Gyurkity Péter

Samsung, Sony: új Blu-ray termékek a láthatáron

A két gyártó újabb lejátszókkal szeretné bebiztosítani a generációváltás ütemének felgyorsítását, amely a rivális tábor távozása ellenére sem tölti el elégedettséggel az érintetteket.

Mind a Samsung, mind pedig a Sony kizárólag Japánban jelentette be az új lejátszók közeli érkezését, és az értékesítést is egyedül a szigetországban tervezik. A negyedik generációs példányok a már megszokott jellemzőkkel érkeznek, itt-ott némi hiányossággal. Első körben három új készülék bukkan majd fel, májusban és júniusban.

A Sony ebből két saját asztali Blu-ray íróval veszi ki a részét, amelyek a BDZ-A70 és BDZ-T90 jelzést kapták a gyártó illetékeseitől. Előbbi 320 GB-os merevlemezzel érkezik, valamint egy iLink csatlakozóval, lehetővé téve a DV camcorderek csatlakoztatását, míg utóbbiról már hiányzik a csatlakozó, cserébe 500 GB-os merevlemezt kapott a lejátszó. Mindkét készülék 1600 dolláros áron érkezik, vagyis nem lesz olcsó játék beruházni az új jövevényekbe. Szakértők szerint egyértelmű, hogy a Sony korábbi ígéretét igyekszik beváltani, miszerint igyekeznek az egyedüli, meghatározó szabvánnyá tenni saját formátumukat a videófelvevőkön.


Sony BDZ-A70

A Samsung egy új lejátszó piacra dobását tervezi, mégpedig már májusban. Ez a már korábban beharangozott BD-P1500 , amely természetesen 1080p támogatással, illetve a hagyományos DVD és CD korongok kezelésével érkezik. Érdekes, hogy a gyártótól kikerülő készülékekről hiányzik a BD Live, vagyis az interaktív, internetkapcsolatot igénylő rendszer, amely a szabvány egyik fontos újítása volt az utóbbi hónapokban. A vásárlók ezt a hiányosságot később pótolhatják majd, az interneten, illetve USB-kártyák segítségével.

A Samsung lejátszója mindössze 400 dollárt kóstál majd, vagyis fogyasztható áron érkezik - egyelőre kizárólag Japánban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #3
    Azért az ilyen, nem túl nagy mennyéségben gyártott, nem olcsó cuccokra legalább a filléres spórolósdi nem jellemző, amikor pl. a lehető legszarabb kondikat használják, amik egy év múlva kiszáradnak, csak mert pár fillérrel olcsóbb.
  • slickboy #2
    Hát ja, az exkluzivitás sulykolásával csak a termék imidzsét kívánják növelni, ugye mennyire prémium cucc is ez. Ugyanolyan tömegtermék mint a többi, csak egyelőre drága, hogy visszajöjjön a fejlesztésbe ölt összeg meg némi profit is legyen.
  • Tetsuo #1
    Kizarolag barki megrendelheti.