55
  • sathinel
    #55
    Hm kb 7 féle procival, és 5 féle vidkarival próbáltam. Nem azt mondom hogy 8800GT-n ugyanúgy néz ki mint x1300-on, de fut rajta. Az hogy mennyi pénzed van épp, az nem gátol abban hogy használd. sokan itthonról is őskövületnek számító pc-ken játszanak. A lényeg hogy fut több generáció gépein is. Az hogy ati vagy nvidia van alatta nem sokat jelent ugyazon a teljesítményen. És nincs is ott egyik cég logója sem a játék elején hogy mutassa mit ajánlanak hozzá.

    Narumon olvastál William Gibbson könyveket? Na ott a gépek konzolszerűek, de fejleszthetők. A cyberpunk világokban lévő gépek a kettő között helyezkednek el.
  • narumon
    #54
    "ebből is látszik hogy pl a wow ami minden gépen ugyanúgy fut a legtöbb pénzt hozza a világon"

    De ezt te sem gondolod ugye komolyan? Mármint hogy minden gépen ugyanúgy fut.
  • narumon
    #53
    "Én lehet hogy vennék konzolt ha fejleszthető lenne, és linux, win is futna rajta. Egyébként vegye meg aki csak játékra használ egy gépet."

    Ez amiről beszélsz ez egy PC. Szóval akkor vegyél egy pct.
  • csomi
    #52
    Nagyszeru! Ez az amit mar evek ota lehet tudni. De hogy az op rendszerre milyen grafikus szoftverrendszer epul es az, hogy epul a rendszerbe? Valoszinu ez a devkit hosszabb-rovidebb tanulmanyozasa utan kiderulne. Tovabba az is valoszinu, hogy maga a grafikus rendszer programozasa magas szintu 'szabvanyos' hozzaferest biztosit igy nem valoszinu, hogy sokat latna a programozo belole. Ha meg hasonlo fuggvenyekkel operal mint mondjuk az opengl, legalabb is hivas szempontjabol,akkor tokmindegy. Ahogy hallani lehet valoszinuleg a feladatok parhuzamositasa az ami igazan megdolgoztatja a fejlesztoket.
  • sathinel
    #51
    ebből is látszik hogy pl a wow ami minden gépen ugyanúgy fut a legtöbb pénzt hozza a világon. Persze ehhez agy is kell hogy megértsék a játékfejlesztők hogy azzal a kis pénzel amit a vidkari gyártóktól kapnak hogy ráoptimalizált progit készítsenek, elvesztenek egy csomó embert. Aztán meg sírnak... Egyébként kíváncsi lennék hogy have előfizetésből pl mennyi bevétel van pc-n, és konzolon. Csak a wow 10 milla ember, és még van pár game ami így működik.
  • sathinel
    #50
    igen ez valahogy így működik de kinek a hibája? az hogy a játékokat nem úgy csinálják hogy mindegyiken fusson, hanem direkt egy vidkari gyártó áll melléjük. Ez kb olyan mint annó a directx-ért is az ms fizetett hogy arra csinálják a programokat. De ahogy meséled tök mindegy hogy directx, vagy opengl mert úgyis optimalizálni kell. Ezek után meg sír a játékfejlesztők szája hogy nem egyszerű programozni pc-re mikor ilyenekben partnerek? Ettől még nem fogok konzolra váltani mert a játékfejlesztőknek kényelmesebb. Eza haldoklás minden új konzol eljövetelénél előjön, majd 1-1.5 év és pc mérföldekkel előrébb. mindezért okolni a hardware-t a jétékkészítők részéről mert így nehéz csinálni meg vicc.
  • dez
    #49
    A DirectX (vagy épp OpenGL) funkciókat többféleképp is meg lehet valósítani hardverben (és éppen ez történik), és ebből adódóan az egyes dolgok sebessége is eltérő. Az Nvidiáknak pl. jellemzően nagyon jól megy a textúrázás, az ATI-knak meg jellemzően a shading. Most ez abban változott, hogy bizonyos Pixel Shader kódok az egyiken mennek gyorsabban, mások meg a másikon. Vertex Shader és Geometry Shader kódokban az ATI most is gyorsabb, különösen az utóbbiban, amiben kimondottan lassú az Nvidia. (Viszont egyelőre nem használják a játékok [tehát a GS-t], és addig valószínű nem is fogják, amíg nem változik ez a helyzet.) Egyébként ezen kódok alacsony szintű utasításkészlete is eltérő, csak van egy fordító a DirectX-ben is és az OpenGL-ben is, ami magasabb szintű nyelvről fordít. Vagy pl. talán hallottál róla, hogy bizonyos alverziókat vagy csak az egyik valósított meg, másokat meg a másik. Mint pl. most az ATI-k támogatják már a DX10.1-et, az NV-k nem.
  • sathinel
    #48
    De minek van egységes nyelv, ami kihasználja a kártyák adottságit(DirectX) ha utánna utómunkát kell végezni ahogy írod? vagy a hardvare gyártók nem tartják a szabványt, vagy a dx-el van gond. Mert a kártyának ha normális a driver-e akkor az OS a directx-en keresztül utasítani tudja a megfelelő műveletre. Hardvare-re fogni hogy nem tud valamelyik rendesen dolgozni az gáz. Bővebben kifejthetnéd ha szerinted nem tom jól.
    Szerintem ->az os vezérli a gép részegységeit, directx a vidkarik, stb egységes vezérlésére való amiket egy game használ. Ha itt gondok vannak akkor valami nagyon el van rontva. És lehet itt a sok hardware-t belemagyarázni, de akkor az os, vagy directx, vagy a gyártók csinálnak nem kompatibilis dolgot.
  • dez
    #47
    Még az OS mindent megold dologhoz, hogy amíg a mesterséges intelligencia nem ér el sokkal többet, mint ma, szükség lesz a programozói találékonyságra, egy OS ezt nem tudja pótolni.
  • dez
    #46
    A PS3-on alapból egy "slimesített" Linux kernel van, OpenGL ES-sel, továbbá elérhetők ilyenek, mint pl. Physix Celles gyorsítással, de megvan a Havok csomag is. Telepíteni meg többféle Linuxot is lehet. (Persze nem x86-ost, hanem legalábbis PowerPC-s, de legjobb egy direkt PS3-hoz passzított.)
  • dez
    #45
    Attól, hogy a DirecX-szel viszonylag egységesen kezelhetőek, bizonyos dolgok az egyiken mennek jobban, más dolgok meg a másikon. Most is ez van a G8x/G9x, és R6xx között.

