Berta Sándor
Nem hatnak károsan a notebook-eladásokra a táblák
Úgy tűnik, hogy fellégezhetnek a notebookgyártók, mivel folyamatosan csökken az iPad és a többi táblagép befolyása ezen a piacon, ráadásul az Androidos készülékektől sem kell annyira félniük.
Az elmúlt években a szakemberek attól tartottak, hogy az iPad és a többi tábla PC felbukkanása negatívan hathat a mobil számítógépek piacára, s ezért csökkenhetnek a notebook-eladások. Nos, a félelmek nem voltak teljesen alaptalanok, hiszen a táblagépek egyre népszerűbbek és sokan választották a netbookok vagy a laptopok helyett ezeket az eszközöket. Ez a korszak azonban hamarosan lezárulhat, időközben ugyanis kialakult a táblák saját piaca. Az elmúlt néhány évben gyakori volt, hogy az eredetileg notebookot vásárolni akaró felhasználók egy része inkább tábla PC-t választott, hiszen utóbbiak sokkal divatosabbak voltak és az árukat tekintve is egyre barátságosabbak lettek. További szempont volt az érintőképernyő és a jó kezelhetőség, igaz, cserében meg kellett barátkozni a kisebb teljesítménnyel.
A Digitimes tajvani IT-portál információi alapján azonban a helyzet mostanra normalizálódott és a táblagépek már egy új piacot jelentenek. A tábla PC-ket választók már nem a notebook-vásárlók közül kerülnek ki, hanem egy új vásárlói csoportot jelentenek. E személyeknek nem a tartalmak gyártása, hanem a megtekintése a legfontosabb, sokkal inkább szórakozásra, mintsem munkára vagy tanulásra használják kütyüjüket. Az iPad ezáltal új igényeket teremtett, habár részben beruházásuk halasztására is késztette a csere előtt álló fogyasztókat.
A gyártók azt remélik, hogy az Intel Ivy Bridge platformjának megjelenésével a notebookpiac új impulzusokat kaphat, emellett a Windows 8 is hozzájárulhat az eladások növeléséhez. Az Acer, az Asus és a Samsung is optimista ebben a tekintetben, míg a Hewlett-Packard és a Dell egyelőre inkább kivár.
Az elmúlt években a szakemberek attól tartottak, hogy az iPad és a többi tábla PC felbukkanása negatívan hathat a mobil számítógépek piacára, s ezért csökkenhetnek a notebook-eladások. Nos, a félelmek nem voltak teljesen alaptalanok, hiszen a táblagépek egyre népszerűbbek és sokan választották a netbookok vagy a laptopok helyett ezeket az eszközöket. Ez a korszak azonban hamarosan lezárulhat, időközben ugyanis kialakult a táblák saját piaca. Az elmúlt néhány évben gyakori volt, hogy az eredetileg notebookot vásárolni akaró felhasználók egy része inkább tábla PC-t választott, hiszen utóbbiak sokkal divatosabbak voltak és az árukat tekintve is egyre barátságosabbak lettek. További szempont volt az érintőképernyő és a jó kezelhetőség, igaz, cserében meg kellett barátkozni a kisebb teljesítménnyel.
A Digitimes tajvani IT-portál információi alapján azonban a helyzet mostanra normalizálódott és a táblagépek már egy új piacot jelentenek. A tábla PC-ket választók már nem a notebook-vásárlók közül kerülnek ki, hanem egy új vásárlói csoportot jelentenek. E személyeknek nem a tartalmak gyártása, hanem a megtekintése a legfontosabb, sokkal inkább szórakozásra, mintsem munkára vagy tanulásra használják kütyüjüket. Az iPad ezáltal új igényeket teremtett, habár részben beruházásuk halasztására is késztette a csere előtt álló fogyasztókat.
A gyártók azt remélik, hogy az Intel Ivy Bridge platformjának megjelenésével a notebookpiac új impulzusokat kaphat, emellett a Windows 8 is hozzájárulhat az eladások növeléséhez. Az Acer, az Asus és a Samsung is optimista ebben a tekintetben, míg a Hewlett-Packard és a Dell egyelőre inkább kivár.