Gyurkity Péter
Netképes televíziókat mutat be az Intel és a Yahoo
A két cég a jövőben közösen szeretné meghódítani a nappalit az új netképes televízió készülékekkel, amelyek az Intel processzorait, valamint a Yahoo Widget-technológiáját is támogatják.
Az Intel a maga részéről már közölte a CES várható programját (már ami saját bemutatóikat illeti), a két cég közös terveiről pedig egyéb források számoltak be a napokban. Utóbbiból megtudhattuk, hogy mivel is készülnek a kiállításra - a netképes televíziók a hagyományos programok mellett az interneten található tartalmakat kínálják könnyen és egyszerűen elérhető formában.
Az Intel chipjeit is tartalmazó készülékeket a páros új partnerei, így például a Samsung és a Toshiba gyártják majd, a legfontosabb opció pedig az internetes kínálat megjelenése. Az ily módon kiegészített készülékek ugyanis a Yahoo Widget Channel névre keresztelt megoldását is támogatják, ez pedig a személyi számítógépeken már-már mindennaposnak számító widgeteket (a Vista esetében gadgeteket) teszi elérhetővé a televíziós programok mellett. Nagy különbség, hogy ezúttal a távirányítóval is igénybe vehetjük a képernyőn elhelyezkedő eszközöket, vagyis a megszokott műsor követése mellett figyelemmel kísérhetjük a kiválasztott eBay-aukciókat, Twitter-blogokat, illetve Flickr-fotógyűjteményeket.
A jelek szerint az Intel és a Yahoo úgy véli, hogy ezek a készülékek végre valóban meghódíthatják majd a nappalit, feledtetve az eddigi hiábavaló próbálkozásokat, mint amilyen az Intel Viiv volt. Korábban a terület iránt érdeklődő cégek abban reménykedtek, hogy a személyi számítógép szép lassan átveheti a médiaközpont szerepét a nappalikban, ez azonban a mai napig nem következett be. 2009 itt az első áttörést jelentheti majd számukra, 2010-től pedig az internetképes készülékek vehetik át a főszerepet a háztartásokban, fokozatosan leváltva a hagyományos offline termékeket.
Mások ugyanakkor kiemelik, hogy a két cég számára a televíziózás még mindig terra incognitának számít (lévén hogy ők a PC elterjedésének köszönhetik sikereiket és egyáltalán további létüket), ez pedig azt jelenti, hogy sok bukkanó vár még rájuk. A CES alatt meglátjuk, pontosan mit is kínálnak a notórius tévézőknek az új megoldással.
Az Intel a maga részéről már közölte a CES várható programját (már ami saját bemutatóikat illeti), a két cég közös terveiről pedig egyéb források számoltak be a napokban. Utóbbiból megtudhattuk, hogy mivel is készülnek a kiállításra - a netképes televíziók a hagyományos programok mellett az interneten található tartalmakat kínálják könnyen és egyszerűen elérhető formában.
Az Intel chipjeit is tartalmazó készülékeket a páros új partnerei, így például a Samsung és a Toshiba gyártják majd, a legfontosabb opció pedig az internetes kínálat megjelenése. Az ily módon kiegészített készülékek ugyanis a Yahoo Widget Channel névre keresztelt megoldását is támogatják, ez pedig a személyi számítógépeken már-már mindennaposnak számító widgeteket (a Vista esetében gadgeteket) teszi elérhetővé a televíziós programok mellett. Nagy különbség, hogy ezúttal a távirányítóval is igénybe vehetjük a képernyőn elhelyezkedő eszközöket, vagyis a megszokott műsor követése mellett figyelemmel kísérhetjük a kiválasztott eBay-aukciókat, Twitter-blogokat, illetve Flickr-fotógyűjteményeket.
A jelek szerint az Intel és a Yahoo úgy véli, hogy ezek a készülékek végre valóban meghódíthatják majd a nappalit, feledtetve az eddigi hiábavaló próbálkozásokat, mint amilyen az Intel Viiv volt. Korábban a terület iránt érdeklődő cégek abban reménykedtek, hogy a személyi számítógép szép lassan átveheti a médiaközpont szerepét a nappalikban, ez azonban a mai napig nem következett be. 2009 itt az első áttörést jelentheti majd számukra, 2010-től pedig az internetképes készülékek vehetik át a főszerepet a háztartásokban, fokozatosan leváltva a hagyományos offline termékeket.
Mások ugyanakkor kiemelik, hogy a két cég számára a televíziózás még mindig terra incognitának számít (lévén hogy ők a PC elterjedésének köszönhetik sikereiket és egyáltalán további létüket), ez pedig azt jelenti, hogy sok bukkanó vár még rájuk. A CES alatt meglátjuk, pontosan mit is kínálnak a notórius tévézőknek az új megoldással.