Berta Sándor
A tábla PC-knél visszaszorulhat az Android
Az IDC amerikai piackutató cég úgy vélte, hogy ugyan a táblagép-piac továbbra is fellendülőben van, azonban várható némi változás az erőviszonyokat tekintve.
Az IDC előrejelzése szerint az idén összesen 107,4 millió tábla PC-t adnak majd el, ami annak köszönhető, hogy az esztendő második felében tovább nő a kereslet a készülékek iránt. A folyamatból az Apple jobban profitálhat, mint az Android: az Apple piaci részesedése az év végére elérheti a 62,5 százalékot, míg az Androidé ennek alig több, mint fele, 36,5 százalék lesz. Az Apple piaci részesedése tavaly 58,2 százalék volt, míg a Google mobil operációs rendszere a táblagépek 38,7 százalékán futott.
A háttérben az áll, hogy egyrészt sikeres a kaliforniai konszern harmadik iPad-generációja, másrészt az a stratégiája, amelynek a középpontjában a korábbi iPad-modellek kedvező áron való értékesítése áll. A másik végletet a Blackberry jelenti, amelynek piaci részesedése az év végén mindössze egy százalék lesz. Ugyanakkor a prognózis több szempontból sem tekinthető teljes értékűnek. A legfontosabb szempont, hogy még nem jelentek meg a boltokban a Windows RT operációs rendszert futtató termékek. Ezeket a következő negyedévtől az IDC a médiatáblák csoportba sorolja majd. A piackutatók számításai alapján 2016-ban összesen 222,1 millió tábla PC-t fognak eladni világszerte. Csökkenő tendenciát mutatnak viszont az elektronikus könyvolvasók eladásai, amelyekből az idén várhatóan 28 milliót értékesítenek.
A Gartner idén áprilisban azt közölte, hogy az év végéig 119 millió táblagépet adhatnak el és az Apple - az iPad készülékeknek köszönhetően - éveken át uralni fogja a táblagépek piacát. Bár a kaliforniai vállalat piaci részesedése fokozatosan csökkenni fog, de az idei év végére még így is eléri majd a 61,4 százalékot, míg az iOS piaci részesedése 2016-ban még 46 százalék lesz.
Az IDC előrejelzése szerint az idén összesen 107,4 millió tábla PC-t adnak majd el, ami annak köszönhető, hogy az esztendő második felében tovább nő a kereslet a készülékek iránt. A folyamatból az Apple jobban profitálhat, mint az Android: az Apple piaci részesedése az év végére elérheti a 62,5 százalékot, míg az Androidé ennek alig több, mint fele, 36,5 százalék lesz. Az Apple piaci részesedése tavaly 58,2 százalék volt, míg a Google mobil operációs rendszere a táblagépek 38,7 százalékán futott.
A háttérben az áll, hogy egyrészt sikeres a kaliforniai konszern harmadik iPad-generációja, másrészt az a stratégiája, amelynek a középpontjában a korábbi iPad-modellek kedvező áron való értékesítése áll. A másik végletet a Blackberry jelenti, amelynek piaci részesedése az év végén mindössze egy százalék lesz. Ugyanakkor a prognózis több szempontból sem tekinthető teljes értékűnek. A legfontosabb szempont, hogy még nem jelentek meg a boltokban a Windows RT operációs rendszert futtató termékek. Ezeket a következő negyedévtől az IDC a médiatáblák csoportba sorolja majd. A piackutatók számításai alapján 2016-ban összesen 222,1 millió tábla PC-t fognak eladni világszerte. Csökkenő tendenciát mutatnak viszont az elektronikus könyvolvasók eladásai, amelyekből az idén várhatóan 28 milliót értékesítenek.
A Gartner idén áprilisban azt közölte, hogy az év végéig 119 millió táblagépet adhatnak el és az Apple - az iPad készülékeknek köszönhetően - éveken át uralni fogja a táblagépek piacát. Bár a kaliforniai vállalat piaci részesedése fokozatosan csökkenni fog, de az idei év végére még így is eléri majd a 61,4 százalékot, míg az iOS piaci részesedése 2016-ban még 46 százalék lesz.