Berta Sándor

Megváltoztatják az amerikai repülőtéri ellenőrzéseket

Az Egyesült Államok légikikötőiben a Közlekedésbiztonsági Hivatal (TSA) felelős a biztonság szavatolásáért. A TSA munkáját az elmúlt napokban számos bírálat érte, ezért kénytelen változtatni a módszerein.

John Pistole, az Egyesült Államok Közlekedésbiztonsági Hivatalának vezetője közleményben reagált Barack Obama elnök és Hillary Clinton külügyminiszter állásfoglalására. A szakember közölte: hivatala folyamatosan az ellenőrzési módszerek finomításán és javításán dolgozik, s igyekszik megtalálni az egyensúlyt a biztonság és a magánélet megőrzése között. Pistole emlékeztetett arra, hogy tavaly karácsonykor egy öngyilkos merénylő Detroitban megpróbált egy repülőgépet felrobbantani és az ehhez szükséges robbanóanyagot az alsóneműjében rejtette el.


Barack Obama és Hillary Clinton egyaránt igyekezett megnyugtatni az amerikai lakosságot, s mindketten kijelentették: megértik az emberek aggodalmait. Obama arra szólította fel a szakembereket, hogy találjanak olyan új biztonsági módszereket, amelyek kevésbé sértik az emberek magánéletét. A külügyminiszter pedig mind a CBS-nek, mind a NBC-nek adott interjújában egyaránt azt szorgalmazta, hogy meg kell vizsgálni miként lehet csökkenteni azoknak a számát, akiket testszkenner-vizsgálatnak vagy motozásnak vetnek alá.

Az Egyesült Államok repülőterein azután szigorították meg a biztonsági ellenőrzéseket, hogy októberben amerikai célpontok elleni levélbombákat fedeztek fel. Azoknál az utasoknál, akik megtagadják a 68 amerikai légikikötőben bevezetett testszkenner-vizsgálatot egy tüzetes ruházat átvizsgálást végeznek el és ebbe beletartozik az intim területek végigtapogatása is.


Polgárjogi szervezetek és szakemberek ugyanakkor amiatt bírálták a kormányt, hogy az utasok csak az egészségre feltehetően káros átvilágítás, a megalázó motozás vagy a légi út elhalasztása között választhatnak. A tengerentúlon folyamatosan a tiltakozás a jelenlegi ellenőrzési gyakorlattal szemben. Például John Tyner 31 éves informatikus megtagadta San Diegóban az átvilágítást és a motozáshoz sem járult hozzá. A férfi a mobiljával rögzítette az esetet és felvételt feltöltötte a YouTube oldalára.

Emellett egy másik ügy is borzolta a kedélyeket: Cathy Bossi rákos légiutas kísérőt megalázó helyzetbe hozták, amikor meg kellett mutatnia a testén rögzített mellprotézist. A nő 32 éve dolgozik ebben a munkakörben és ez volt élete legmegalázóbb élménye. A harmadik eset pedig a Salt Lake City International repülőtéren történt és egy kiskorú fiúnak félmeztelenre kellett vetkőznie. A TSA az utóbbi vizsgálatot azzal indokolta, hogy a fémdetektor riasztotta az ügynököket, egyúttal felhívta a figyelmet, hogy senki sem kényszeríthető arra, hogy a cipőjén, a dzsekijén és a kabátján kívül mást is levessen magáról.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Omega #8
    Évente 1-2 merényletet be kell vállalni, ennyit nem ér az egész.
  • Magiszter #7
    Csak a volánbusznál ne vezessék be és nem lesz gond. Amúgy se akarok repülni sehova (főleg nem tengeren túlra). Ha mennék is akkor is busz/vonat.
    Máv-nál meg nem is érdemes bevezetni. Azok a vonatok magukat terrorizálják :D
  • 0Hanga #6
    Mivan ha eltévesztik és aluról kezdik.
    Vagy mondjuk egy nő éppen tapont használ, azt ki vetetik vele?
  • 0Hanga #5
    Akkor most minden hova benyulnak?
  • nlght #4
    Pedig állítólag európában durvábbra veszik a biztonsági ellenőrzéseket. Hamarosan akár így is reklámozzák majd: Ingyen prosztata masszázs, a nőknél meg: ingyen megtaláljuk a G-pontját
  • farxis #3
    kuki
  • pasi29uk #2
    análiasan...
  • atlagember #1
    Ha engem egy csinos nő motozna meg, az egyáltalán nem zavarna, de egy férfi ne taperoljon, mert nem vagyok homokos.