Berta Sándor
Nem hirdet többé a Facebookon a General Motors
Némileg beárnyékolja a Facebook-részvények tőzsdei bevezetését az a hír, miszerint az autógyártó a jövőben minden bizonnyal nem helyez el több hirdetést a portálon. A General Motors (GM) ugyanis úgy ítélte meg, hogy ezek a reklámok semmi hasznot nem hajtanak neki.
A Financial Times és a The Wall Street Journal a tudósításában egyaránt azt emelte ki, hogy a bejelentés aligha jöhetett volna rosszabb pillanatban Mark Zuckerberg számára, hiszen a platform a tőzsdére készül és a részvényei várhatóan május 18-tól lesznek elérhetők.
A hír meglehetősen komolyan érintheti az oldalt, hiszen a fő bevételi forrásának a reklámokból befolyó összegek számítanak. A General Motors az egyik legnagyobb amerikai hirdetőnek minősül, így egy ilyen lépés akár jelzés értékű is lehet a közösségi portál vezetői számára. Joel Ewanick, a GM marketingvezetője csupán annyit volt hajlandó elárulni, hogy felülvizsgálják a Facebookon való hirdetéseiket, mert ez a módszer jelenleg nem elég hatékony. Vagyis nem erősítette meg, igaz, nem is cáfolta a közösségi honlapon folytatott reklámtevékenység leállítását, ugyanakkor hozzátette, hogy a konszern semmiképpen sem szünteti meg a Facebook-oldalát, mert az azon elhelyezett tartalmak hatékonyak és fontosak.
Ahogy közeledik a Facebook tőzsdére kerülésének az időpontja, úgy jelennek meg újabb hírek a cégről. Május elején a befektetőknek szóló kibocsátási tájékoztató adataiból kiderült, hogy nem bízik magában a platform. Nemrég pedig az szivárgott ki, hogy a vállalat - látva a hatalmas keresetet - megemelheti a tervezett ársávot az elsődleges részvénykibocsátásra, s így drágábban kelhetnek el a részvények.
A Financial Times és a The Wall Street Journal a tudósításában egyaránt azt emelte ki, hogy a bejelentés aligha jöhetett volna rosszabb pillanatban Mark Zuckerberg számára, hiszen a platform a tőzsdére készül és a részvényei várhatóan május 18-tól lesznek elérhetők.
A hír meglehetősen komolyan érintheti az oldalt, hiszen a fő bevételi forrásának a reklámokból befolyó összegek számítanak. A General Motors az egyik legnagyobb amerikai hirdetőnek minősül, így egy ilyen lépés akár jelzés értékű is lehet a közösségi portál vezetői számára. Joel Ewanick, a GM marketingvezetője csupán annyit volt hajlandó elárulni, hogy felülvizsgálják a Facebookon való hirdetéseiket, mert ez a módszer jelenleg nem elég hatékony. Vagyis nem erősítette meg, igaz, nem is cáfolta a közösségi honlapon folytatott reklámtevékenység leállítását, ugyanakkor hozzátette, hogy a konszern semmiképpen sem szünteti meg a Facebook-oldalát, mert az azon elhelyezett tartalmak hatékonyak és fontosak.
Ahogy közeledik a Facebook tőzsdére kerülésének az időpontja, úgy jelennek meg újabb hírek a cégről. Május elején a befektetőknek szóló kibocsátási tájékoztató adataiból kiderült, hogy nem bízik magában a platform. Nemrég pedig az szivárgott ki, hogy a vállalat - látva a hatalmas keresetet - megemelheti a tervezett ársávot az elsődleges részvénykibocsátásra, s így drágábban kelhetnek el a részvények.