Gyurkity Péter
E-olvasót terveznek a PC-gyártók
A jelek szerint nemcsak a Sony és az Amazon, hanem több fontos PC-gyártó is érdeklődik az e-olvasó készülékek piaca iránt - friss értesülések szerint az Asus és az MSI is saját változattal készül.
A DigiTimes tajvani forrásokra hivatkozva számolt be a két vállalat állítólagos terveiről, amelyek érdekes módon nem először vágnak egybe. Az Asus esetében ráadásul ezt maga a vezérigazgató, Jerry Shen jelentette be, aki kiemelte, hogy cége az Eee termékcsalád részeként dobná piacra a megoldást.
Az MSI részéről még ennyi sem látott napvilágot, így nem tudhatjuk, hogy pontosan milyen specifikáció állna azok rendelkezésére, akik az olvasó készülék megvásárlása mellett döntenek majd. Egyelőre annyi tűnik biztosnak, hogy a két PC-gyártó megfelelőnek találja a piacot a terjeszkedés folytatására és a netbook megoldások után az e-olvasók nyerhetik el a slágertermék jelzőt. Külső piaci elemzők egyetértenek abban, hogy ebben a szegmensben a belépéshez szükséges követelmények még a netbookok esetében is alacsonynak mondható szint alatt helyezkednek el, az igazi kérdés azonban nem az, hogy ki tud először beszállni saját fejlesztéssel.
A lényeg azonban a tartalmakon, vagyis a készülékekkel együtt kínált digitális gyűjteményen, valamint a letöltéseket és a terjesztést biztosító online rendszeren van - az Amazon is nyilván meglévő internetes platformja miatt alakíthatta ki jelenlegi kedvező pozícióját, amihez persze kellettek a megfelelő időben piacra dobott Kindle készülékek is.
A szakértők azt is kiemelik, hogy az e-olvasók egyelőre Észak-Amerikában és Európában számíthatnak kiemelt népszerűségre, míg Ázsiában az eltérő szokások miatt ilyen felívelésre nem lehet számítani - így kérdéses, hogy milyen üzleti potenciál van a szegmensben a tajvani gyártók számára.
A DigiTimes tajvani forrásokra hivatkozva számolt be a két vállalat állítólagos terveiről, amelyek érdekes módon nem először vágnak egybe. Az Asus esetében ráadásul ezt maga a vezérigazgató, Jerry Shen jelentette be, aki kiemelte, hogy cége az Eee termékcsalád részeként dobná piacra a megoldást.
Az MSI részéről még ennyi sem látott napvilágot, így nem tudhatjuk, hogy pontosan milyen specifikáció állna azok rendelkezésére, akik az olvasó készülék megvásárlása mellett döntenek majd. Egyelőre annyi tűnik biztosnak, hogy a két PC-gyártó megfelelőnek találja a piacot a terjeszkedés folytatására és a netbook megoldások után az e-olvasók nyerhetik el a slágertermék jelzőt. Külső piaci elemzők egyetértenek abban, hogy ebben a szegmensben a belépéshez szükséges követelmények még a netbookok esetében is alacsonynak mondható szint alatt helyezkednek el, az igazi kérdés azonban nem az, hogy ki tud először beszállni saját fejlesztéssel.
A lényeg azonban a tartalmakon, vagyis a készülékekkel együtt kínált digitális gyűjteményen, valamint a letöltéseket és a terjesztést biztosító online rendszeren van - az Amazon is nyilván meglévő internetes platformja miatt alakíthatta ki jelenlegi kedvező pozícióját, amihez persze kellettek a megfelelő időben piacra dobott Kindle készülékek is.
A szakértők azt is kiemelik, hogy az e-olvasók egyelőre Észak-Amerikában és Európában számíthatnak kiemelt népszerűségre, míg Ázsiában az eltérő szokások miatt ilyen felívelésre nem lehet számítani - így kérdéses, hogy milyen üzleti potenciál van a szegmensben a tajvani gyártók számára.