Gyurkity Péter
Európai bojkott a PSPgo ellen
Több európai forgalmazó jelezte, hogy nem lesz hajlandó megrendelni a Sony új hordozható konzolját annak magas ára, valamint a beépített lejátszó hiánya miatt.
Az Eurogamer több cikkben közli a friss fejleményeket, elsőként a lavinát elindító Holland Nedgame döntését, majd pedig az ezt követő hasonló bejelentéseket. A listában immár olyan nagy nevek is megtalálhatók,mint a MediaMarkt, a ShopTo esetében pedig részletes indoklással is szolgálnak, amiből kiderül, hogy mit fájlalnak a legjobban a bojkottban résztvevő cégek.
Első helyen a magas árat említik, az októberben érkező hordozható konzol ugyanis a kontinensen 250 eurós áron kerül majd forgalomba, amely egészen pontosan 80 euróval több mint a PSP-3000 hivatalos kereskedelmi ára. A bajt tetézi, hogy a Sony ezúttal mellőzi a beépített UMD-lejátszót, a játékokat pedig kizárólag az internetes letöltéseket biztosító Sony PSN platformon keresztül lehet majd beszerezni, így az egyes fejlesztések értékesítéséből teljes mértékben kimaradnak ezek a cégek - márpedig a bevétel legnagyobb része eddig éppen a játékokból származott. Legalább ilyen érzékeny pont számukra, hogy mivel a letöltések az egyes felhasználói fiókokhoz kötve jelennek meg, így értelmét veszti a csere-bere, a megvásárolt játékok továbbadása.
Egyes elemzők szerint nevetséges a forgalmazók álláspontja, ők kiemelik, hogy az elektronikai szaküzletek általában hűtőket árulnak, nem pedig az azokban tárolt élelmiszert (mint ahogy az iPod lejátszók esetében sem az üzlet adja el a hallgatni kívánt zeneszámokat), így mindez a játékok esetében sem kellene hogy meglepő legyen. Megoldásként azt ajánlják, hogy az érintett cégek kevesebb konzolt rendeljenek meg és csak a készlet elapadása esetén toldják meg az eredeti rendelést egy újabb szállítmánnyal, amennyiben nem bíznak a kereslet alakulásában.
A ShopTo a maga részéről halottnak nyilvánította PSPgo platformot, októberben meglátjuk, mennyiben válnak be várakozásaik.
Az Eurogamer több cikkben közli a friss fejleményeket, elsőként a lavinát elindító Holland Nedgame döntését, majd pedig az ezt követő hasonló bejelentéseket. A listában immár olyan nagy nevek is megtalálhatók,mint a MediaMarkt, a ShopTo esetében pedig részletes indoklással is szolgálnak, amiből kiderül, hogy mit fájlalnak a legjobban a bojkottban résztvevő cégek.
Első helyen a magas árat említik, az októberben érkező hordozható konzol ugyanis a kontinensen 250 eurós áron kerül majd forgalomba, amely egészen pontosan 80 euróval több mint a PSP-3000 hivatalos kereskedelmi ára. A bajt tetézi, hogy a Sony ezúttal mellőzi a beépített UMD-lejátszót, a játékokat pedig kizárólag az internetes letöltéseket biztosító Sony PSN platformon keresztül lehet majd beszerezni, így az egyes fejlesztések értékesítéséből teljes mértékben kimaradnak ezek a cégek - márpedig a bevétel legnagyobb része eddig éppen a játékokból származott. Legalább ilyen érzékeny pont számukra, hogy mivel a letöltések az egyes felhasználói fiókokhoz kötve jelennek meg, így értelmét veszti a csere-bere, a megvásárolt játékok továbbadása.
Egyes elemzők szerint nevetséges a forgalmazók álláspontja, ők kiemelik, hogy az elektronikai szaküzletek általában hűtőket árulnak, nem pedig az azokban tárolt élelmiszert (mint ahogy az iPod lejátszók esetében sem az üzlet adja el a hallgatni kívánt zeneszámokat), így mindez a játékok esetében sem kellene hogy meglepő legyen. Megoldásként azt ajánlják, hogy az érintett cégek kevesebb konzolt rendeljenek meg és csak a készlet elapadása esetén toldják meg az eredeti rendelést egy újabb szállítmánnyal, amennyiben nem bíznak a kereslet alakulásában.
A ShopTo a maga részéről halottnak nyilvánította PSPgo platformot, októberben meglátjuk, mennyiben válnak be várakozásaik.