    Nem csoda, hogy ilyen felületes tudással nem érted a játékfejlesztés és a hw-kihasználás mélyebb kérdéseit. ;)
  • sathinel
    #44
    The OS will always utilize 1 of 7 SPEs on the Cell chip, and the option to "take" another when needed -- "games have to give it up if requested." In terms of RAM, the OS will use 18.75% of all available RAM (32mb of GDDR3 memory from the RSX chip, 64mb of the XDR memory from the Cell).

    Pontosan nem találtam meg a nevét, de azt már megtaláltam hogy hozd elő:d van azon is mint minden gépre kell hogy tudd használni a hardvare-t az os feladata ezek vezérlése, és a felhasználó parancsainak továbbítása feléjük.
  • csomi
    #43
    Egyebkent szerintem nem a konzol konnyebb programozhatosaga a fobb szempont, hanem a ra keszult anyagok biztos kiforrottabbak mint egy pc-s gepre. Ez pusztan azert van mert 5 ev, ami ugy nez ki csak tolodik, alatt azert rendesen ki lehet ismerni egy gepet es annak minden csinjat binjat. Persze, hogy a pusztan konnyebb programozhatosag egybol cafoljuk elo pelda a ps3 amire egyelore kinszenvedes optimalis kodot osszehozni.
  • csomi
    #42
    Milyen OS van a Nintendon vagy a Sonyn? :)
  • sathinel
    #41
    Én itt arra gondoltam leginkább hogy sokan felhozzák hogy a konzol azért jobb programozásteknikailag mert egységes a gardvare. Ha ezt meg lehet csinálni diretx, openGl alatt is, akkor nem értem hogy ezt miért mondják. Vagy a vidkari, és procigyártók csinálnak el valamit, vagy a programozók ha ezt nehéz megtenniük. A directx-et tudod jól hogy miért szidom. Nem azért amit tud, hanem amit az MS csinált az OpenGL-el, és monopóliumot alakított ki az OS-ével a játékok terén.

