Berta Sándor
Többé nem lesznek szervizcsomagok a Windows rendszerekhez
Az amerikai óriáscég a múlt héten adott ki számos javítást a Windows 8 operációs rendszerhez. Az összeállítást nem nevezték szervizcsomagnak, nem véletlenül.
Alighanem véget ért az a korszak a Microsoft életében, amikor különböző javítócsomagokat adott ki. Négy ilyen frissítést kapott a Windows 2000, hármat a Windows XP, kettőt a Vista és eddig egyet a Windows 7. Azonban a PC World értesülései alapján a sor itt le is zárul, ugyanis a jövőben nem valószínű, hogy SP1, SP2 vagy egyéb jelű összeállítások jelennek majd meg a Windows 8-hoz és annak különböző verzióihoz.
A Windows 8-hoz nemrég megjelentetett frissítések teljes mérete elérte a 170 megabájtot és a cél többek között a teljesítmény, az energiamenedzselés, a médialejátszás és a programkompatibilitások javítása volt. Ennek ellenére nem látták el őket egységes jelöléssel és nem Windows 8 SP1-ként lettek kiadva. Újdonság volt az is, hogy egy ekkora csomagot az RTM szakasz és a hivatalos megjelenés között adtak ki. Jason Miller, a VMware kutatási és fejlesztési menedzsere az új gyakorlatot "nagyon érdekesnek" nevezte, majd közölte: ilyesmit eddig még soha nem láttunk a Microsofttól. A konszern alapvetően megváltoztatta a frissítési gyakorlatát.
Számos szakértő üdvözölte a lépést, mivel úgy vélik az új rendszerben sokkal gyorsabban megkapják a felhasználók az új javításokat és funkciókat. Steven Sinofsky, a Microsoft Windows és Windows Live üzletágának elnöke blogbejegyzésében néhány nappal ezelőtt azt írta: a Windows 8 fejlesztésének utolsó hónapjaiban azt a feladatot tűzték ki maguk elé, hogy olyan eszközöket és eljárásokat dolgozzanak ki, amelyek segítségével az ilyen jellegű, "RTM utáni" frissítéseket a szervizcsomagoknál sokkal gyorsabban megjelentethetik.
Hamarosan kampány indulhat a Windows 8, a Windows Phone 8 és a Surface táblagépek népszerűsítésére. A Forbes magazin szerint az erre fordított marketingbüdzsé akár az 1,5 - 1,8 milliárd dollárt is elérheti. Mindez azt jelentené, hogy a Microsoft közel háromszor annyi pénzt költ a Windows 8 esetében reklámokra, mint a Windows 7 esetében. A The Wall Street Journal mindezt azzal egészítette ki, hogy a kampányt a hétvégén indíthatják el. A tengerentúli társaság a Crispon Porter + Bogusky reklámügynökséggel dolgozott együtt a Windows 8 reklámok elkészítésére. Készültek televíziós hirdetések és kültéri plakátok. Az utóbbiakkal a Surface tábla PC-ket népszerűsítenék. Egy korábbi hír alapján a vállalat közel 500 millió dollárt akar fordítani a Windows 8 - egy éven át tartó - reklámkampányára.
Alighanem véget ért az a korszak a Microsoft életében, amikor különböző javítócsomagokat adott ki. Négy ilyen frissítést kapott a Windows 2000, hármat a Windows XP, kettőt a Vista és eddig egyet a Windows 7. Azonban a PC World értesülései alapján a sor itt le is zárul, ugyanis a jövőben nem valószínű, hogy SP1, SP2 vagy egyéb jelű összeállítások jelennek majd meg a Windows 8-hoz és annak különböző verzióihoz.
A Windows 8-hoz nemrég megjelentetett frissítések teljes mérete elérte a 170 megabájtot és a cél többek között a teljesítmény, az energiamenedzselés, a médialejátszás és a programkompatibilitások javítása volt. Ennek ellenére nem látták el őket egységes jelöléssel és nem Windows 8 SP1-ként lettek kiadva. Újdonság volt az is, hogy egy ekkora csomagot az RTM szakasz és a hivatalos megjelenés között adtak ki. Jason Miller, a VMware kutatási és fejlesztési menedzsere az új gyakorlatot "nagyon érdekesnek" nevezte, majd közölte: ilyesmit eddig még soha nem láttunk a Microsofttól. A konszern alapvetően megváltoztatta a frissítési gyakorlatát.
Számos szakértő üdvözölte a lépést, mivel úgy vélik az új rendszerben sokkal gyorsabban megkapják a felhasználók az új javításokat és funkciókat. Steven Sinofsky, a Microsoft Windows és Windows Live üzletágának elnöke blogbejegyzésében néhány nappal ezelőtt azt írta: a Windows 8 fejlesztésének utolsó hónapjaiban azt a feladatot tűzték ki maguk elé, hogy olyan eszközöket és eljárásokat dolgozzanak ki, amelyek segítségével az ilyen jellegű, "RTM utáni" frissítéseket a szervizcsomagoknál sokkal gyorsabban megjelentethetik.
Hamarosan kampány indulhat a Windows 8, a Windows Phone 8 és a Surface táblagépek népszerűsítésére. A Forbes magazin szerint az erre fordított marketingbüdzsé akár az 1,5 - 1,8 milliárd dollárt is elérheti. Mindez azt jelentené, hogy a Microsoft közel háromszor annyi pénzt költ a Windows 8 esetében reklámokra, mint a Windows 7 esetében. A The Wall Street Journal mindezt azzal egészítette ki, hogy a kampányt a hétvégén indíthatják el. A tengerentúli társaság a Crispon Porter + Bogusky reklámügynökséggel dolgozott együtt a Windows 8 reklámok elkészítésére. Készültek televíziós hirdetések és kültéri plakátok. Az utóbbiakkal a Surface tábla PC-ket népszerűsítenék. Egy korábbi hír alapján a vállalat közel 500 millió dollárt akar fordítani a Windows 8 - egy éven át tartó - reklámkampányára.