Gyurkity Péter
A Yahoo a Google irányába tapogatózik
A két vállalathoz közel álló források szerint a Yahoo a hirdetési platformok szegmensében a további együttműködés híve, amit a Google illetékesei igyekeznek egy új megállapodással megalapozni, lehetőleg kikerülve a trösztellenes kifogásokat.
Ezek a források arról számoltak be, hogy a rövid, ám annál sikeresebb tesztperiódust követően a Yahoo vezetése az újabb lehetőséget keresi a riválissal való szorosabb együttműködésre. Ez már csak azért is érdekes, mert az ismételt redmondi rohamokat elhárították, hogy megőrizzék a vállalat függetlenségét, igaz azt nem mulasztották el megjegyezni, hogy a megfelelő ár esetén hajlandók lennének ismét tárgyalni. Ez azonban nem jelent meg a színen, így egyedül a Google maradt állva a gáton.
A friss értesülés szerint a Yahoo már a jövő héten nyélbe ütné és bejelentené az új szerződést, amelynek értelmében egy olyan nyílt hirdetési platformot hoznának létre, amelyet akár a Microsoft, vagy az AOL is felhasználhatna saját oldalain. Ezzel a megoldással szeretnék elkerülni a trösztellenes kifogásokat, amelyek nagy akadályt jelentenek egy szoros együttműködés kialakításában. Bár ez utóbbi a résztvevők szerint nem haladja meg a Microsoft ajánlata jelentette veszélyeket, az nyilvánvaló, hogy - különösen a hirdetési szegmensben - a két keresőcég szövetsége korábban nem látott egyeduralmat jelentene, márpedig a Google előnye már most is jelentős ezen a területen.
Kent Walker, a Google jogi szakértője jelenleg is gőzerővel dolgozik az aláírandó szerződés szövegezésén és utolsó változtatásain, hogy a lehető legkevesebb ellenvetés érkezzen a szabályozó hatóságok részéről. Ez azonban néhány kívülálló szerint csak papíron teszi majd lehetővé az egyenlő feltételeket, ugyanis a közös használat esetén minden bizonnyal a Google rendszerében megjelenő hirdetések bukkannának fel a többi oldalon is. Ezzel bebetonoznák saját sikerüket, bár ehhez nyilván nem fognak asszisztálni a többiek.
A keresőcég azzal hárítja el a kifogásokat, hogy egy jól működő rendszer nem lehet hátrányos megoldás. Meglátjuk, miként vélekednek majd erről a riválisok.
Ezek a források arról számoltak be, hogy a rövid, ám annál sikeresebb tesztperiódust követően a Yahoo vezetése az újabb lehetőséget keresi a riválissal való szorosabb együttműködésre. Ez már csak azért is érdekes, mert az ismételt redmondi rohamokat elhárították, hogy megőrizzék a vállalat függetlenségét, igaz azt nem mulasztották el megjegyezni, hogy a megfelelő ár esetén hajlandók lennének ismét tárgyalni. Ez azonban nem jelent meg a színen, így egyedül a Google maradt állva a gáton.
A friss értesülés szerint a Yahoo már a jövő héten nyélbe ütné és bejelentené az új szerződést, amelynek értelmében egy olyan nyílt hirdetési platformot hoznának létre, amelyet akár a Microsoft, vagy az AOL is felhasználhatna saját oldalain. Ezzel a megoldással szeretnék elkerülni a trösztellenes kifogásokat, amelyek nagy akadályt jelentenek egy szoros együttműködés kialakításában. Bár ez utóbbi a résztvevők szerint nem haladja meg a Microsoft ajánlata jelentette veszélyeket, az nyilvánvaló, hogy - különösen a hirdetési szegmensben - a két keresőcég szövetsége korábban nem látott egyeduralmat jelentene, márpedig a Google előnye már most is jelentős ezen a területen.
Kent Walker, a Google jogi szakértője jelenleg is gőzerővel dolgozik az aláírandó szerződés szövegezésén és utolsó változtatásain, hogy a lehető legkevesebb ellenvetés érkezzen a szabályozó hatóságok részéről. Ez azonban néhány kívülálló szerint csak papíron teszi majd lehetővé az egyenlő feltételeket, ugyanis a közös használat esetén minden bizonnyal a Google rendszerében megjelenő hirdetések bukkannának fel a többi oldalon is. Ezzel bebetonoznák saját sikerüket, bár ehhez nyilván nem fognak asszisztálni a többiek.
A keresőcég azzal hárítja el a kifogásokat, hogy egy jól működő rendszer nem lehet hátrányos megoldás. Meglátjuk, miként vélekednek majd erről a riválisok.