    Arhitectúra kezelése? az nem az OS feladata? ha meg van írva jól akkor a játék csak megadja az OS-nek mit csináljon és az végrehajtja. Nem értem még mindíg.
  • csomi
    #40
    Nem a tobbfele videokartya programozasa nehez ha egyseges programozoi feluletet tamogatnak (DirectX, OpenGl) hanem ha teljesen mas architektura. Pontosan nem tudom, nintendo es sony mit hsznal, ha valaki tudja mondja el, de gyanitom valami opengl alapu rendszert. Directx igen is egy nagyon komoly szellemi termek. A legkonnyebben talan ugy lehetne szemleltetni, hogy probalj megirni egy olyan egyszeru programot ami mondjuk haromszeget szinez ki es mukodik tetszoleges Nvidia kartyan es Ati kartyan is, mondjuk ami 3 evnel ujabb. Szoval egy szoftveres primitiv fillezo. Aztan majd rajossz miert is jo, hogy okos emberek csinaltak olyan egyseges fuggveny konyvtarakat amihez nem kell mondjuk magasszintu matematika tudas. :)
  • csomi
    #39
    Carmack nem RAGE nevu csodajara gondoltam most hanem az iranyu torekvesere, hogy a voxel alapu engineket hardveresen tamogato videokartyakat lenne erdemes eroltetni mivel irtozatos teljesitmenyek szabadulnanak fel. Ha tenyleg hinne es tudna is valtoztatni az a nehany vezeto videokartyagyarto megvaltozhatna az irany. Persze akkor nyilvan idovel ez konzolok valamelyik generaciojaban ismegjelenhetne, de a hosszabbodo ciklusvaltoas miatt pc-k megint elonyben lennenek evekig. De en azt hiszem egy kezdo de tehetseges garazscsapatnak egyre kockazatosabb pc-re fejleszteni. Ezert is haldoklik szepen lassan a pc-s jatekipar. HC konzolos jatekos megnevezes nalam kicsit meredek kifejezes.
    En lassan 20 eve konzolozom de a szo ismert ertelmeben nem vagyok hc gamer mert valogatos vagyok es inkabb varok honapokat egy jatekra amit akkor teljesen kivesezek. ES vajon az a jatekos aki mondjuk egy sims-el vagy egy picrossal kepes eveket jatszani az nem hc gamer? Ezek a jatekok tipikusan az ugymond casual reteget celozzak. Mi az hogy hc gamer? Megvaltoztak a jatekos szokasok es igenyek. Raadasul a konzolok hazajaban akkor szarnak arra, hogy ki a HC gamer arc mert ott annyira erdektelen a box hogy az mar szinte szurrealis. Pedig ha valakit akkor a japanokat biztos lehet hc gamernek nevezni.
  • NEXUS6
    #38
    Márpedig mindehol arra megy, hogy szegmentálja a piacot. Lásd pl Vistából hány féle van, vagy X360-ból!!!!

    Elég sokba került neki, de jelenleg még tényleg az X360 az a konzol, amit egy HC gámernek ajánlani lehet. Ha más szempontok is felmerülnek, akkor már más jön inkább szóba, de jelenleg ez a helyzet, ami persze a népszerűbb PS3 exkluzívok kiadásával valszeg megváltozik.

    Carmak következő engine-je és a rá kijövő játék konzolra is megjelenik, és lehet, hogy elsődleges platformnak is valamelyik konzolt tekíntik. Nagyon sokan vesznek mostanában laptopot. Pont azért mert amire egy számítógépet játékon kívül használni lehet, arra tökéletesen megfelel.

    Pár hete volt, hogy az M$ meg nagygyártók összeálltak a PC-s játékpiac védelmében, szal igen csak van valami a levegőben. Valami zajlik, a kérdés hogy ez a trend csak időszakos, vagy tényleg hosszabbtávú.

