Berta Sándor

A HP, a Xerox, a Ricoh és az Adobe a legetikusabb cég

Az Ethisphere nevű amerikai kutatóintézet minden esztendőben megválasztja azokat a vállalatokat, amelyek az üzleti életben leginkább figyelembe veszik a morális értékeket.

A különböző gazdasági területek szereplői arra törekednek, hogy minél több nyereséget söpörjenek be, és gyakran nincsenek tekintettel sem egymásra, sem a felhasználókra. Nem véletlen, hogy a legtöbb ember - különösen a mostani gazdasági világválságban - úgy gondol az óriáscégekre, mint gátlástalan, kizárólag a nyereségre koncentráló társaságokra. Az üzleti világban is fontos az etika és az Ethisphere ennek figyelembe vételével díjazza minden évben a legetikusabb cégeket. Ugyanis vannak olyan vállalatok, amelyek bebizonyították, hogy a morális értékek betartása mellett is el lehet érni komoly sikereket.

Mark Hurd, a Hewlett-Packard első embere lett a világ legetikusabb vezérigazgatója. A legetikusabb cég elismerésben részesült az IT-vállalatok közül Hewlett-Packard, a Ricoh, a Xerox és az Adobe. A Ricoh azzal érdemelte ki a kitüntetést, hogy a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésén túl kiemelten foglalkozik a munkatársaival, és lehetővé teszi számukra, hogy különböző közösségi projektekben vegyenek részt. Az elemzők figyelembe vették azt is, hogy melyik konszernnél milyen mértékben van lehetőségük az ott dolgozóknak a továbbtanulásra, és mekkora az esélyegyenlőség az alkalmazottak között.

A Ethisphere szakértői összesen hét kategória (társadalmi felelősségvállalás, általános cégvezetés, a közjó érdekében végzett innováció, piacvezetőként elért teljesítmény, a cégvezetők magatartása és a vállalati kultúra, a cégtörténet a jogi viták, visszaélések tükrében, illetve belső rendszerek és etikai kódex) alapján döntöttek a végső sorrendről.

"A kiválasztott jelöltek felismerték, hogy az etika rendkívül fontos szerepet játszik a piaci folyamatokban és egyúttal egy vállalat legértékesebb árucikke is lehet. Egy cég etikai programja és a teljesítménye között mindig összefüggés van. Az etikus társaságok nem sak a kézzel fogható eredmények tekintetében előzik meg a konkurenseiket, hanem elkerülhetik a katasztrofális kiadásokat is. Az etikus magatartás előnyt jelent a piaci versenyben és a jó üzletek alapfeltétele" - nyilatkozta Alex Brigham, az Ethisphere ügyvezető igazgatója.

A szoftvergyártók kategóriában az Adobe mellett elismerést kapott a Salesforce.com, a Symantec és a Teradata; a médiaszektorban a Thomson Reuters és a Time Warner; a távközlési hardvergyártók táborából az Avaya és a Cisco Systems; az elektronikai gyártók közül a Freescale Semiconductor és aTexas Instruments; az online cégek táborából a Google és a Zappos; míg a távközlési szolgáltatók közül a T-Mobile és a Vodafone.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • nkmedve #15
    A HP mint etikus cég? Nálunk a McDonalds-sal kb. egy szinten vannak alkalmazott szemszögből. Akartam nálunk dolgozni, de a rengeteg negativ vélemény és tapasztalat visszariasztott.
    Bár én a román HP-ról beszélek, itt lehet minden másképp van. :)
  • pixx #14
    Olyat nem is említek meg, hogy minden műszaki termékhez kell adni magyar nyelvű leírást...nem sokkal találkoztam...
  • pixx #13
    Nekem azt mondta a csávó, hogyha veszek egy autót, és adnak rá 3 év garanciát, akkor olyan nincs, hogy a műszarfalon a kilométer órára meg ad 90 napot. A garancia az árúval vásárolt összes tartozékra érvényes. Főleg egy aksira, ami a lényege a laptopnak.
    A 3 nap talán azért van ott, mert addig a boltban kötelesek kicserélni, utána szerviz.
    Nekem ennyit mondott a csóka, kb. ez lehet a helyzet mondjuk a telefon töltő esetében, az része a telefonnak, anélkül nem lehet használni. Mondjuk egy fülhallgató esetében már nem lennék biztos...
  • slickboy #12
    És tényleg ott a Google. :D Reggeli kómás olvasás
  • TommyGun #11
    Nem értek hozzá de valszeg a minimum az 1 évet mindenre megkell adni, viszont ha ő azt mondja hogy erre a részére ő többet vállal akkor az oké szerintem.
  • krajcsovszkig #10
    Az kemény... :P

