Kruza Richárd
Erős konkurensek a "régi" konzolok
A Sony Playstation 3 és az Xbox 360 a játékkonzolok legújabb generációját képviseli, emiatt drágább rájuk fejleszteni, mint elődjeikre.
A Sony és a Microsoft terméke a játékkonzolok legújabb generációját képviseli, de egyáltalán nem biztos hogy ez a tény csak előnyökkel jár. A nagyfokú fejlettség ugyanis nehéz helyzetbe hozta a játékprogram fejlesztőket - akik nélkülözhetetlenek a sikerhez, nélkülük ugyanis nincsenek játékprogramok. Annak érdekében, hogy ezek a fejlesztők szert tudjanak tenni a fennmaradásukhoz szükséges bevételre, úgy tűnik továbbra is kénytelenek a régebbi konzolokra programokat írni.
A PS3 fejlett grafikája és rendkívüli interaktívitása komoly kihívást jelent a programíróknak, emiatt egy játék kifejlesztéséhez nagyobb munkára, tehát több programozó munkájára van szükség. Mario Wynands, a Wellington's Sidhe Interactive alapítója szerint a kis és középkategóriás fejlesztők emiatt inkább továbbra is Playstation 2-re, Microsoft Xbox-ra, PlayStation Portable-ra vagy más kézi játékokra kell hogy fejlesszenek.
"A legtöbb játék elkészítése először eleve anyagi veszteséggel jár, az esetleges későbbi nyereséget nem is lehet prognosztizálni. A fejlesztő ki van szolgáltatva a piac reagálásának, miközben arra próbál koncentrálni, hogy a későbbi bevételek fedezzék legalább a fejlesztéssel járó befektetést. Ebből adódik, hogy egy közel duplaannyi költéggel járó fejlesztés mennyivel komolyabb kockázattal jár" - mondta Wynands, és így folytatta: "Kivételt képez ez alól a Nintendo Wii, mivel bár szintén újgenerációs játékkonzol, nem olyan korszerű, mint társai. Egy Wii játék kifejlesztése körülbelül annyi energiával és költséggel jár mint a PlayStation 2 esetében."
A modern játékkonzolok tehát komoly hátrányban vannak, mivel a játékprogramok piaca ma már sokkal szerteágazóbb mit régebben. Pár éve még a PlayStation 2 uralta a piacot, és emiatt a játékszoftver-fejlesztők a legtöbbször egyszerűen figyelmen kívül hagyták a többi konzolt. Wynands szerint ezt ma már nem lehet megcsinálni. "A piacon nemcsak három egymással vetekedő újgenerációs játékkonzol van, hanem komoly konkurenciát jelent a PlayStation 2 és a GameBoy Advance is - ezek a régebbi platformok még most is nagyon népszerűek."
A Sony és a Microsoft terméke a játékkonzolok legújabb generációját képviseli, de egyáltalán nem biztos hogy ez a tény csak előnyökkel jár. A nagyfokú fejlettség ugyanis nehéz helyzetbe hozta a játékprogram fejlesztőket - akik nélkülözhetetlenek a sikerhez, nélkülük ugyanis nincsenek játékprogramok. Annak érdekében, hogy ezek a fejlesztők szert tudjanak tenni a fennmaradásukhoz szükséges bevételre, úgy tűnik továbbra is kénytelenek a régebbi konzolokra programokat írni.
A PS3 fejlett grafikája és rendkívüli interaktívitása komoly kihívást jelent a programíróknak, emiatt egy játék kifejlesztéséhez nagyobb munkára, tehát több programozó munkájára van szükség. Mario Wynands, a Wellington's Sidhe Interactive alapítója szerint a kis és középkategóriás fejlesztők emiatt inkább továbbra is Playstation 2-re, Microsoft Xbox-ra, PlayStation Portable-ra vagy más kézi játékokra kell hogy fejlesszenek.
"A legtöbb játék elkészítése először eleve anyagi veszteséggel jár, az esetleges későbbi nyereséget nem is lehet prognosztizálni. A fejlesztő ki van szolgáltatva a piac reagálásának, miközben arra próbál koncentrálni, hogy a későbbi bevételek fedezzék legalább a fejlesztéssel járó befektetést. Ebből adódik, hogy egy közel duplaannyi költéggel járó fejlesztés mennyivel komolyabb kockázattal jár" - mondta Wynands, és így folytatta: "Kivételt képez ez alól a Nintendo Wii, mivel bár szintén újgenerációs játékkonzol, nem olyan korszerű, mint társai. Egy Wii játék kifejlesztése körülbelül annyi energiával és költséggel jár mint a PlayStation 2 esetében."
A modern játékkonzolok tehát komoly hátrányban vannak, mivel a játékprogramok piaca ma már sokkal szerteágazóbb mit régebben. Pár éve még a PlayStation 2 uralta a piacot, és emiatt a játékszoftver-fejlesztők a legtöbbször egyszerűen figyelmen kívül hagyták a többi konzolt. Wynands szerint ezt ma már nem lehet megcsinálni. "A piacon nemcsak három egymással vetekedő újgenerációs játékkonzol van, hanem komoly konkurenciát jelent a PlayStation 2 és a GameBoy Advance is - ezek a régebbi platformok még most is nagyon népszerűek."