SG.hu
Lassan termőre fordulnak a Microsoft MI-beruházásai
A technológiai óriás negyedéves eredményeiben kiemelendő a felhőalapú számítástechnika erős növekedése, amelyet a generatív mesterséges intelligencia területén nyújtott szolgáltatásai tápláltak.
A Microsoft újabb jelét adta annak, hogy a mesterséges intelligenciába történő komoly befektetései kezdik meghozni gyümölcsüket, mivel az év első három hónapjáról 17 százalékos bevétel- és 20 százalékos profitnövekedésről számolt be. A bevétel 61,9 milliárd dollár volt, szemben az egy évvel korábbi 52,9 milliárd dollárral. A nyereség 21,9 milliárd dollárt ért el, 18,3 milliárd dollárról nőtt ennyire. Egy évvel azután, hogy a Microsoft elkezdte az MI-t minden tevékenységébe beépíteni, a vállalat közölte, hogy a felhőalapú számítástechnika zászlóshajója, az Azure eladásai 31 százalékkal nőttek. Ennek a növekedésnek több mint egyötöde a generatív MI-szolgáltatásokból származott, amelyek közé tartozik a partner, az OpenAI által kifejlesztett technológiához való hozzáférés értékesítése.
Az elmúlt negyedévekben a Microsoft az MI-nek köszönhetően piaci részesedést rabolt a vezető felhőszolgáltatótól, az Amazontól. Januárban a vállalat közölte, hogy 53 000 ügyfél használja felhőalapú MI-szolgáltatásait, egyharmaduk új Azure-ügyfele. "Az Azure szinte mindenki számára, aki bármilyen MI-projektet végez, fontos kikötővé vált” - mondta Satya Nadella, a vezérigazgató.
Ez volt az első teljes negyedév, amikor a kereskedelmi ügyfelek a Microsoft irodai csomagjának egy olyan változatát kaphatták meg, amely tartalmazott olyan MI-eszközöket, mint például a megbeszélések leiratának elkészítése a Teamsben vagy a dokumentumok összefoglalása a Wordben. Bár a vállalat nem közölte, hogy hány MI-előfizetést - amelyek havi 30 dollárba kerülnek - adott el, a kereskedelmi előfizetések száma 15 százalékkal nőtt. Nadella elmondta, hogy számos vállalati ügyfél - köztük a BP olajipari óriás és a Novo Nordisk gyógyszergyártó - egyenként több mint 10 000 licencet vásárolt.
A Microsoft 13 milliárd dollárt szánt az OpenAI-val, a ChatGPT chatbot készítőjével kötött partnerségére, és világszerte új adatközpontokat épített, hogy kielégítse a várhatóan egyre nagyobb MI-keresletet. A vállalat az év első három hónapjában 14 milliárd dollárt költött tőkeköltségekre és lízingre, szemben az előző negyedévi 11,5 milliárd dollárral. Amy Hood, a Microsoft pénzügyi vezetője elmondta, hogy a vállalat tovább növeli a kiadásokat, és hangsúlyozta, hogy a beruházásokat az ügyfelek érdeklődésének megfelelően hajtják végre. „Ebben a pillanatban valóban akkora a keresletünk, amely egy kicsit meghaladja a kínálatunkat” - mondta.
A Microsoft legfontosabb fogyasztói terméke, a játékipar 51 százalékkal 5,5 milliárd dollárra nőtt, amihez nagyban hozzájárult az Activision Blizzard, a Call of Duty és más nagysikerű játékok gyártójának 69 milliárd dolláros felvásárlása tavaly októberben. Az új személyi számítógépekre előtelepített Windows szoftverekből származó bevétel pedig 11 százalékkal nőtt, nagyobb mértékben, mint amire a vállalat számított, mivel a világjárvány után stabilizálódott a személyi számítógépek piaca.
A Microsoft újabb jelét adta annak, hogy a mesterséges intelligenciába történő komoly befektetései kezdik meghozni gyümölcsüket, mivel az év első három hónapjáról 17 százalékos bevétel- és 20 százalékos profitnövekedésről számolt be. A bevétel 61,9 milliárd dollár volt, szemben az egy évvel korábbi 52,9 milliárd dollárral. A nyereség 21,9 milliárd dollárt ért el, 18,3 milliárd dollárról nőtt ennyire. Egy évvel azután, hogy a Microsoft elkezdte az MI-t minden tevékenységébe beépíteni, a vállalat közölte, hogy a felhőalapú számítástechnika zászlóshajója, az Azure eladásai 31 százalékkal nőttek. Ennek a növekedésnek több mint egyötöde a generatív MI-szolgáltatásokból származott, amelyek közé tartozik a partner, az OpenAI által kifejlesztett technológiához való hozzáférés értékesítése.
Az elmúlt negyedévekben a Microsoft az MI-nek köszönhetően piaci részesedést rabolt a vezető felhőszolgáltatótól, az Amazontól. Januárban a vállalat közölte, hogy 53 000 ügyfél használja felhőalapú MI-szolgáltatásait, egyharmaduk új Azure-ügyfele. "Az Azure szinte mindenki számára, aki bármilyen MI-projektet végez, fontos kikötővé vált” - mondta Satya Nadella, a vezérigazgató.
Ez volt az első teljes negyedév, amikor a kereskedelmi ügyfelek a Microsoft irodai csomagjának egy olyan változatát kaphatták meg, amely tartalmazott olyan MI-eszközöket, mint például a megbeszélések leiratának elkészítése a Teamsben vagy a dokumentumok összefoglalása a Wordben. Bár a vállalat nem közölte, hogy hány MI-előfizetést - amelyek havi 30 dollárba kerülnek - adott el, a kereskedelmi előfizetések száma 15 százalékkal nőtt. Nadella elmondta, hogy számos vállalati ügyfél - köztük a BP olajipari óriás és a Novo Nordisk gyógyszergyártó - egyenként több mint 10 000 licencet vásárolt.
A Microsoft 13 milliárd dollárt szánt az OpenAI-val, a ChatGPT chatbot készítőjével kötött partnerségére, és világszerte új adatközpontokat épített, hogy kielégítse a várhatóan egyre nagyobb MI-keresletet. A vállalat az év első három hónapjában 14 milliárd dollárt költött tőkeköltségekre és lízingre, szemben az előző negyedévi 11,5 milliárd dollárral. Amy Hood, a Microsoft pénzügyi vezetője elmondta, hogy a vállalat tovább növeli a kiadásokat, és hangsúlyozta, hogy a beruházásokat az ügyfelek érdeklődésének megfelelően hajtják végre. „Ebben a pillanatban valóban akkora a keresletünk, amely egy kicsit meghaladja a kínálatunkat” - mondta.
A Microsoft legfontosabb fogyasztói terméke, a játékipar 51 százalékkal 5,5 milliárd dollárra nőtt, amihez nagyban hozzájárult az Activision Blizzard, a Call of Duty és más nagysikerű játékok gyártójának 69 milliárd dolláros felvásárlása tavaly októberben. Az új személyi számítógépekre előtelepített Windows szoftverekből származó bevétel pedig 11 százalékkal nőtt, nagyobb mértékben, mint amire a vállalat számított, mivel a világjárvány után stabilizálódott a személyi számítógépek piaca.