Alex
A GTA IV az Xbox 360 reménye
A hónap végén PS3-mon és Xboxon egyszerre jelenik meg a Grand Theft Auto IV, de mégis a Microsoft lehet a játék körüli felhajtás nyertese.
A GTA IV április 29-én jelenik meg, és jelentősége akkora, hogy milliárd dolláros üzleteket befolyásol, cégeket emelhet fel és dönthet romba. Nem csak az Take-Two EA általi felvásárlását befolyásolja (siker esetén olyannyira megugrik a Take-Two részvények ára, hogy ellehetetleníti azt), hanem lényeges tényező a Microsoft - Sony párharc során is.
A Microsoft pletykák szerint mintegy 50 millió dollárt fizetett azért, hogy ősszel exklúzív GTA IV tartalmak jelenhessenek meg onilne szolgáltatásán, és ezt a tényt agresszívan reklámozza is. A hirdetésekre szánt büdzsé nagysága a tavaly megjelent Halo 3-mal megegyező mértékű, és célja, hogy a fogyasztók fejében összekapcsolja a két márkát kijelentve, hogy az Xbox 360-as platform a Rockstar választott otthona.
A módszer úgy tűnik, eredményes: az NPD márciusi adatai szerint míg a PS3-ból 257 000, addig Xbox 360-ból 262 000 példányt adtak el az Egyesült Államokban - persze a Nintendo a kettőt együtt is lekörözve, összesen 721 000 darab Wii-t és alig kevesebb, 698 000 DS tenyérgépet értékesített egy hónap alatt. Persze a Sony-t sem kell félteni, a bejelentésre reagáló közleményükben természetesen a statisztikák pozitív oldalát nézik, kihangsúlyozva, hogy év-év viszonylatban a PS3 eladások 98%-kal növekedtek, és emellett 297 011 PSP-n is túladtak.
Japánban persze némileg más a helyzet, de kevésbé is számít, mivel a boltokban elkelt konzolok mennyisége jóval kisebb az észak-amerikainál. A Media Create szerint a szigetországban egy hét alatt, április 7. és 13. között 46 000 Wii, 8232 PS3, 6834 PS2 és mindössze 1147 Xbox 360 kelt el.
A GTA IV április 29-én jelenik meg, és jelentősége akkora, hogy milliárd dolláros üzleteket befolyásol, cégeket emelhet fel és dönthet romba. Nem csak az Take-Two EA általi felvásárlását befolyásolja (siker esetén olyannyira megugrik a Take-Two részvények ára, hogy ellehetetleníti azt), hanem lényeges tényező a Microsoft - Sony párharc során is.
A Microsoft pletykák szerint mintegy 50 millió dollárt fizetett azért, hogy ősszel exklúzív GTA IV tartalmak jelenhessenek meg onilne szolgáltatásán, és ezt a tényt agresszívan reklámozza is. A hirdetésekre szánt büdzsé nagysága a tavaly megjelent Halo 3-mal megegyező mértékű, és célja, hogy a fogyasztók fejében összekapcsolja a két márkát kijelentve, hogy az Xbox 360-as platform a Rockstar választott otthona.
A módszer úgy tűnik, eredményes: az NPD márciusi adatai szerint míg a PS3-ból 257 000, addig Xbox 360-ból 262 000 példányt adtak el az Egyesült Államokban - persze a Nintendo a kettőt együtt is lekörözve, összesen 721 000 darab Wii-t és alig kevesebb, 698 000 DS tenyérgépet értékesített egy hónap alatt. Persze a Sony-t sem kell félteni, a bejelentésre reagáló közleményükben természetesen a statisztikák pozitív oldalát nézik, kihangsúlyozva, hogy év-év viszonylatban a PS3 eladások 98%-kal növekedtek, és emellett 297 011 PSP-n is túladtak.
Japánban persze némileg más a helyzet, de kevésbé is számít, mivel a boltokban elkelt konzolok mennyisége jóval kisebb az észak-amerikainál. A Media Create szerint a szigetországban egy hét alatt, április 7. és 13. között 46 000 Wii, 8232 PS3, 6834 PS2 és mindössze 1147 Xbox 360 kelt el.