Berta Sándor
Egyre keresettebbek a webfunkciós televíziók
Napjainkra a felhasználók számára fontos lett, hogy az internetes tartalmakat a tévéiken is megtekinthessék. A folyamat nem elsősorban a gyártóknak köszönhető, hiszen ők hiába dobnának piacra webfunkciókkal ellátott termékeket, ha azokra nem lenne kereslet.
A jelenség sokkal inkább arra vezethető vissza, hogy sok ember életében az internet annyira fontossá vált, hogy nem akar lemondani róla, illetve az online tartalmakról a televízió előtt ülve sem. A Quixel Research amerikai piackutató cég felméréséből kiderült, hogy csak az idei esztendő második negyedévében 40 százalékkal nőtt a televíziógyártók webképes készülékekből származó forgalma. Míg az első negyedévben ez az összeg 776 millió dollárt tett ki, addig a második negyedévben már elérte a több mint 1 milliárd dollárt.
"A fogyasztóknak az internetezésre alkalmas televíziókra való átállítása pont jókor történik. A kereslet növekedése számos tényezőre vezethető vissza. Az első, hogy a legtöbb ember otthonában már van szélessávú internethozzáférés. Ráadásul egyre több úgynevezett prémium tartalom érhető el a világhálón és a gyártók megpróbálják kiaknázni, hogy a felhasználók szeretnék az online anyagokat a tévéik képernyőjén is látni, használni" - jegyezte meg Tamaryn Pratt, a Quixel Research elemzője. Az amerikai szakemberek becslése szerint jelenleg a webképes televízióknak csupán a 15-20 százaléka csatlakozik valójában a világhálóhoz. Ez az arány azonban az évtized végére jelentősen nőhet.
Érdekesség, hogy a legtöbb eladott készülék nem webképes, hanem plazma-televízió volt. Ebben a szektorban az első negyedévhez viszonyítva 202 százalékkal több terméket értékesítettek és 163 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak. A teljes forgalom 293 millió dollárt tett ki. Az LCD-képernyőknél az eladott eszközök száma 40 százalékkal, a forgalom pedig 20 százalékkal nőtt és utóbbi elérte a 795 millió dollárt. Roland Raithel, a német Loewe szóvivője úgy vélte, hogy a felmérés eredményei nem meglepőek, mivel a felhasználók számára nagyon vonzó, hogy összeköthetik az online tartalmakat a mai televíziók kiváló képminőségével.
A gyártó már 14 évvel ezelőtt felismerte a két technológia ötvözésében rejlő lehetőségeket és már az 1995-ös berlini IFA kiállításon bemutatta a világ első webképes tévéjét, amely 1997-ben jelent meg a piacon. A szakember elmondta, hogy akkoriban még a piac és a fogyasztók nem voltak felkészülve az ilyen megoldásokra. Ma viszont már teljesen más a helyzet és a fogyasztók nagyon nyitottak az internet és a tévé ötvözéséből fakadó lehetőségekre. A legnagyobb problémát jelenleg az egységes szabványok hiánya jelenti. Amennyiben ezeket is kidolgozzák, úgy az online tartalmakat megjelenítésére képes televíziók valóban meghódíthatják a világot.
A piac növekvő fontosságát mutatja, hogy az idén netképes televíziót mutatott be az Intel és a Yahoo, a Samsung, legutóbb pedig az LG. Egyre gyakoribb az is, hogy a gyártók és a tartalomszolgáltatók együttműködnek.
A jelenség sokkal inkább arra vezethető vissza, hogy sok ember életében az internet annyira fontossá vált, hogy nem akar lemondani róla, illetve az online tartalmakról a televízió előtt ülve sem. A Quixel Research amerikai piackutató cég felméréséből kiderült, hogy csak az idei esztendő második negyedévében 40 százalékkal nőtt a televíziógyártók webképes készülékekből származó forgalma. Míg az első negyedévben ez az összeg 776 millió dollárt tett ki, addig a második negyedévben már elérte a több mint 1 milliárd dollárt.
"A fogyasztóknak az internetezésre alkalmas televíziókra való átállítása pont jókor történik. A kereslet növekedése számos tényezőre vezethető vissza. Az első, hogy a legtöbb ember otthonában már van szélessávú internethozzáférés. Ráadásul egyre több úgynevezett prémium tartalom érhető el a világhálón és a gyártók megpróbálják kiaknázni, hogy a felhasználók szeretnék az online anyagokat a tévéik képernyőjén is látni, használni" - jegyezte meg Tamaryn Pratt, a Quixel Research elemzője. Az amerikai szakemberek becslése szerint jelenleg a webképes televízióknak csupán a 15-20 százaléka csatlakozik valójában a világhálóhoz. Ez az arány azonban az évtized végére jelentősen nőhet.
Érdekesség, hogy a legtöbb eladott készülék nem webképes, hanem plazma-televízió volt. Ebben a szektorban az első negyedévhez viszonyítva 202 százalékkal több terméket értékesítettek és 163 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak. A teljes forgalom 293 millió dollárt tett ki. Az LCD-képernyőknél az eladott eszközök száma 40 százalékkal, a forgalom pedig 20 százalékkal nőtt és utóbbi elérte a 795 millió dollárt. Roland Raithel, a német Loewe szóvivője úgy vélte, hogy a felmérés eredményei nem meglepőek, mivel a felhasználók számára nagyon vonzó, hogy összeköthetik az online tartalmakat a mai televíziók kiváló képminőségével.
A gyártó már 14 évvel ezelőtt felismerte a két technológia ötvözésében rejlő lehetőségeket és már az 1995-ös berlini IFA kiállításon bemutatta a világ első webképes tévéjét, amely 1997-ben jelent meg a piacon. A szakember elmondta, hogy akkoriban még a piac és a fogyasztók nem voltak felkészülve az ilyen megoldásokra. Ma viszont már teljesen más a helyzet és a fogyasztók nagyon nyitottak az internet és a tévé ötvözéséből fakadó lehetőségekre. A legnagyobb problémát jelenleg az egységes szabványok hiánya jelenti. Amennyiben ezeket is kidolgozzák, úgy az online tartalmakat megjelenítésére képes televíziók valóban meghódíthatják a világot.
A piac növekvő fontosságát mutatja, hogy az idén netképes televíziót mutatott be az Intel és a Yahoo, a Samsung, legutóbb pedig az LG. Egyre gyakoribb az is, hogy a gyártók és a tartalomszolgáltatók együttműködnek.