    Pár év múlva egy konzolban levő hardver már nem lesz képes felvenni a versenyt nyers erőben a PC-vel, szal a dolog megfordulhat. Bár pl a Wii sikere azt mutatja, hogy az átlag-játékost technológiailag egy előző generációs szinten levő géppel is kilehet elégíteni.
  • dez
    #37
    Szerinted az jót tesz a játékok művészi értékének, ha csak a legkeresettebb típusok életképesek, mással meg nem is mernek próbálozni, sőt típuson belül alig mernek eltérni a bevált kliséktől, mert könnyen belebukhatnak?
  • sathinel
    #36
    Miért tartja mindenki túl nehéznek a programozást többféle vidkarira? Most pc-n mindenki nyallja a seggét az MS-nek hogy mekkora király hogy directx-et mefgcsinálta mert így könnyű programozni. Most akkor ha gond van tök mindegy hogy milyen vidkari, mert directx-ben szartak akkor el valamit? A procik sem nagyon különböznek. A pc-n a játékokat ha valaki annyira gagyira csinálja hogy nem fizetnek érte akkor az gáz. Pl a wow sem azért van 10 millió havi előfizető felett, mert nem képpesek tört szervert csinálni az emberkék. Semmi értelme, és nagyon sokan erre rájöttek. Játékot fejleszt valaki akkor csináljon eladható terméket. Kb mint a filmeknél. Orrba-szájba jönnek ki az új filmek (tömegtermelés) aztán csodálkoznak hogy a kutya nem akarja nézni. Van pár játék amikkel pc-n többet keresnek mint az összes játékkal együttvéve konzolon. És ezért nem hinném hogy pl a blizzard valaha is feladja a PC piacot. Sőtt linux, OSX-alatt is fut a játékuk. Ha jó a játék, és fejlesztik, supportolják akkor érdemesebb megvenni mint warezzel nyomni. Ha meg felejtő kategória, akkor 1 végigjátszás után(ha addig egyáltalán eljut az ember) megy a szemétbe.

    Másik nagy előny hogy pl fileplanet, és más oldalakon már a béta teszteknél látod a játékot, és eldöntheted hogy tetszik, vagy hanyagolható kategória. Én lehet hogy vennék konzolt ha fejleszthető lenne, és linux, win is futna rajta. Egyébként vegye meg aki csak játékra használ egy gépet.

    Akkor lehet hogy szopni fog az acer szintén ha nem pc-hez hasonlót épít ki hanem magától akar valami újat kifejleszteni.
  • csomi
    #35
    Egyaltalan nem akar es nem is tud szegmentalni. Egyreszt a konzolpiac nem ms-bol all jelenleg, es nagyon ugy nez ki egyelore nem is fog, hanem sonybol es nintendobol. Abba beleszolasa abszolut nincs. AZ xbox360-at meg meroben mas kozonseg veszi mint azokat az altalaban irodai konfiguraciokat amire tomegesen tudja eladni a szoftvereit. A konzoljatekok nem feltetlenul veszelyeztetik a pc ipart. A pc-s jatekipart mar annal inkabb. De az en velemenyem szerint leginkabb azert mert pc-n olyan foku a warez, hogy csak a legnagyobb es legismertebb jatekok azok amiket kepesek megfelelo peldanyszamban eladni. Igazan eloremutato fejlesztesek lehetnek a pc-s jatekhardverek frontjan a kozeljovoben (ld Carmack) ami miatt ismet nagyon vonzo lehet ra tomegesen fejleszteni, de ehhez sokkal jobban kene vedeni a tartalmat. Szerintem. De a temahoz szolva ACER szerintem nagyon kis porszem egy ilyen feladathoz. MS-nek is irtozatosan sok penzbe kerult mire termelni kezdett. SEGA is belebukott egy Sony miatt. En sem latom par odavetett gondolat alapjan ezt eletkepesnek.
  • NEXUS6
    #34
    Tartok tőle a M$ is inkább azért választotta a PPC alapú CPU-t, hogy tovább nehezítse azt, hogy házi módszerekkel valaki esetleg PC-s gámékat indítson el X360-on. Egy lebutított XP-vel, egy ilyen 500MB RAM-mal ellátott gépen pár éves PC játékok valszeg elég megyőző teljesítménnyel funának.