    Egyébként az akksira csak 90 nap az elég sok helyen van, eddig eszembe se jutott, hogy ez így gáz. De akkor így vajon a 3 napos pixelhiba-garancia, meg a nokiánál a telefonra két év - tartozékra egy év szabály is nem szabályellenes kicsit?... :o
  • pixx #9
    Amúgy a garancia levélben benne volt, hogy az aksi 90 nap, meg is mutatták nekem.
    Azt mondta a fogyasztó védős arc, ezzel, meg egy papírral kell besétálnom hozzájuk. A papíron csak annyinak kell lennie, hogy az emberünk nem hajlandó cserélni, meg a neve és aláírása. Aztán mennek lebírságolják őket, és eljönnek velem, hogy adjanak egy másik aksit.
  • pixx #8
    A szervíz cég a laptop.hu, de utána felhívtam a HP center, hogy magyarázzák el, hogy is van ez nekem. Mondták 90 nap. aztán felhoztam a fogyasztóvédőket, 2 percre félrekapcsoltak, majd utána megmondták hová mennyek. Ott azt mondták 2-3 hét mire megjön az aksi, rendeztem egy kis jelenetet, 2 nap múlva ott volt az aksi...érdekes. Ha jófej vagy kibasznak veled, ha bunkó paraszt vagy, mindent megkapsz idejében...
    Mint írtam legtöbb, vannak kivételek biztos vagyok benne.
    Nekem pannonnál az volt a bajom, hogy rengeteg túlszámlázás volt. Mikor megvettem az új telóm náluk, a wap-ot bekapcsoltam 2(de lehet volt az 3 perc is) percre. Persze azért is kellett fizetni, de a számlát nem külték az előfizetéssel. 6 hónappal később jött egy felszólítás, hogy behajtó cégnél van az ügyem, úgyhogy van lehetőségem még most befizetni a 17 ezer forintot. Mikor megkérdeztem miért is kell, azt mondták mert használtam a wapot, aminek 2000 forint volt. 2 percért, rendesek mi, egyedül a nokia oldalára mentem fel, de nem jött be ezért kikapcsoltam. Mikor megkérdeztem miért nem terhelték rá a számlámra, azt mondták azt külön küldik. Csak a levél nem jött meg, így nem tudtam róla, 2 perc wapozásért 17 forintba került. Mikor rákérdeztem a 2 percre közölték ha bekapcsolom annak is van bizonyos összege...
    Úgyhogy apám fogta a család összes előfizetését (6 db) és átment a vodahoz, ahol a haverjainak volt valami flotta kedvezménye, ingyen hívogatjuk azóta egymást...Amúgy 10 évig voltunk pannon előfizetők és olyan évi 2-2.5 milliót fizettünk telószámlára, persze ezt 6 mobilra, ami nem kevés pénzt, de úgy látszik nekik nem volt elég. Most ennyivel kevesebb.
  • krajcsovszkig #7
    Velem a Nokiánál és a Philipsnél is mindig jófejek voltak, sőt, többnyire a pannonnál is, igaz, csak vásároltam, nem reklamáltam :P
    A HP az nem csak egy gagyi szervíz volt? Mert azoknak sokszor nem érdekük érvényesíteni a garit...
  • krajcsovszkig #6
    Pedig ott van, utolsó sor