Gyurkity Péter
Februárban a Wii nyert a konzolok versenyében
Az év második hónapjában ismét a Wii vitte el a pálmát, amit azzal indokolnak, hogy a Nintendo a laikusok számára vonzóbb ajánlattal állt elő. A játékeladásoknál az Xbox 360 vezet és az új tartalmak változtathatnak a helyzeten.
A Reuters az NPD Group friss tengerentúli felmérésére hivatkozva tette közzé összeállítását a három rivális konzol februári teljesítményéről. Az rögtön kitűnik, hogy a Nintendo egyelőre győztesen kerül ki a versenyfutásból, legalábbis ha a forgalmat nézzük, hiszen mindkét vetélytársánál több példányt tudtak eladni termékükből. Sikeresnek bizonyult tehát a cég stratégiája, amely a család többi tagjának meghódítását tűzte ki célul.
Az észak-amerikai kontinensen februárban 335 ezer Wii kelt el, szemben a 228 ezer Xbox 360, valamint a 127 ezer PS3 konzollal. Az összesített adatok szerint az USA-ban 5 millió Xbox 360 áll szemben 1,86 millió Wii-vel és 1,1 millió PS3-mal, ez azonban főleg a korai megjelenésből adódik. "A Nintendo esetében egyértelműen megfigyelhető a piac alapos kibővítése, amely immár túlnőtt a játékosokon" - magyarázta Michael Gartenberg, a Jupiter Research elemzője.
Politikailag korrekt sajtófotó
Abban a szakértők is egyetértenek, hogy a Wii - amely a játékokra, az élményre helyezi a hangsúlyt - könnyebben érthető és vonzóbb ajánlatot jelent a laikusoknak, akik nem szívesen vesződnek a nagyobb konzolokkal. A Nintendo azonban csak a játékokat kínálja számukra, míg a Sony és a Microsoft már egyéb szolgáltatásokkal ötvözné saját fejlesztését, hogy az megtalálja méltó helyét a nappaliban.
Példaként említhető itt a PlayStation Home, illetve az Xbox Live kibővítése mozifilmekkel és egyéb tartalmakkal. A Wii ezzel szemben egyetlen hírcsatornát kínál, ami hosszú távon nem lesz elegendő az izmosabb riválisokkal szemben - persze ez nem is feltétlenül cél. A PS3 és az Xbox 360 azonban idővel háttérbe szoríthatja az olcsó, mindössze 250 dollárba kerülő Wii-t, amely többek között ára miatt ilyen népszerű.
Érdekes, hogy a játékeladásoknál már az Xbox második generációja vezet: a februári Top10-ben 6 Xboxos fejlesztés kapott helyet (köztük az elsővel), ezzel szemben a Wii csak hármat tudott felmutatni, a PS3 pedig egyet sem - az utolsó, tizedik helyet egy PS2-es fejlesztés, a Guitar Hero hódította el.
A Reuters az NPD Group friss tengerentúli felmérésére hivatkozva tette közzé összeállítását a három rivális konzol februári teljesítményéről. Az rögtön kitűnik, hogy a Nintendo egyelőre győztesen kerül ki a versenyfutásból, legalábbis ha a forgalmat nézzük, hiszen mindkét vetélytársánál több példányt tudtak eladni termékükből. Sikeresnek bizonyult tehát a cég stratégiája, amely a család többi tagjának meghódítását tűzte ki célul.
Az észak-amerikai kontinensen februárban 335 ezer Wii kelt el, szemben a 228 ezer Xbox 360, valamint a 127 ezer PS3 konzollal. Az összesített adatok szerint az USA-ban 5 millió Xbox 360 áll szemben 1,86 millió Wii-vel és 1,1 millió PS3-mal, ez azonban főleg a korai megjelenésből adódik. "A Nintendo esetében egyértelműen megfigyelhető a piac alapos kibővítése, amely immár túlnőtt a játékosokon" - magyarázta Michael Gartenberg, a Jupiter Research elemzője.
Politikailag korrekt sajtófotó
Abban a szakértők is egyetértenek, hogy a Wii - amely a játékokra, az élményre helyezi a hangsúlyt - könnyebben érthető és vonzóbb ajánlatot jelent a laikusoknak, akik nem szívesen vesződnek a nagyobb konzolokkal. A Nintendo azonban csak a játékokat kínálja számukra, míg a Sony és a Microsoft már egyéb szolgáltatásokkal ötvözné saját fejlesztését, hogy az megtalálja méltó helyét a nappaliban.
Példaként említhető itt a PlayStation Home, illetve az Xbox Live kibővítése mozifilmekkel és egyéb tartalmakkal. A Wii ezzel szemben egyetlen hírcsatornát kínál, ami hosszú távon nem lesz elegendő az izmosabb riválisokkal szemben - persze ez nem is feltétlenül cél. A PS3 és az Xbox 360 azonban idővel háttérbe szoríthatja az olcsó, mindössze 250 dollárba kerülő Wii-t, amely többek között ára miatt ilyen népszerű.
Érdekes, hogy a játékeladásoknál már az Xbox második generációja vezet: a februári Top10-ben 6 Xboxos fejlesztés kapott helyet (köztük az elsővel), ezzel szemben a Wii csak hármat tudott felmutatni, a PS3 pedig egyet sem - az utolsó, tizedik helyet egy PS2-es fejlesztés, a Guitar Hero hódította el.