Hunter
Már vitorlázik a SpaceShipTwo
Végrehajtotta első siklórepülését a SpaceShipTwo, ami a Virgin Galactic reményei szerint megnyitja az utat az űrturizmus előtt.
A közel 370 utasból álló várólistával büszkélkedő gép október 10-én repült önállóan, a teszt célja a légkörbe való visszatérés során várható teljesítmény felmérése volt. A VSS Enterprise nevet viselő szuborbitális rakétarepülőgépet a duplatörzsű, négyhajtóműves WhiteKnightTwo repülőgép emelte a magasba, majd egy új leválasztó mechanizmus alkalmazásával 13 700 méteres magasságon az űrrepülő levált hordozójáról, első alkalommal mártózva meg önállóan a levegőben.
A kapott felvételeken minden tökéletesnek tűnik, a leválástól a vitorlázó repülésen át, egészen a földet érésig, ami a kaliforniai Mojave Légi- és Űrkikötő kifutópályáján zajlott le. A repülés utáni elemzések nagy része még várat magára. A gép tulajdonosa, a Virgin Galactic, illetve a tervező és gyártó cég, a Scaled Composites közleménye szerint új fejlesztésű mechanizmusuk, a gép kezelhetősége és a repülésvezérlés az első eredmények szerint a tervezettek szerint viselkedett, igazolva a repülés előtti szimulációkat.
"Igazi élmény volt a VSS Enterprise-t repülni, különösen, ha figyelembe vesszük a tényt, hogy a jármű nem csupán egy 3,5 Machos repülő, ami képes kilépni az űrbe, de a világ egyik legnagyobb magasságú siklógépe is" - nyilatkozott Peter Siebold, a teszt egyik pilótája, aki az Ansari X-díj győztes SpaceShipOne próbarepüléseiben is részt vett.
A fizető közönség kiszolgálása előtt természetesen még számos tesztet kell végrehajtani, amik egyre kockázatosabbak lesznek. A tényleges szuborbitális repülésnél a lecsatolás után a SpaceShipTwo orra az ég felé fog irányulni, majd amikor már biztonságos távolságba került a hordozógéptől, hibrid hajtóműveit begyújtva a hangsebesség három és félszeresét is elérve felkapaszkodik a világűr pereméig, 100 kilométeres magasságba, ahogy azt jóval kisebb elődje, a SpaceShipOne is tette.
A hajtómű gáz és szilárd halmazállapotú hajtóanyagokból táplálkozik. A szilárd gumiszerű hajtóanyagot dinitrogén-oxid gáz oxidálja, azonban ilyen nagy méretben korábban még nem alkalmazták ezt a hajtóműtípust. A kockázatot jól példázza a tesztelések alatt a Scaled Composites-nál 2007-ben bekövetkezett, több halálos áldozatot is követelő robbanás.
"Jelenleg a kísérleti program befejezésére koncentrálunk. Meg kell szereznünk a Szövetségi Repülési Hivatal licencét, valamint biztonságosan szolgálatba kell állítanunk rendszerünket az új-mexikói Spaceport America-n" - taglalta George Whitesides, a Virgin Galactic ügyvezető igazgatója, aki nem rég még a NASA személyzeti vezetőjeként dolgozott. **** Eközben a földön is kezdenek felgyorsulni az események, a Spaceport America kifutópályájának avatási ünnepségére október 22-én kerül sor.
A közel 370 utasból álló várólistával büszkélkedő gép október 10-én repült önállóan, a teszt célja a légkörbe való visszatérés során várható teljesítmény felmérése volt. A VSS Enterprise nevet viselő szuborbitális rakétarepülőgépet a duplatörzsű, négyhajtóműves WhiteKnightTwo repülőgép emelte a magasba, majd egy új leválasztó mechanizmus alkalmazásával 13 700 méteres magasságon az űrrepülő levált hordozójáról, első alkalommal mártózva meg önállóan a levegőben.
A kapott felvételeken minden tökéletesnek tűnik, a leválástól a vitorlázó repülésen át, egészen a földet érésig, ami a kaliforniai Mojave Légi- és Űrkikötő kifutópályáján zajlott le. A repülés utáni elemzések nagy része még várat magára. A gép tulajdonosa, a Virgin Galactic, illetve a tervező és gyártó cég, a Scaled Composites közleménye szerint új fejlesztésű mechanizmusuk, a gép kezelhetősége és a repülésvezérlés az első eredmények szerint a tervezettek szerint viselkedett, igazolva a repülés előtti szimulációkat.
"Igazi élmény volt a VSS Enterprise-t repülni, különösen, ha figyelembe vesszük a tényt, hogy a jármű nem csupán egy 3,5 Machos repülő, ami képes kilépni az űrbe, de a világ egyik legnagyobb magasságú siklógépe is" - nyilatkozott Peter Siebold, a teszt egyik pilótája, aki az Ansari X-díj győztes SpaceShipOne próbarepüléseiben is részt vett.
A fizető közönség kiszolgálása előtt természetesen még számos tesztet kell végrehajtani, amik egyre kockázatosabbak lesznek. A tényleges szuborbitális repülésnél a lecsatolás után a SpaceShipTwo orra az ég felé fog irányulni, majd amikor már biztonságos távolságba került a hordozógéptől, hibrid hajtóműveit begyújtva a hangsebesség három és félszeresét is elérve felkapaszkodik a világűr pereméig, 100 kilométeres magasságba, ahogy azt jóval kisebb elődje, a SpaceShipOne is tette.
A hajtómű gáz és szilárd halmazállapotú hajtóanyagokból táplálkozik. A szilárd gumiszerű hajtóanyagot dinitrogén-oxid gáz oxidálja, azonban ilyen nagy méretben korábban még nem alkalmazták ezt a hajtóműtípust. A kockázatot jól példázza a tesztelések alatt a Scaled Composites-nál 2007-ben bekövetkezett, több halálos áldozatot is követelő robbanás.
"Jelenleg a kísérleti program befejezésére koncentrálunk. Meg kell szereznünk a Szövetségi Repülési Hivatal licencét, valamint biztonságosan szolgálatba kell állítanunk rendszerünket az új-mexikói Spaceport America-n" - taglalta George Whitesides, a Virgin Galactic ügyvezető igazgatója, aki nem rég még a NASA személyzeti vezetőjeként dolgozott. **** Eközben a földön is kezdenek felgyorsulni az események, a Spaceport America kifutópályájának avatási ünnepségére október 22-én kerül sor.