Gyurkity Péter

Nyílt konzolon dolgozik az Acer

Az elsősorban noteszgépeiről ismert gyártó olyan konzollal venné fel a versenyt a Nintendo és a Microsoft ellen, amely nyílt alapokra építkezne.

Többek között erről is beszélt James T. Wong, a cég alelnöke a BetaNews munkatársának adott interjújában. Kiderült, hogy az Acer nagyon is komoly terveket szövöget a konzolpiaccal kapcsolatban és egy olyan saját megoldással rajtolna el a szegmensben, amely elsősorban eltérő koncepciója révén lenne versenyképes. A vállalat ugyanis teljesen nyílt alapokra helyezné készülékét, így többek között a játékfejlesztő cégeknek sem kellene súlyos licencdíjakat fizetniük.

Ez - legalábbis a szépen hangzó elmélet szerint - többek között azt is jelentené, hogy a konzolra megjelenő játékok ára jóval a megszokott szint alá süllyedne, így pedig sokak számára megérné a teljesen új fejlesztés kipróbálása. Összehasonlításképpen a következő példát hozták fel a külső elemzők, jól szemléltetve az eltérő árakat: az Electronis Arts által készített Need for Speed: ProStreet PC-re megjelent változata a tengerentúlon, az Amazon online boltjában 30 dollárt kóstál, ezzel szemben az Xbox 360 készült verzió 43, a Wii alatt játszható példány 50, végül pedig a PlayStation 3 alatt futó konverzió 60 dollárba kerül, ami a PC-s verzió éppen kétszerese.


Acer Gemstone - a cég a világ harmadik legnagyobb PC gyártója, és Európában, illetve Magyarországon is ők adják el a legtöbb notebookot

Az Acer arra épít, hogy egy nyílt megoldás esetében elhagyhatnák a vaskos licencdíjakat, ezáltal a játékok is jóval olcsóbbá válnának. A nagy kérdés azonban nem ez, hanem a leendő konzol felépítése, teljesítménye, illetve ára, amiről eddig egyetlen szó nem esett. A cég - többi meglévő termékéhez hasonlóan - mind a formát, mind pedig az azokon elérhető alkalmazásokat illetően megújulást, innovációt emleget, ez azonban egyelőre pusztába kiáltott szó, a válasz majd csak az elkészült konzol megismerése után születhet meg.

Kétségtelen, hogy a konzolpiac óriási lehetőségeket rejt magában, azonban nagyon kevesen vehetik fel a kesztyűt az olyan játékosokkal szemben, mint a Sony, a Nintendo és a Microsoft. Ami a szegmens eredményeinek alakulását illeti, igencsak kedvező a kép, hiszen az NPD felmérése szerint tovább javultak az eladási mutatók. Az ünnepek utáni menetrendszerű visszaesést követően februárban ismét több készülék talált gazdára az Egyesült Államokban, ami a további kedvező folytatást vetíti előre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sathinel #55
    Hm kb 7 féle procival, és 5 féle vidkarival próbáltam. Nem azt mondom hogy 8800GT-n ugyanúgy néz ki mint x1300-on, de fut rajta. Az hogy mennyi pénzed van épp, az nem gátol abban hogy használd. sokan itthonról is őskövületnek számító pc-ken játszanak. A lényeg hogy fut több generáció gépein is. Az hogy ati vagy nvidia van alatta nem sokat jelent ugyazon a teljesítményen. És nincs is ott egyik cég logója sem a játék elején hogy mutassa mit ajánlanak hozzá.

    Narumon olvastál William Gibbson könyveket? Na ott a gépek konzolszerűek, de fejleszthetők. A cyberpunk világokban lévő gépek a kettő között helyezkednek el.
  • narumon #54
    "ebből is látszik hogy pl a wow ami minden gépen ugyanúgy fut a legtöbb pénzt hozza a világon"

    De ezt te sem gondolod ugye komolyan? Mármint hogy minden gépen ugyanúgy fut.
  • narumon #53
    "Én lehet hogy vennék konzolt ha fejleszthető lenne, és linux, win is futna rajta. Egyébként vegye meg aki csak játékra használ egy gépet."