    A M$ szegmentálni akarja a piacot, és a konzol piacot magát visszafogni, irányítani, hogy a PC-t ne veszélyeztesse, hiszen nem a konzolból, hanem a PC-ből van pénze.

    Másrészt az X-box neve eredetileg DirectX-Box volt.
    Aztán ugye az XNA programozói felület elég jó átjárhatóságot biztosít a PC és a Box között. Szal ha nem is egy lecsupaszított PC, de azért a konzolok közül ez áll a legközelebb a PC-khez. De mint írtam a M$-nek is érdeke, hogy olyan közel azért ne álljon.

    Az Acernak ilyen aggályai nincsenek, szal szerintem csinál egy buta PC-t és kész. Csak ugye ezzel is elősegítheti a PC játékipar gyengülését.
  • csomi
    #33
    Ostoba hozzaszolasra nehez maskent valaszolni. Ha hulyesegeket irkalsz ne csodalkozz ha kemenyebb valaszt kapsz.
  • dez
    #32
    Ill. 3.-ként említhető persze a játékorientáltáság.
  • dez
    #31
    Attól, hogy több dologra is használható, vagy hogy van benne vinyó (LOL), még nem lesz belőle PC. A konzolban 2 fő lényeg van: 1. a gyári játékok másolásának megakadályozása, 2. a fix hw, ami kiszámíthatóbbá teszi a játékfejlesztést (nincs pl. olyan, hogy valamit azért adnak ki elsietve, mert fél év múlva már elavultnak számítana), és a jobb kihasználást is megkönnyíti, jobban lehet rá építeni.
  • dez
    #30
    "a vidkarit nem tom de az IBM procin fut 100% a linux, win, solaris, AIX."

    Futhatna, de nem fut, mert az egész Xbox360 erpősen zárt, még a fejlesztők sem érhetnek el mindent alacsony, hw-közeli szinten. Okokat lásd pl. előzőben.

    "de ps3 cell nem hinném hogy ennyire egyszerűen lehetne rárakni ezeket a rendszereket."

    De igen, mivel Cellben van egy PowerPC mag is, és a Sony enged is hozzáférést a Cell nagy részéhez. Szóval jóval nyitottabb, mint az Xbox360. Persze csak annyira, hogy ezzel nem könnyítsék meg túlzottan a crackerek dolgát. (Nincs is még feltörve a PS3.)

    Szóval az Acer terve igen átgondolatlannak tűnik...
  • dez
    #29
    "direktben megszopassa a felhasználókat mint xboxnál(full pc csak direkt 1-2 dolog más hogy szopassák a népet és hogy ez konzol elmondhassák)"

    Így is felfoghatjuk, de nem mellékes, hogy sok játékkészítő nem állt volna neki a fejlesztésenek máskülönben.

    "Manapság olyan konzol lenne a nyerő szerintem ami full pc-vel kompatibilis, és akár azon futtatható más OS is."

    Szerinted talán, de nem a játékkészítők (és így a konzolgyártók) szerint...

    Nagyon elfelejted, hogy a konzolbizniszben a lényeg a játékeladásokból való profitálás, amit a másolás lehető legjobb leszorításával érnek el. A PC-s játékpiacot a másokás könnyűsége és elterjedtsége teszi tönkre.
  • floatr
    #28
    Nem sok köze van ehhez a Sony-nak PS3 Ubuntu. Windows-t meg egyéb OS-t szvsz ne is reméljél egyiken sem. Attól még h 3 PowerPC proci szötymög az X360ban, az oprencerek vszeg meg sem nyekkennének a többi spec hardver miatt, hiába portolták assembly szintjén a kódot a CPU-ra...

