Berta Sándor
Nem volt felkészülve a gazdasági válságra az Acer
A gazdasági válság komoly hatással volt a vezető számítógép-gyártókra, köztük az Acerre is. A cég egyik vezetője önkritikusan elismerte, hogy nem készültek fel a várható eseményekre.
"Nem volt előrejelző rendszerünk. A brit szénbányákban régen voltak kanárik, hogy a káros gázokra figyelmeztessék a dolgozókat. Nekünk azonban nem volt ilyen segítségünk" - jelentette ki Oliver Ahrens, az Acer európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régiójának vezetője. Az üzletember közlése szerint nem voltak felkészülve a válságra és annak lehetséges hatásaira, s számos számítógép a nyakukon maradt. A konfigurációkat később sem tudták eladni. 2002 és 2009 között jó időszakot könyvelhettek el, folyamatosan tudták növelni a részesedésüket, különösen a notebookpiacon, de ekkor jött a gazdasági válság.
A menedzser szerint a felhasználók, a terjesztési csatornák és a termékek egyaránt megváltoztak, s a helyi adattárolás szerepét egyre inkább az online adatmegőrzés vette át. A legfontosabb azonban, hogy a piac növekedése megállt részben mert a gazdasági válság hatásait a fontos ügyfelek is megérezték, másrészt sokan inkább a táblapiac felé fordultak. A vállalat hibát követett el azért is, mert a piac jelzései ellenére több mint három negyedéven keresztül tovább folytatta a szállításokat. A történet vége az lett, hogy több tonnányi PC és notebook állt a raktárakban.
Mindez elsősorban a korábbi tapasztalatokra vezethető vissza, hiszen korábban is voltak olyan időszakok, amikor a piackutatók azt jósolták, hogy csökkenni fog a piac. A cég viszont figyelmen kívül hagyta ezeket a prognózisokat és ezek általában jó döntésnek bizonyultak, az elmúlt években azonban ez nem így történt. A történtekből az Acer vezetői igyekeztek tanulni, a vállalatnak többek között a korábbinál precízebb üzleti menedzsmentje van és hetente megvizsgálják a piaci folyamatokat.
"Nem volt előrejelző rendszerünk. A brit szénbányákban régen voltak kanárik, hogy a káros gázokra figyelmeztessék a dolgozókat. Nekünk azonban nem volt ilyen segítségünk" - jelentette ki Oliver Ahrens, az Acer európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régiójának vezetője. Az üzletember közlése szerint nem voltak felkészülve a válságra és annak lehetséges hatásaira, s számos számítógép a nyakukon maradt. A konfigurációkat később sem tudták eladni. 2002 és 2009 között jó időszakot könyvelhettek el, folyamatosan tudták növelni a részesedésüket, különösen a notebookpiacon, de ekkor jött a gazdasági válság.
A menedzser szerint a felhasználók, a terjesztési csatornák és a termékek egyaránt megváltoztak, s a helyi adattárolás szerepét egyre inkább az online adatmegőrzés vette át. A legfontosabb azonban, hogy a piac növekedése megállt részben mert a gazdasági válság hatásait a fontos ügyfelek is megérezték, másrészt sokan inkább a táblapiac felé fordultak. A vállalat hibát követett el azért is, mert a piac jelzései ellenére több mint három negyedéven keresztül tovább folytatta a szállításokat. A történet vége az lett, hogy több tonnányi PC és notebook állt a raktárakban.
Mindez elsősorban a korábbi tapasztalatokra vezethető vissza, hiszen korábban is voltak olyan időszakok, amikor a piackutatók azt jósolták, hogy csökkenni fog a piac. A cég viszont figyelmen kívül hagyta ezeket a prognózisokat és ezek általában jó döntésnek bizonyultak, az elmúlt években azonban ez nem így történt. A történtekből az Acer vezetői igyekeztek tanulni, a vállalatnak többek között a korábbinál precízebb üzleti menedzsmentje van és hetente megvizsgálják a piaci folyamatokat.