    Ez amiről beszélsz ez egy PC. Szóval akkor vegyél egy pct.
  • csomi #52
    Nagyszeru! Ez az amit mar evek ota lehet tudni. De hogy az op rendszerre milyen grafikus szoftverrendszer epul es az, hogy epul a rendszerbe? Valoszinu ez a devkit hosszabb-rovidebb tanulmanyozasa utan kiderulne. Tovabba az is valoszinu, hogy maga a grafikus rendszer programozasa magas szintu 'szabvanyos' hozzaferest biztosit igy nem valoszinu, hogy sokat latna a programozo belole. Ha meg hasonlo fuggvenyekkel operal mint mondjuk az opengl, legalabb is hivas szempontjabol,akkor tokmindegy. Ahogy hallani lehet valoszinuleg a feladatok parhuzamositasa az ami igazan megdolgoztatja a fejlesztoket.
  • sathinel #51
    ebből is látszik hogy pl a wow ami minden gépen ugyanúgy fut a legtöbb pénzt hozza a világon. Persze ehhez agy is kell hogy megértsék a játékfejlesztők hogy azzal a kis pénzel amit a vidkari gyártóktól kapnak hogy ráoptimalizált progit készítsenek, elvesztenek egy csomó embert. Aztán meg sírnak... Egyébként kíváncsi lennék hogy have előfizetésből pl mennyi bevétel van pc-n, és konzolon. Csak a wow 10 milla ember, és még van pár game ami így működik.
  • sathinel #50
    igen ez valahogy így működik de kinek a hibája? az hogy a játékokat nem úgy csinálják hogy mindegyiken fusson, hanem direkt egy vidkari gyártó áll melléjük. Ez kb olyan mint annó a directx-ért is az ms fizetett hogy arra csinálják a programokat. De ahogy meséled tök mindegy hogy directx, vagy opengl mert úgyis optimalizálni kell. Ezek után meg sír a játékfejlesztők szája hogy nem egyszerű programozni pc-re mikor ilyenekben partnerek? Ettől még nem fogok konzolra váltani mert a játékfejlesztőknek kényelmesebb. Eza haldoklás minden új konzol eljövetelénél előjön, majd 1-1.5 év és pc mérföldekkel előrébb. mindezért okolni a hardware-t a jétékkészítők részéről mert így nehéz csinálni meg vicc.
  • dez #49
    A DirectX (vagy épp OpenGL) funkciókat többféleképp is meg lehet valósítani hardverben (és éppen ez történik), és ebből adódóan az egyes dolgok sebessége is eltérő. Az Nvidiáknak pl. jellemzően nagyon jól megy a textúrázás, az ATI-knak meg jellemzően a shading. Most ez abban változott, hogy bizonyos Pixel Shader kódok az egyiken mennek gyorsabban, mások meg a másikon. Vertex Shader és Geometry Shader kódokban az ATI most is gyorsabb, különösen az utóbbiban, amiben kimondottan lassú az Nvidia. (Viszont egyelőre nem használják a játékok [tehát a GS-t], és addig valószínű nem is fogják, amíg nem változik ez a helyzet.) Egyébként ezen kódok alacsony szintű utasításkészlete is eltérő, csak van egy fordító a DirectX-ben is és az OpenGL-ben is, ami magasabb szintű nyelvről fordít. Vagy pl. talán hallottál róla, hogy bizonyos alverziókat vagy csak az egyik valósított meg, másokat meg a másik. Mint pl. most az ATI-k támogatják már a DX10.1-et, az NV-k nem.
  • sathinel #48
    De minek van egységes nyelv, ami kihasználja a kártyák adottságit(DirectX) ha utánna utómunkát kell végezni ahogy írod? vagy a hardvare gyártók nem tartják a szabványt, vagy a dx-el van gond. Mert a kártyának ha normális a driver-e akkor az OS a directx-en keresztül utasítani tudja a megfelelő műveletre. Hardvare-re fogni hogy nem tud valamelyik rendesen dolgozni az gáz. Bővebben kifejthetnéd ha szerinted nem tom jól.
    Szerintem ->az os vezérli a gép részegységeit, directx a vidkarik, stb egységes vezérlésére való amiket egy game használ. Ha itt gondok vannak akkor valami nagyon el van rontva. És lehet itt a sok hardware-t belemagyarázni, de akkor az os, vagy directx, vagy a gyártók csinálnak nem kompatibilis dolgot.
  • dez #47
    Még az OS mindent megold dologhoz, hogy amíg a mesterséges intelligencia nem ér el sokkal többet, mint ma, szükség lesz a programozói találékonyságra, egy OS ezt nem tudja pótolni.
  • dez #46
    A PS3-on alapból egy "slimesített" Linux kernel van, OpenGL ES-sel, továbbá elérhetők ilyenek, mint pl. Physix Celles gyorsítással, de megvan a Havok csomag is. Telepíteni meg többféle Linuxot is lehet. (Persze nem x86-ost, hanem legalábbis PowerPC-s, de legjobb egy direkt PS3-hoz passzított.)