Berta Sándor

HD streaming szolgáltatást integrál tévéibe az LG

A dél-koreai elektronikai cég követte a konkurens Samsung példáját és szintén internetes szolgáltatásokat támogató televízióval rukkolt elő.

Az LCD- és a plazmatelevíziók teljesen megszokottá váltak világszerte, bár a felhasználók többségének otthonaiban még nem ezek a készülékek találhatók. A gyártók mindenesetre szabályos versenybe kezdtek, melynek lényege, hogy ki tud több tartalomszolgáltató partnerrel szerződni és több funkciót integrálni a televízióiba. A szakemberek évekkel ezelőtt azt jósolták, hogy a szórakoztató elektronika és az internet össze fog olvadni. A mostanában bemutatkozó termékek ebbe az irányba mutatnak.

Az LG a Vudu nevű HD streaming szolgáltatóval közösen mutatta be legújabb LCD- és plazmatévéjét, amely már külön Set-Top-Box egységek nélkül képes a nagy felbontású filmek megjelenítésére. A Vudu előnye, hogy a felhasználóknak nem kell havidíjat fizetniük, csupán a streamekhez kötődő átalánydíjat kell állniuk. A kínálatban megtalálható alkotások ugyanakkor viszonylag olcsón kikölcsönözhetők, de akár meg is vásárolhatók. Az LG azt tervezi, hogy egyelőre az egyesült államokbeli piacon működik együtt a céggel, az csak később dől el, mikor lesz elérhető a szolgáltatás Európában is.

"A Vuduval folytatott együttműködésünk világosan mutatja a célunkat: szeretnénk a lehető legjobb HD-élményt nyújtani az embereknek. Több nagy felbontású anyaghoz biztosítunk hozzáférést, mint korábban bármikor" - jelentette ki Peter Reiner, az LG marketingvezetője. A szakember hozzátette: a vásárlóknak a jövőben csupán annyi dolguk lesz, hogy megnyomjanak egy gombot és válasszanak a számos 1920x1080 képpont felbontású film közül. A kínálatban jelenleg 2000 ilyen alkotás érthető el és a számuk folyamatosan nő.

Alain Rossmann, a Vudu vezérigazgatója érthetően szintén örült és elmondta, hogy az LG-vel együtt ezzel a lépéssel kidolgozták a HD-művekhez való hozzáférés ipari szabványát. Az LG Netcast-családjába tartozó televíziók már most is képesek a YouTube, a Yahoo widgetek és a Netflix online videotéka használatára. "Éveket vártam erre a pillanatra" - közölte nem véletlenül Edward Lichty, a Vudu ügyvezető-helyettese. A bejelntés fontossága egyértelmű: a cégek a Set-Top-Boxok helyett végre a vásárlókra, a televíziókra és az azokhoz kapcsolódó szolgáltatásokra koncentrálhatnak.

A Vizio amerikai tévés producer vállalat is azt tervezi, hogy integrálja a Vudut a készülékeibe. Az együttműködésekre jó példa, hogy nemrég a Sony jelentette be, hogy a jövőben együttműködik a Netflixszel, míg a Samsung a Blockbuster nevű video-on-demand szolgáltatással kooperál. Januárban egyébként az Intel és a Yahoo, márciusban pedig a Samsung mutatta be a netképes televízióit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tgunda #2
    Az LG is belesett a fejlesztési csapdába: mindenféle csalogató ujdonságot belegyömöszölnek a tévéikbe, de ugyanakkor nincs egy pár filléres egyszerű fejhallgatókimenet a tévéiken.
  • FuryAlpha #1
    kuul!