Berta Sándor
Bill Gates: a tábla PC-k nem az iskolába valók
Bill Gates, a Microsoft társalapítója szerint a billentyűzet nélküli táblagépeknek nincs sok keresnivalójuk az oktatásban és az egyetemeken.
A milliárdos a The Chronicle of Higher Education magazinnak adott interjút és ebben kifejtette véleményét többek között a napjainkban egyre népszerűbb táblák oktatási célú felhasználásáról is. Gates szerint önmagában az a stratégia, hogy eszközt adunk a diákok kezébe még soha nem jött be és nem is változtatott meg semmit. Éppen ezért nem lehet elvárni azt sem, hogy ha minden tanuló tábla PC-t kap, akkor majd hirtelen minden automatikusan jobb lesz. A táblagépek csak az első lépést jelenthetik.
A készülékekhez kell igazítani az oktatási tartalmakat és a tanárokat is képezni kell. Az oktatás azonban még ekkor sem fog jól működni, ha a táblákhoz nem lesz billentyűzet vagy más szövegbeviteli eszköz. A szakember szerint ezekre a megoldásokra azért van szükség, mert a diákok nem csak azért vannak jelen, hogy olvassanak, olyan helyzetbe kell hozni őket, hogy írhassanak és kommunikálhassanak is. Éppen ezért váltak be a PC-k az iskolai mindennapok során, különösen azok a számítógépek és szoftverek, amelyek a nebulóknak lehetővé teszik az interaktivitást. Általában azonban nem az adott termékek jelentik a korlátozó tényezőt.
Bill Gates kiemelte azt is, hogy a jelenleginél sokkal többet kell fordítani az oktatási tartalmak minőségének javítására azért, hogy azok valóban "szuper jók" legyenek. Csak ezután kerülhetnek szóba a hozzáférési lehetőségek, amelyek biztosítása azonban magas költségeket eredményezhet, mert ezen a területen bizonyos irányelveket meg kell valósítani. Az adott készülékeket például hordozható számítógépként kikölcsönözhetővé kellene tenni az iskolai könyvtárakban.
A milliárdos a The Chronicle of Higher Education magazinnak adott interjút és ebben kifejtette véleményét többek között a napjainkban egyre népszerűbb táblák oktatási célú felhasználásáról is. Gates szerint önmagában az a stratégia, hogy eszközt adunk a diákok kezébe még soha nem jött be és nem is változtatott meg semmit. Éppen ezért nem lehet elvárni azt sem, hogy ha minden tanuló tábla PC-t kap, akkor majd hirtelen minden automatikusan jobb lesz. A táblagépek csak az első lépést jelenthetik.
A készülékekhez kell igazítani az oktatási tartalmakat és a tanárokat is képezni kell. Az oktatás azonban még ekkor sem fog jól működni, ha a táblákhoz nem lesz billentyűzet vagy más szövegbeviteli eszköz. A szakember szerint ezekre a megoldásokra azért van szükség, mert a diákok nem csak azért vannak jelen, hogy olvassanak, olyan helyzetbe kell hozni őket, hogy írhassanak és kommunikálhassanak is. Éppen ezért váltak be a PC-k az iskolai mindennapok során, különösen azok a számítógépek és szoftverek, amelyek a nebulóknak lehetővé teszik az interaktivitást. Általában azonban nem az adott termékek jelentik a korlátozó tényezőt.
Bill Gates kiemelte azt is, hogy a jelenleginél sokkal többet kell fordítani az oktatási tartalmak minőségének javítására azért, hogy azok valóban "szuper jók" legyenek. Csak ezután kerülhetnek szóba a hozzáférési lehetőségek, amelyek biztosítása azonban magas költségeket eredményezhet, mert ezen a területen bizonyos irányelveket meg kell valósítani. Az adott készülékeket például hordozható számítógépként kikölcsönözhetővé kellene tenni az iskolai könyvtárakban.