Hunter
Branson bemutatta hordozó repülőgépét
Két év többnyire titokban végzett munka után a Virgin Galactic bemutatta a WhiteKnightTwo-t, azt a járművet, ami szó szerint útnak indíthatja a kereskedelmi űrturizmust.
Richard Branson, a Virgin Galactic alapítójának édesanyja után Eve névre keresztelt hordozó repülőgép hétfőn gördült ki a Mojave-sivatagban fekvő Scaled Composites egyik hangárából, ahol mérnökök, hivatalos személyek és űrrajongók népes csoportja várta a bemutatót. Sokan megjelentek a leendő utasok közül is, a Virgin Galactic járataira eddig 270 jegy kelt el egyenként 200 000 dolláros áron. Az első utazást közel 100 próbarepülés fogja megelőzni, melyek már idén ősszel megindulnak, tájékoztatta a sajtót egy videokonferencia keretében Will Whitehorn, a cég elnöke.
A 43 méter hosszú szárnnyal rendelkező Eve - akárcsak a nagy előd, a White Knight One - két géptörzsből áll. Ez fogja 15 kilométeres magasságba felemelni a SpaceShipTwo űrrepülőgépet, ahonnan az majdan rakétahajtóműveivel megkezdi a száguldást a világűr pereme felé 100 kilométeres magasságba repítve utasait, ahol pár percre megtapasztalhatják a súlytalanság élményét.
Az űrrepülőgép Whitehorn elmondása szerint 70%-ban áll készen, több tesztet azonban az Eve-vel is el tudnak végezni, a négyhajtóműves hordozó kabinja, repülési irányítása és légnyomás rendszere ugyanis szinte megegyezik a SpaceShipTwo elemeivel. Branson szerint az első fizető vendégek 18 hónap múlva csodálhatják meg a végső határ széléről eléjük táruló panorámát és a súlytalanságban való lebegést.
A bemutatót egy évvel a fejlesztést végző Scaled Composites-nál bekövetkezett baleset után tartották meg. A tavalyi robbanás a SpaceShipTwo rakétahajtóművének elemeit tesztelő három alkalmazott életébe került.
Richard Branson, a Virgin Galactic alapítójának édesanyja után Eve névre keresztelt hordozó repülőgép hétfőn gördült ki a Mojave-sivatagban fekvő Scaled Composites egyik hangárából, ahol mérnökök, hivatalos személyek és űrrajongók népes csoportja várta a bemutatót. Sokan megjelentek a leendő utasok közül is, a Virgin Galactic járataira eddig 270 jegy kelt el egyenként 200 000 dolláros áron. Az első utazást közel 100 próbarepülés fogja megelőzni, melyek már idén ősszel megindulnak, tájékoztatta a sajtót egy videokonferencia keretében Will Whitehorn, a cég elnöke.
A 43 méter hosszú szárnnyal rendelkező Eve - akárcsak a nagy előd, a White Knight One - két géptörzsből áll. Ez fogja 15 kilométeres magasságba felemelni a SpaceShipTwo űrrepülőgépet, ahonnan az majdan rakétahajtóműveivel megkezdi a száguldást a világűr pereme felé 100 kilométeres magasságba repítve utasait, ahol pár percre megtapasztalhatják a súlytalanság élményét.
Az űrrepülőgép Whitehorn elmondása szerint 70%-ban áll készen, több tesztet azonban az Eve-vel is el tudnak végezni, a négyhajtóműves hordozó kabinja, repülési irányítása és légnyomás rendszere ugyanis szinte megegyezik a SpaceShipTwo elemeivel. Branson szerint az első fizető vendégek 18 hónap múlva csodálhatják meg a végső határ széléről eléjük táruló panorámát és a súlytalanságban való lebegést.
A bemutatót egy évvel a fejlesztést végző Scaled Composites-nál bekövetkezett baleset után tartották meg. A tavalyi robbanás a SpaceShipTwo rakétahajtóművének elemeit tesztelő három alkalmazott életébe került.