabadalmi pereken lesz a hangsúly - profitálhatnak majd a vásárlók.