Berta Sándor

Blu-ray filmekbe integrált reklám

Úgy tűnik, hiába várta sok felhasználó, hogy sikerül elfogadható megoldást találni az egyre több reklám jelentette problémára. A rossz hír, hogy a hirdetések már a legújabb technológiákban is megjelennek.

Ahogy a 21. századi népmondás tartja: a reklámfolyamot néha megszakítja néhány percnyi film vagy egy rövid híradó. S valóban, gyakran bosszankodnak amiatt az emberek, hogy túl sok reklámmal és termékajánlóval tömik a fejünket. Félő, hogy mindez a jövőben is így marad, csak annyi változik, hogy a hirdetések célzottak lesznek, kifejezetten a mi érdeklődési körünkbe tartozó területeket fognak érinteni.

A Sony mérnökei egy olyan módszert találtak ki, amely mind a reklámozók, mind pedig a felhasználók számára elfogadható lehet. Az elképzelések szerint a BD Live szolgáltatásnak köszönhetően ugyan lesznek interaktív hirdetések a Blu-ray filmeken, azonban ezeket annyira finoman és harmonikusan próbálják majd integrálni a művekbe, hogy szinte fel se tűnjenek a nézőknek.


A konszern már élesben be is mutatta a rendszert. Martin Scorsese A tégla című filmjét módosították és a különleges változat egyik jelenetében egy fiú ült egy étteremben. Az eredeti verzióban a pult előtte üres volt, a speciális változatban viszont a BD Livenak köszönhetően hirtelen felbukkant az egyik sarokban egy doboz energiaital. A termék diszkréten megbújt a háttérben, nem volt hivalkodó, sem zavaró, ugyanakkor aki akarta, észrevehette. A Sony szerint mindez bármelyik jelenetben megvalósítható. A fotókat a központi szerverről lehet letölteni és bármely tetszőleges jelenetben, illetve helyen elhelyezhetők a kért időpontban és időtartamig.

Így egy idő után senki sem lepődik majd meg, ha Humphrey Bogart a legújabb cigarettamárkát fogja reklámozni, Steve McQueen az éppen piacra dobott autót vezeti és Marilyn Monroe a legújabb ruhakollekciókban pompázik majd. Még szerencse, hogy a szolgáltatások opcionálisak, vagyis, aki akarja megnézheti a film eredeti, dinamikusan elhelyezett reklámoktól mentes változatát is. Azonban ki tudja, hogy ezt meddig tehetjük még meg?

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Maxoutenergy #36
    Sziasztok!

    Maxout Energy Drink- egészséges energiaital került forgalomba 2008 szeptemberében.



    http://www.energia.maxoutenergy.com
  • Atyuska #35
    Ha nincs net, nincs honnét letölteni a reklám betéteket, azaz marad az eredeti..
  • lapaleves #34
    mondjuk aki azt hiszi, hogy rá neme hatnak a reklámok, az nemigen van tisztában a brutális háttérinformációs rendszerrel, ami az egészet vezérli. a megelőzés az egyetlen orvosság, ha már láttad buktad. legalább egy kicsit.
  • lapaleves #33
    ezek ugye nem azok a filmek, amiket azért vesz pénzért az ember, hogy reklám nélkül nézze? vagy én értem félre és ezek ingyé lesznek? vagy ezek direkt "tudjuk, hogy letöjtöd kis gonosz warezoló" filmek?
  • Sippie #32
    és az téged miért zavar?
    JTBM: a starcraft2 nem lesz tele reklámokkal.
    Grifidos: ez a magyar jogszabályok, vagy az amerikai? nem mind1
  • warchief #31
    Szerintem a régebben készült filmekhez, főleg az értékesebb filmekhez nemigen szabadna hozzányúlni. Az más kérdés, ha eleve úgy készítik a filmet a későbbiekben, hogy beilleszthető a reklám. Egy kocsmajelenetnél tényleg tökmindegy, hogy milyen sört iszik a szereplő. De azért néhány filmnél igencsak nehéz úgy elhelyezni egy reklámot, hogy az ne legyen zavaró (pl Gyűrűk ura).
  • Adenoma #30
    mindemellett amíg a reklámtörvények nincsenek rendesen megregulázva, addig így maradnak. hd adásoknál nem tekerhetsz előre, ha épp timeshift-el nézel egy filmet, amikor a reklámblokkhoz érsz. fizetsz érte, és hülyének néznek. szórakozni akarsz, és megnéznél egy filmet, a kábeltv-n, amikor fizettél az adásért, a kábelbekötésért, a tv-ért, és nyomják az agyadba a tampont, a hitelt.
  • Adenoma #29

    ezmeg egy üres dvd a megoldás
  • Sanyix #28
    Pedig de. Versenynél nem merték volna megtenni...
  • Wittgen #27
    És még csodálkoznak majd, hogy miért erősödik majd a warez.