15
  • hangulati
    #15
    higyj benne erosen. a pozitiv hozzaallas nagyon fontos.
  • hangulati
    #14
    ez jo.
  • NEXUS6
    #13
    Jogos, úgy hogy bocs!
    Ilyesmiről ugyan még nem láttam statisztikát, de van egy olyan érzésem, hogy az SG-re nem a magyarországi újgazdag réteg jár elsősorban.
    Másrészt, ha annyi időt a pénz hajkurászásával töltöttem volna, mint fórumozással, akkor valszeg már én is a jövendőbeli szpészmenek listáján lennék és nem itt keseregnék.
  • philcsy
    #12
    "Mi, akik ..."
    Légyszives csak egyes szám első személyben :)
    Én szeretnék még kőgazdag lenni...
  • NEXUS6
    #11
    Egyrészt biztos lesznek katasztrófák és minél elterjedtebbek lesznek az űrutazásra alkalmas eszközök, annál gyakoribbak lesznek. Mert pl. az űr veszélyessége összehasonlíthatatlan akármilyen légköri repüléshez képest.

    Ezek a katasztrófák vissza is fogják vetni a fejlődést valamelyest. Azonban ott tartunk, hogy most már egy nem túl nagy magáncég, gyakorlatilag kereskedelemben kapható, alapkutatást nem igénylő technológiák felhasználásával építhet ilyen eszközöket. És fognak is építeni, mert az embereket marhára érdekli ez a dolog, és mert érdekli pénzt fognak költeni rá. És akik meg olyan gazdagok, hogy emiatt hihetetlenül nyugalmas és biztonságos életet tudnak amúgy maguknak biztosítani, azok meg pláne fognak költeni rá, még az esetleges, bár szükségszerű katasztrófák után is, mert ők valószínűleg azért is ilyen gazdagok, mert szeretik a kihívásokat, szeretnek kockáztatni.

    Mi, akik nem szeretünk annyit kockáztatni és valszeg ezért nem vagyunk kő gazdagok sem, mi viszont még tényleg jó sokáig itt maradunk a Földhöz ragadva:)))
  • kvp
    #10
    Keressetek ra az X37B-re. Azt is scaled composites hozta ossze a boeing megrendelesere a nasa-nak, majd a legieronek. Jopar napja fent van es meg mukodik, mert valahanyszor kiszurjak az amator csillagaszok, allandoan palyat valtoztat. Hasonlo meret, hasonlo koncepcio, csak eppen palyara is allt.
  • Dredd
    #9
    lejönni már lejön, csak fel kéne mennie sikeresen :)
  • s0nik
    #8
    Akármilyen cégek híres termékeit hagyjuk, állatorvosi lónak ott az STS, meg a számtalan USAF/NASA X gép, amik mind az ilyen forradalmi ötletek mementójaként lógnak most valamelyik múzeumuk mennyezetéről.
    Ettől függetlenül remélem hogy működni fog, annál jobb dolog nem nagyon történhetne az emberes űrrepülés jövőjére nézve. De ha véletlenül szétszórnak néhány milliomost a felsőlégkörben, az feltehetőleg véget vet a lelkesedésnek, és akkor mind itt maradunk, a Földhöz ragadva :)
  • kamov
    #7
    Az SS2 hibrid hajtőművének fajlagos tolóereje (azaz a kiáramlási sebesség mindkettőnél 2,5-2,7km/s körüli) nagyjából megegyezik egy űrhajózási szilárd hajtóanyagúéval. Úgyhogy ha ugyanakkora tömegű szilárd motorra cserélnék nagyjából ugyanazt a végsebességet, tehát ugyanazt a pályát érnék el vele. A hibrid megoldást a leállíthatóság miatt alkalmazzák.
  • kvp
    #6
    "Innen a kétsárkányos hordozó tűnik a rendszer gyenge pontjának. Elég instabil szerkezetnek tűnik, a szárny közös része torziós rugóként működve művelhet vicces dolgokat, még ha a számítógép korrigál is, szinte látom magam előtt ahogy turbulenciába kerülve a géptörzsek belengenek, és az egész a csavarodástól elpattan, mint a ropi"

    A kettorzsu gepek a scaled composites egyik hires termeke, vannak ennel durvabb design-jaik is, pl. egy asszimetrikus szarny es kabin elrendezesu gep. A szarny annyira eros, hogy az egyik vegen megfogva elbirna a teljes gepet. A hajtomu a viszonylag gyenge pont, de alapvetoen biztonsagos, meg ha kis teljesitmenyu is. A helyen egy azonos meretu, de teljesen szilard hajtoanyagu raketa mar a palyaraallashoz is eleg lenne, bar ahhoz navigacios fuvokak is kellenek es a pontatlan egesi ido miatt nem lenne teljesen meghatarozhato a vegleges palya.
  • NEXUS6
    #5
    Az Y-szárnyú vadászok R300-H típusú hiperhajtóművel voltak felszerelve, remélem ebbe is raktak ilyet.
    :)
  • Julius Caesar
    #4
    Alakra olyan mint egy Y-szárnyú. Amúgy a baró lehet vele repkedni, kipróbálnám.
  • s0nik
    #3
    Ha azt vesszük, hogy a dánok hasonló elven működő, egész működőképes(nek tűnő) hajtóművet raktak össze "gombokból", akkor a Virgin valamelyest tágabb anyagi mozgásterének ismeretében joggal feltételezhető hogy ezt is megoldják :)

    Innen a kétsárkányos hordozó tűnik a rendszer gyenge pontjának. Elég instabil szerkezetnek tűnik, a szárny közös része torziós rugóként működve művelhet vicces dolgokat, még ha a számítógép korrigál is, szinte látom magam előtt ahogy turbulenciába kerülve a géptörzsek belengenek, és az egész a csavarodástól elpattan, mint a ropi.. Vajon miért nincs áthidalva a fara (mint az összes tisztességes kéttörzsű gépnek)? A videón a kioldásnál látszik, nagyon nem lenne útban.
  • Kara kán
    #2
    Filcsi!
    Te kezdesz egyre normálisabb lenni. :-D
  • philcsy
    #1
    Nekem tetszik ez a gép.

    De hogy verjem a nyálamat is, az a gumiszerű szilárd hajtóanyag nekem nem tetszik. Egy gumiszerű anyag előállításánál nehéz biztosítani a homogenitást. Ha pedig nem homogén az üzemanyag akkor a hajtómű működése sem egyenletes.

    Most jön a szarrágás: Szóval szar az egész. Én jobbat csináltam a sufniban, csak az FBI/CIA/KGB/NBH evette. Pedig annak még hyperhajtóműve is vót :)