    Na szal akkor mi is az a "PC-szerű"? Az intel által sikerre vitt architektúra? Vagy mi?
    Eh, hagyjuk, értelmetlen vita...
  • Riddick
    #27
    Végül is mi a konzol? Egy erős célhradware,amit ált tv re kötsz,és van hozzá egy joypad! Ha,erre jó játékokat irnak,akkor tarol. Mondjuk mindezt megvalósitani nem egyszerű. Pl a MS nak már elég jo tapasztalata van mind software ,mind hardware téren,és a termékeik mind minőségiek! Kivéve a nem hdmi-s 360 hűtését:) De,egy ilyenbe gondolom többet nem futnak bele ők sem. Én nagyon birnám,ha végre lenne egy konzol,amivel tv-n tolhatod a startégiákat egérrel és billentyűvel!
  • Skyline
    #26
    Acer.......csodááááálatos....:)
    Negyedakkora pályafutása nemlesz konzoltéren mint a SEGA-nak volt....Fostömlőcég...
  • sathinel
    #25
    ha elolvasod xbox360 specifikációknál :IBM PowerPC-based CPU
    vidkari ATI.

    a vidkarit nem tom de az IBM procin fut 100% a linux, win, solaris, AIX. de ps3 cell nem hinném hogy ennyire egyszerűen lehetne rárakni ezeket a rendszereket.
  • narumon
    #24
    Mint ahogy természetesen az xbox sem. Architektúrában az Xbox360 sem hasonlit a Pchez vagy legalábbis pont ugyanannyira mint a ps3. Sőt egyébként az x és a ps között több a hasonlóság mint gondolnád ilyen szinten.
  • sathinel
    #23
    azért arhitektúrálisan a ps3 belső felépítése nem igazán hasonlít a pc-hez. Xbox, mac, stb gépek igen. A japánok direkt saját dolgaikat eröltetik. Ami nem rossz, de nehéz lenne csak úgy bármilyen wint, linuxot, OSX-et rápakolni. Igaz már létezik linux rá, de azt is direkt a sony csinálja. X86procikkal nem épp kompatibilis.
  • Énvagyokazapád
    #22
    képen látható laptop itt ül mellettem :]
  • narumon
    #21
    "Másrészt ez azt is jelenti, hogy a PC-s játékpiac bizony gyengélkedik annyira, hogy a nagy gyártók is az előre menekülésen gondolkodjanak."

    Nemhiszem hogy az acernek túl sok köze lenne a játékpiachoz. Nem éppen a játékgépeikről hiresek.
  • narumon
    #20
    "(full pc csak direkt 1-2 dolog más hogy szopassák a népet és hogy ez konzol elmondhassák)"

    Nem akarok beleugatni de az xbox is ugyanannyira pc mint a sony vagy a nintendo konzola.
  • Yv@n
    #19
    A pc-s JÁTÉk piac gyengélkedik :) Nem ugyanaz.

    Más kérdés, hogy szerintem nem az gyengélkedik, egyszerűen a konzol annyival gyorsabban növekszik, hogy hiába nem ultrabéna a pc-s game piac, egyszerűen eltörpül a konzolos mellett.
  • sathinel
    #18
    PC piac gyengélkedik? nem hinném. Ha megnézed mennyi gépet vesznek a cégek, és mennyi pc fogy el a világon, akkor a konzol ennek csak töredéke. Itt inkább a software-el akarnak keresni. A Eee pc-ből is nyílt forrású os-el jött ki, és akkora eladást produkáltak amire nagyon nem számoltak. Ezek után valsz megpróbálkoznak több úton is ezt érvényesíteni. Eee megrendelések 10%-át sem tudták teljesíteni, annyian vásároltak.
  • NEXUS6
    #17
    Hát ez legalább anyira életképes, mintha a MOL bejelentené, hogy ezentúl autót fog gyártani és nem kell kifizetni, mert a benzin árban az is benne lesz.

    Másrészt ez azt is jelenti, hogy a PC-s játékpiac bizony gyengélkedik annyira, hogy a nagy gyártók is az előre menekülésen gondolkodjanak.

    Az a gáz, hogy ez hiába egy látszólag nyilt és űber platform, valójában meg csak még egy platform, amire ki kell fejleszteni a játékot.
    Szal ha már elterjedt volna, mint a PC, akkor naná, hogy mindenki erre fejlesztene és nem térne át zárt/fizetősre. Csakhát ugye még nem terjedt el és ettől kezdve az egésznek semmi előnye, és így viszont nem is terjed el. Ördögi kör.
  • BCS pixel
    #16
    A Microsoftnak is dollár milliárdokat kellett pumpálnia, hogy nagy nehezen beférkőzhessen. De azért hajrá Acer.